Bert,
Als de koppakking kapot zou zijn dan bouwt deze druk op in het koelsysteem. Is dit ook zo dan zal de radiator dop niet zomaar open gedraaid kunnen worden.Heb je geprobeerd, als je de kachel aan doet of dan de temperatuur zakt.
Is de waterpomp wel goed, met name de poelie, kan zijn dat hij te weinig pompt bij 100 km.Ook kan je temperatuurmeter of voeler misschien afwijken.
Succes met zoeken.
Fred Uut Huuessen
Ik heb met mijn Kadettje een vergelijkbare situatie; blijf ik onder de 100km/h dan blijft de temperatuurmeter net iets boven het midden. Ga ik echter 100 à 110km/h dan loopt deze op tot tegen het rood...
Ik heb zowel de motor als de radiateur goed gespoeld met de de tuinslang en daar kwam behoorlijk wat troep uit (bruin roestwater en behoorlijk wat roest schilfers) daarna alle slangen vervangen en een nieuwe thermostaat gemonteerd. Ook heb ik een extra massa draad van de bruine draden op de ruitenwissermotor, rechtstreeks naar de minpool van de accu getrokken (ik had ergens gelezen dat daar de metertjes wat minder zouden schommelen?)
Maar daarmee is het helaas niet opgelost; boven de 100km/h blijft de temperatuur oplopen, ik kan dan ook niet de radiatordop eraf draaien want het begint dan gelijk te sissen en haal ik em iets los,dan spuit het hete water/stoom er langs de overloopslang gelijk uit.
Zelf vermoed ik dat de radiateur misschien wat dicht geroest/gekalkt zit ondanks het spoelen, of is dat onwaarschijnlijk?