Holland Kadett B Club Forum
21 November 2018, 17:40:46 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Het bestuur wenst alle kadett rijders alvast een fijne herfst en winter toe.

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Kadett B 1970 Sedan 74-15-NF  (gelezen 24173 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Giannis86
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #105 Gepost op: 30 Maart 2017, 14:37:14 »

De motor in actie

https://m.youtube.com/watch?v=x7t0Tb_Evx8

1971 Opel Kadett B Coupé F
1970 Opel Kadett B Limousine
kermitc
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #106 Gepost op: 30 Maart 2017, 14:42:50 »

En vliegwiel brengt ook nog wat opbij oud ijzer

Check wel of je motor rond draait met alu carter

van de kadett.meen dat dat erg krap is

Giannis86
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #107 Gepost op: 30 Maart 2017, 15:00:09 »

Dank je John, zal het nakijken als het zover is. Hopelijk zijn er geen aanpassingen nodig

kermitc
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #108 Gepost op: 30 Maart 2017, 17:20:14 »

Voorpijp van omega schijnt goed te passen.

Heb evt wel 1 om te passen

misschien frontera ook die heb ik nog nooit gezien
Olaf
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #109 Gepost op: 03 April 2017, 10:20:51 »

Check wel of je motor rond draait met alu carter van de kadett.meen dat dat erg krap is

Klopt, dit gaat dus niet passen. De slag van de 2.4 is groter en de kop van de bout van het drijfstanglager raakt de carterpan. Er zijn mensen die een deuk slaan in de alu pan maar dit lijkt me niet prettig aangezien alu vrij snel barst. Ik heb zelf de standaard blikken pan van een manta genomen en de bult heel iets verkleint (naar achter ingekort) waardoor ie past op de standaard B-kadett CIH vooras.

Voorpijp van omega schijnt goed te passen.
Heb evt wel 1 om te passen
misschien frontera ook die heb ik nog nooit gezien

De frontera pijp gaat zeker niet passen, de omega zou ik zo niet weten. Jacob heeft bij zijn Car-a-Van 2.4 de standaard voorpijp van de omega gebruikt, ik weet zo niet of hij hier iets aangepast heeft. Hier staan zijn foto's:

http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,687.60.html

Mijn carrosserie staat nog in de kantelbok dus de uitlaat heb ik nog niet klaar.

Groeten Olaf

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
Giannis86
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #110 Gepost op: 03 April 2017, 21:01:21 »

Hallo heren,

Dank jullie wel voor de berichten. Gezien ik nog niet veel kennis hierover heb had ik een vraag.

Ik heb een ander carterpan van een originele b kadett CIH 1900. Zou deze wel op de 2.4 passen? Of hebben jullie het over iets compleet anders?

Indien het om iets anders gaat, zou het probleem makkelijk op te lossen zijn als ik een droog-sumpsysteem installeer? (daar zit ik nog over te twijfelen namelijk. Al denk ik niet dat ik het ga doen gezien een aanpassing van de carterpan met een reservoirplaat net zo goed werkt)

Betreft de voorpijp, als het goed is heb ik een CIH spaghetti spruitstuk staan. Vanaf daar wordt het een aangepaste uitlaat die via de zijkant uitgaat (a la steinmetz)

Foto is van een GT maar de B limo zou er ook mee uitgerust zijn

kermitc
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #111 Gepost op: 04 April 2017, 05:52:01 »

Je kan gewoon stalen Carter aanpassen.

Heb er eventueel nog wel 1

Uitlaat aan zijkant weet niet of dat mag

is trottoir kant.en weinig demping

Giannis86
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #112 Gepost op: 05 April 2017, 13:03:24 »

Bedankt John, ik zal eens kijken wat onder mijn 1900 blok ligt.

Nu de volgende vraagje. 2400 blok is reeds uitgehaald van de Frontera. De injectiesysteem heb ik niet meer nodig gezien ik op webers ga draaien.

Wat heb ik nog meer van de frontera nodig voor de ombouw?

Er is iemand op facebook die bepaalde onderdelen nodig heeft en graag had ik jullie advies nodig voordat ik onderdelen verkoop die ik achteraf nodig zal hebben.

Hij vroeg voor de volgende onderdelen:

injectiebuis compleet met injectoren enz enz
bobine
alle sensoren
krukaspolie met de nokken
uitlaatspruitstuk
thermostaat huis
luchtmassameter
ontsteking in motor
computer
kabelboom

Welke hiervan kan ik verkopen? Injectiesysteem, luchtfilter/meter, computer dacht ik van wel. Dan zou ik ook de ontsteking waarschijnlijk ook kunnen verkopen gezien ik zonder computer waarschijnlijk een andere nodig zal hebben (ik had begrepen dat deze ontsteking via de computer werkt)

Olaf
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #113 Gepost op: 05 April 2017, 15:09:04 »

Klopt, de ontsteking werkt alleen in combinatie met het gehele injectie systeem (de verdeler is eigenlijk leeg, die verdeelt alleen de vonk maar naar de bougies toe) het tijdstip van de vonk haalt ie van het triggerwiel op de krukas, vandaar dat diegene het er ook bij nodig is. Hetzelfde geld voor het verdelerhuis, hier zit een sensor in die op het triggerwiel kijkt.

Als je toch op carburateurs rijdt kun je het beste het complete distributiehuis vervangen door die van een carburateur blok, je hebt dan ook meteen een aansluiting voor de mechanische benzine pomp. Als je bij de motronic ook maar 1 sensor mist dan heb je er niks aan.

Het thermostaathuis zul je ook moeten vervangen door een kleinere variant die past bij je weber spruitstukken. Het uitlaat spruitstuk zou je kunnen bewaren, hij heeft een flinke grote doorlaat dus dat is gunstig maar ook een lambdasonde aansluiting die je niet gebruikt. Misschien dat een spaghetti spruitstuk met custom uitlaat beter is voor je flow.

Groeten Olaf

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
Giannis86
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #114 Gepost op: 05 April 2017, 16:15:18 »

Fantastisch Olaf, bedankt!

Enige idee wat ik voor alle onderdelen bij elkaar zou kunnen vragen? Ik zag op MP een advertentie met een kabelboom, computer en injectie uit een 2,2i voor 275.- Naar mijn gevoel was dat aardig aan de hoge kant maar wat zou ik voor een stuk meer onderdelen ongeveer kunnen krijgen?

De volgende zijn overigens ook pas recent vervangen
lamdasonde, thermostaat, luchtfilter, stationair control

Giannis86
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #115 Gepost op: 05 April 2017, 17:37:17 »

Nog iets wat ik vergeten ben.

Het liefst wil ik een elektrische benzinepomp achterin plaatsen (met retourleiding en natuurlijk rekening houdend dat de webers een veel lagere druk nodig hebben). Verandert dit iets in het bovengenoemde onderwerp?

kermitc
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #116 Gepost op: 06 April 2017, 05:31:27 »

Zou distributie huisniet vverkopen. Electronische pomp in beter

mechanische geven.soms te weinig

uitlaat spruitstuk zou ik ook bewaren
Giannis86
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #117 Gepost op: 16 Mei 2017, 15:52:50 »

Vandaag wat tijd gehad en wou even aan de rallye armaturen werken. De chromen rand was slecht dus tijd om wat zelf te doen weer  Grijns

Schuur (nat) eerst de oude chroom verflaag weg met 1200 korrel en maak daarna de oppervlakte goed vlak met korrel 2000 (weer nat schuren). Oppervlakte goed schoonmaken met ontvetten.

Begin eerst met een dunne blauwe (pinstripping) tape die je met gemak in de bochten kan buigen. Plaats een deel van de tape op de te verfen oppervlakte en gebruik daarna een credit kaart om de tape in de "kuiltje" te duwen. Hiermee krijg je het verf alleen op de oppervlakte en niet in de kuiltje. Plak vervolgens de rest goed af.

Breng eerst 2 dunne lagen kunststof primer (heb zelf die van motip gebruikt) op voor geode hechting van het verf en laat het voor 15min drogen.

Begin nu met het aanbrengen van chroom verf (ook van motip). 3-4 dunne!!! lagen zal voldoende zijn. Haal na 20min de tape voorsichtig af en inspecteer de rest van de plastic. Laat het 24uur uitharden.

Het resultaat na het verfen en na het inwrijven van het zwarte gedeelte met bijenwax

Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #118 Gepost op: 16 Mei 2017, 18:16:21 »

dat is echt heel mooi geworden Geschrokken

ook een mooie tutorial met mooie plaatjes trouwens (mischien iets voor het technisch archief?)

Kadett B L "super" 1968 LPG
Giannis86
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #119 Gepost op: 16 Mei 2017, 18:22:48 »

Dank je jeroen,

Er zullen meer volgen. Heb vanmiddag de blitz van de console bij de pook gedaan met een beetje aparte methode (afschermen met vaseline ipv plakband omdat de blitz moeilijk af te plakken is) . Ben heel benieuwd als het gelukt is (zie het morgen op kantoor)

Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9   Omhoog
  Print  

Ga naar: