Holland Kadett B Club Forum
18 Oktober 2018, 21:05:52 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Najaarsrit Kadett B Club zondag 7 oktober
Start bij Eetcafe d'n Brooy in Gilze
Klik hier voor meer info: http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,13120.0.html
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2 3 ... 5   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Vragen over carburateurs  (gelezen 11404 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1617



Bekijk profiel WWW
« Gepost op: 15 Oktober 2016, 20:59:15 »

Ik ben een beetje bezig met het plaatsen van een andere carburateur en sproeiers.
Nu word er hier op het forum veel gesproken over een venturi waar zit dat ding ergens in de carburateur, en wat doet deze venturi in de carburateur.
Ben benieuwd waar deze venturi ergens zit .
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Jinny
Full Member
***
Berichten: 155



Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 15 Oktober 2016, 21:08:59 »

283
Gelogd

Hoe doen vrouwen op TV dat toch?
Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen.....
Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
Giannis86
Sr. Member
****
Berichten: 312


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 15 Oktober 2016, 23:09:26 »

283 inderdaad. 284 houdt deze vast op zijn plaats

De venturi zorgt voor onderdruk (vacuum) in de carburateur waarmee benzine wordt aangezogen.
Gelogd

1971 Opel Kadett B Coupé F
1970 Opel Kadett B Limousine
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 544


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 16 Oktober 2016, 19:53:43 »

ik zat te denken ding er uit halen  omdat ik op gas rij  .. veel groter gat meer lucht    idee VerbaasdVerbaasdVerbaasd??
Gelogd
Olaf
Global Moderator
Hero Member
*****
Berichten: 1029



Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 17 Oktober 2016, 06:46:25 »

ik zat te denken ding er uit halen  omdat ik op gas rij  .. veel groter gat meer lucht    idee VerbaasdVerbaasdVerbaasd??

Dat kan inderdaad wel ja, je zult je verdamper daarna wel opnieuw moeten afstellen. Of het veel zal schelen weet ik niet, probeer het eens en deel het met ons. Nadeel is wel dat je dan niet meer op benzine kunt rijden (als je bv de tank leeg hebt).

Groeten Olaf
Gelogd

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1275



Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 17 Oktober 2016, 07:02:37 »

als je een lpg systeem hebt met een tussenplaat. dan heeft dat niet veel zin.
de tussenplaat heeft namelijk een venturi die net iets kleiner is dan die van de carburateur.
de venturi van de carburateur is dan dus geen restrictie...
bij een systeem dat boven op de carburateur zit heeft het wel zin.
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 544


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 17 Oktober 2016, 22:39:45 »

eerst met  mijn blok bezig   volgende week spullen bestellen  mijn schuur schiet lekker op   ..  ga toch nog  meer uit breiden   wil  een 2 koloms brug plaatsen   dus moet   de schuur nog verder aan passen 
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1617



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 04 November 2016, 21:20:23 »

Omdat de 1.1n motor niet lekker liep op de primitieve 1.1n carburateur, deze had bijvoorbeeld maar 1 verzonken  stelschroef.
De motor hikt en hield heel erg in.

Heb er nu een 1.2n carburateur op gezet van een c-kadett.
Inwendig ziet de carburateur er moderner uit als de 1.1n carburateur.
De sproeier bezetting is:

Hoofdsproeier -- ×127,5
Luchtsproeier -- 85
Stationairsproeier -- 47.5
Venturi -- 26

Ondanks de sproeier bezetting van de 1.2n c-Kadett kleiner is dan de 1.1n carburateur, rijd de wagen nu als een speer, van laag tot hoge toeren zeer veel vermogen, geen inhouden en hikken meer.
Voor de eerste keer zelfs spinnende banden met optrekken   Grijns

Zal hier binnenkort foto's en sproeier bezettingen gaan plaaten van verschillende carburateurs.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1499



Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 05 November 2016, 09:37:40 »

@Martin , kan ik hieruit opmaken dat experimenteren met carburateurs verslavend is?................

gr Paul  Knipoog
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1617



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #9 Gepost op: 05 November 2016, 10:56:31 »

@Martin , kan ik hieruit opmaken dat experimenteren met carburateurs verslavend is?................
gr Paul  Knipoog
Echt wel  Grijns
Experimenteren met carburateurs is nieuw voor mij, en sta er helemaal verstelt van wat je met een andere carburateur of andere sproeier bezetting kan bereiken.
Heb nu 3 solex pdsi 30/35 carburateurs liggen, 1.9 opel blitz 1966, 1.1n kadett b 1971, 1.2n kadett c 1978, deze zien er uiterlijk op kleine punten na aan de buitenkant het zelfde uit, maar inwendig van zeer primitief tot heel uitgebreid en modern.
En dus heel leuk om te zien wat zulke carbs met een motor doen, en leuk om deze informatie weer te delen met anderen hier van het forum.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
kermitc
Hero Member
*****
Berichten: 559



Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 05 November 2016, 12:24:15 »

Ik ga in de toekomst ook experimenteren.

Wil 2trap weer er op zetten

hoop hiermee acceptabel verbruik te halen

bij rustig rijden

gisteren ook spruitstuk binnen gehad  voor 2 trap

Voor mini.maar weet nog niet wat ik daar mee ga doen.

Gelogd
Giannis86
Sr. Member
****
Berichten: 312


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #11 Gepost op: 05 November 2016, 14:32:56 »

Ga zo door met de info Martin, erg interessant allemaal  Cool

Kermit, is de verbruik zo slecht met een dubbele carburateur? Ben aan het overwegen eentje erop te zetten (als ik eentje voor een redelijke prijs weet te vinden natuurlijk)

Een off topic vraag trouwens, een bekende zei laatst dat webers vaak lastig zijn bij het kou. Iemand meer info hierover? Vond de webers erg interessant namelijk
Gelogd

1971 Opel Kadett B Coupé F
1970 Opel Kadett B Limousine
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1499



Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: 05 November 2016, 19:14:51 »

@Giannis86,

ik heb lang met "bewerkte" dubbele solexen gereden en haalde met 110km/u op de snelweg 1:12 en binnendoor 1:10.
okee het was een originele SR set met bewerkte sproeierbezetting en grotere venturis en een bewerkte kop enz....
maar met kleine aanpassingen kun je (veel) kleine verbeteringen aanbrengen en als je genoeg aanpassingen doet dan heb je een wereld van verschil.

heb je er bv nu een automaat as (perongeluk) achter een handbak zitten dan heb je een hoger toerental dan met een normale as voor een handbak.
als een vorige eigenaar zoiets heeft uitgewisseld en je weet het niet dan krijg je hem nooit zo zuinig als een ieder andere dett Ik weet het niet

over de webers heb ik nog nooit gehoord dat ze in de winter slecht liepen?!?! maar heb je alleen open kelken.... dan denk ik dat het weer wel invloed kan hebben. en heeft de Weber een choke of niet. heeft het inlaatspruitstuk sokkelverwarming of niet. denk dat dat allemaal meespeelt.

mvg Paul
Gelogd
kermitc
Hero Member
*****
Berichten: 559



Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: 06 November 2016, 09:40:55 »

Tweetraps weber gaat de tweede trap pas open op 3/4 gas.
Dus tot Tweede trap open gaat heb je eigenlijk enkele carburateur.

Zodoende hoop ik op redelijk verbruik.

Voor mini spruitstuk ook binnen.

Hier heb ik ook 123 ontsteking voor gekocht

Dit van mini zaak.echter zonder vacuüm vervroeging

heb uitgelegd wat voor motor
hij zei dat wel kon nu vind ik op het net verschillende verhalen.

Voel me beetje Belazerd

heb rekening er bij.nu lees ik bij consumenten bond dat je zonder opgaaf van reden binnen 14 dagen terug kan sturen

is er iemand hier beetje juridisch onderlegd of heeft ervaring

ontsteking is nieuwe lag echter al tijdje op  de plank
hij verkocht in opdracht van klant

Vind het slecht advies van garage.

Wil liefst met vacuüm

omdat niet extreem gegund gaat worden

maar kadett is eerst aan de beurt.

john
Gelogd
kermitc
Hero Member
*****
Berichten: 559



Bekijk profiel
« Antwoord #14 Gepost op: 06 November 2016, 09:44:48 »

Koppel verloop is ook  wat gunstiger denken ik met 2 trap

heb nog wel spruitstuk voor dcoe weber

john
Gelogd
Pagina's: [1] 2 3 ... 5   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines