Holland Kadett B Club Forum
16 Augustus 2017, 14:30:39 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Belangrijke data voor 2017:
De Opel Familiedag van de HOCN: 3 september 2017
Najaarsrit in de omgeving van Schiphol (ovb): 24 September 2017
Oldtimerbeurs Ravels: 28 en 29 oktober 2017
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 7 8 [9]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Kadett B 1970 Sedan 74-15-NF  (gelezen 10978 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Giannis86
Sr. Member
****
Berichten: 293


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #120 Gepost op: 18 Mei 2017, 09:56:56 »

Het heft wel gewerkt  Grijns Helaas heb ik per ongeluk de eerste fotos gewist dus ik leg het gewoon met een verhaal uit

Console bij de schakelpoot had ook een opvrisbuurt nodig maar gezien de blitz lastig af te plakken is heb ik het anders gedaan

Stap 1: Schuur de vorige lak af met 1200grit (nat) en schuur het daarna glad met 2000grit (nat).

Stap 2: Breng een goede hoeveelheid Vaseline aan tussen en naast de blitz embleem om alle delen waar je geen verf wilt te bedekken. Plak de rest van de console af met plakband.

Stap 3: Neem een stukje keukenpapier of wc papier en veeg de vaseline voorsichtig weg van de bovenkant van de embleem zodat deze gespoten kan worden.

Stap 4: Embleem goed ontvetten met bijv wasbenzine of water met beetje zeep

Stap 5: Kunstof primer aanbrengen (2 dunne lagen) en 20min wachten

Stap 6: Breng meerdere dunne lagen chroomverf aan

Stap 7: Ik weet niet of dit nodig is, maar ik was bang dat de verf op de vaseline en de verf op de embleem aan elkaar zou blijven plakken waardoor je de verf van de embleem zou beschadigen als je de vaseline afveegt. Daarom heb ik voor de zekerheid met een stanley mesje de verf van de twee grof afgescheiden.



Stap 8: Veeg de vaseline weg en klaar!

Gelogd

1971 Opel Kadett B Coupé F
1970 Opel Kadett B Limousine
19Willem71
Full Member
***
Berichten: 170


Joyride III


Bekijk profiel
« Antwoord #121 Gepost op: 18 Mei 2017, 14:15:24 »

Die ziet er ook weer netjes uit. In dit geval zou ik, na het schuren een hard rubber rol gebruiken om alleen het oppervlak te verven. Maar jouw methode werkt ook prima.

Groet, Willem.
Gelogd

Joyride III is de 03-61-RD
Giannis86
Sr. Member
****
Berichten: 293


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #122 Gepost op: 21 Mei 2017, 07:07:58 »

Dank je willem

Bedoel je om de rubber van een laagje verf te voorzien en dan op de blitz aanbrengen? Ik heb over zoiets nagedacht maar weet niet of het goed werkt met spuitbus verf.

Ik heb nog 2 consoles dus valt wel te proberen. Zou een stuk sneller zijn
Gelogd

1971 Opel Kadett B Coupé F
1970 Opel Kadett B Limousine
19Willem71
Full Member
***
Berichten: 170


Joyride III


Bekijk profiel
« Antwoord #123 Gepost op: 21 Mei 2017, 10:00:58 »

Ja, dat bedoel ik, maar inderdaad zal het niet goed werken met spuitverf.

Groet, willem.
Gelogd

Joyride III is de 03-61-RD
ThijsV
Full Member
***
Berichten: 118


Bekijk profiel
« Antwoord #124 Gepost op: 22 Mei 2017, 10:33:06 »

ik begrijp het alleen niet zo goed, op de eerste foto lijkt het alsof je al het zwarte profiel om de blitz hebt weggeschuurd/gepulkt, op de 2e foto ziet het er allemaal weer netjes en strak uit, wat mis ik?

Thijs
Gelogd
Giannis86
Sr. Member
****
Berichten: 293


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #125 Gepost op: 22 Mei 2017, 15:37:00 »

Hoi Thijs,

Ik heb alleen de oppervlakte van de blitz licht geschuurd. Daarna vaseline opgesmeerd op de delen waar ik geen verf wou. Na het spuiten (eerste foto) veeg je de vaseline weg (en alle verf die daarop is gekomen) en er blijft alleen maar de nieuwe verf op de blitz
Gelogd

1971 Opel Kadett B Coupé F
1970 Opel Kadett B Limousine
ThijsV
Full Member
***
Berichten: 118


Bekijk profiel
« Antwoord #126 Gepost op: 22 Mei 2017, 21:52:37 »

maar natuurlijk, wat handig!
Gelogd
Giannis86
Sr. Member
****
Berichten: 293


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #127 Gepost op: 21 Juli 2017, 15:45:30 »

Lange tijd voor een update dus dan maar iets tussendoor...

De Kadett werd voor mijn vakantie afgekeurd op diverse kleine puntjes en een grotere. Hier ga ik binnenkort mee aan de slag

- Een dorpel moet vervangen worden (de andere ook uiteindelijk - werd dichtgeplamuurd  Geschrokken Geschrokken Sindsdien controleer ik autos waarin ik geinteresseerd ben met een magneet). Welke dorpels adviseren jullie? Moet stevig zijn en goed passen. Ik heb een paar van van wezel staan maar las dat ze dun zijn en meer voor overzetten

- Fuseekogels. Ik zie diverse te koop staan en gigantisch veel prijsverschil tussen fabrikanten. Heeft iemand advies hierover?
- Voorste wiellagers moet ik ook vervangen
- Voorwielen lopen aan...(SR-1 velgen, had ik niet verwacht maar zal dan van de banden komen)
- Links en rechts stuurhuishoes stuk
Gelogd

1971 Opel Kadett B Coupé F
1970 Opel Kadett B Limousine
Giannis86
Sr. Member
****
Berichten: 293


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #128 Gepost op: 21 Juli 2017, 15:53:00 »

En trouwens, de definitieve plannen voor de 2,4L frontera motor die uiteindelijk in de Kadett komt zijn bekend

Er komt een krukas van een 2,3 diesel rekord in waardoor de slag groter wordt en de inhoud 2,7L. Mantzel gebruikte vroeger dit trukje voordat ze zelf later een krukas maakten met 8 tegengewichten voor meer balans bij hogere toeren.

Hiermee krijgt de motor iets meer pk dan als je hem naar 2,5 zou opboren, maar wel veel meer koppel.

Mijn richtlijn is uiteindelijk rond de 200 pk te komen met een sport nokkenas, extra aanpassingen en de steinmetz luchtfilter en dubbele 45 webers die ik al heb (ik overweeg 48 ook als ik iets voor een leuk prijs vind)

Volgende probleem is dat een getrag 240 voor een motor met zoveel koppel niet genoeg zal zijn. Dat moet dus een Getrag 265 worden maar heb geen zin om meer dan 800 euro neer te leggen. Dat wordt dus zoeken naar een sloop handgeschakelde senator of Monza met 3.0 motor. Die droegen altijd een getrag 265
Gelogd

1971 Opel Kadett B Coupé F
1970 Opel Kadett B Limousine
kermitc
Hero Member
*****
Berichten: 512



Bekijk profiel
« Antwoord #129 Gepost op: 25 Juli 2017, 09:23:03 »

Volgens  mij moet de diesel krukas omgeslepen worden
De bigends naar buiten
Weet dit niet  helemaal  meer zeker

Dacht met drijfstangen  van bmw

John
Gelogd
Pagina's: 1 ... 7 8 [9]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines