Holland Kadett B Club Forum
29 Maart 2024, 12:41:14 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 2 [3] 4 5   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Vragen over carburateurs  (gelezen 41016 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #30 Gepost op: 27 November 2016, 18:02:41 »

@Martin ,

ze zijn je van HARTE GEGUND voor het supermooie hemeltje en de daarbij behorende kap voor over het kofferdeksel scharnier EN de achterwielkast hoezen Knipoog
ze zijn niet compleet maar het belangrijkste heb je en ook dat het een originele set is is een goede basis voor een goede afstelling later.

gr Paul
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #31 Gepost op: 09 December 2016, 09:21:30 »

Weet iemand misschien een internet adres waar je de rubberen O-ringen kan kopen die tussen spruitstuk en carburateur zitten.
Heb al wel een adres gevonden waar je losse sproeiers, en acceleratie membranen kan kopen, deze zijn dan wel voor de solex pdsi volkswagen carburateurs, maar deze lijken het zelfde  Grijns
http://www.hotrod.nl/shop/contents/nl/d828_01.html
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #32 Gepost op: 09 December 2016, 10:29:15 »

Als het voor de Solex carburateur is kun je eens informeren bij http://rage-keveronderdelen.nl/
Ringen staan niet los op de site, maar misschien heeft hij ze wel.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
Freek B.
Sr. Member
****
Berichten: 304



Bekijk profiel
« Antwoord #33 Gepost op: 09 December 2016, 10:33:33 »

leuk setje voor de kadett, Ik ben er van overtuigd dat jij dit dingen allemaal weer kunt fabriceren  Grijns
Gelogd

1973 Kadett b coupé
1971 Kadett b coupé (in onderdelen)
1986 VW T3 Panel Van
1966 Rekord C Coupe
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #34 Gepost op: 09 December 2016, 16:15:58 »

leuk setje voor de kadett, Ik ben er van overtuigd dat jij dit dingen allemaal weer kunt fabriceren  Grijns
Gaat denk ik wel lukken, het moeilijkste onderdeeltje al nagemaakt, verbindingsstuk om de carburateurs samen open te laten gaan.
Links is origineel, rechts is nagemaakt, met als optie een versterkte veer.

Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #35 Gepost op: 09 December 2016, 17:24:15 »

Weet iemand misschien een internet adres waar je de rubberen O-ringen kan kopen die tussen spruitstuk en carburateur zitten.
lijkt mij makkelijker om o-ringen niet op internet te kopen maar gewoon bij de lokale lager/rubber specialist...
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #36 Gepost op: 09 December 2016, 19:38:53 »

Weet iemand misschien een internet adres waar je de rubberen O-ringen kan kopen die tussen spruitstuk en carburateur zitten.
lijkt mij makkelijker om o-ringen niet op internet te kopen maar gewoon bij de lokale lager/rubber specialist...
Daar heb je gelijk in Freek, zou een lagerboer dan ook weten of de rubber O-ringen benzine bestendig zijn, is niet zo prettig als het rubber door de benzine na een weekje uit elkaar valt en in de cilinders terecht komt  Ik weet het niet
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Freek B.
Sr. Member
****
Berichten: 304



Bekijk profiel
« Antwoord #37 Gepost op: 09 December 2016, 23:21:30 »

Weet iemand misschien een internet adres waar je de rubberen O-ringen kan kopen die tussen spruitstuk en carburateur zitten.
lijkt mij makkelijker om o-ringen niet op internet te kopen maar gewoon bij de lokale lager/rubber specialist...
Daar heb je gelijk in Freek, zou een lagerboer dan ook weten of de rubber O-ringen benzine bestendig zijn, is niet zo prettig als het rubber door de benzine na een weekje uit elkaar valt en in de cilinders terecht komt  Ik weet het niet

*Jeroen*
Gelogd

1973 Kadett b coupé
1971 Kadett b coupé (in onderdelen)
1986 VW T3 Panel Van
1966 Rekord C Coupe
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #38 Gepost op: 10 December 2016, 10:37:29 »

Weet iemand misschien een internet adres waar je de rubberen O-ringen kan kopen die tussen spruitstuk en carburateur zitten.
lijkt mij makkelijker om o-ringen niet op internet te kopen maar gewoon bij de lokale lager/rubber specialist...
Daar heb je gelijk in Freek Jeroen, zou een lagerboer dan ook weten of de rubber O-ringen benzine bestendig zijn, is niet zo prettig als het rubber door de benzine na een weekje uit elkaar valt en in de cilinders terecht komt  Ik weet het niet
in arnhem ga ik altijd naar rubberrol. die hebben van elk onderdeeltje een specsheet, en kunnen je dus precies vertellen waar de o-ring wel en niet tegen bestand is...
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #39 Gepost op: 18 December 2016, 19:19:02 »

Om de dubbele SR carburateurs compleet te maken was ik nog op zoek naar benzine bestendige O-rubbers die tussen spruitstuken en carbs komen te zitten, bleek dat ik die rubbers gewoon op het werk had liggen  Lachen  (dus makkelijk als iemand ze ooit nodig heeft)

Ben alleen nog op zoek naar 2 luchtsproeiers die in de carburateur zitten, in de maat 110
Deze luchtsproeiers lijken op de hoofdsproeiers, verschil is dat de luchtsproeiers een M6 schroefdraad hebben.

Mocht er iemand dus nog 2 luchtsproeiers hebben liggen in de maat 110, wil ik die heel graag van je overkopen.
Of iemand een adres weet voor deze sproeiers ??
Alvast heel erg bedankt.

Groetjes Martin.



  
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #40 Gepost op: 22 December 2016, 20:07:49 »

Om de dubbele SR carburateurs compleet te maken was ik nog op zoek naar 2 luchtsproeiers die in de carburateur zitten, in de maat 110
Deze luchtsproeiers lijken op de hoofdsproeiers, verschil is dat de luchtsproeiers een M6 schroefdraad hebben.

 

Heb ongeveer 25 bedrijven in Nederland en Europa geïnformeerd, de luchtcorrectie sproeiers in de maat 110 zijn nergens meer aan te komen en blijken dus zeer zeldzaam te zijn.
Heb gelukkig 2 van deze sproeiers via ebay in Italië gevonden en bestelt, nu maar hopen dat het de juiste zijn.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #41 Gepost op: 17 Februari 2017, 19:52:59 »

Even een vraagje, denk dat meerdere opeltjes hier wel last van hebben.
Als ik met de kadett heb gereden en de wagen stil zet, en na 10 minuten later terug kom, ruikt het bij de motor naar benzine ??
Weet iemand hoe dit komt, en is dit misschien op te lossen met bijvoorbeeld een electrisch afsluitbare sproeier.
Heb er nu 2 carburateurs op gehad en bijde het probleem van naderhand stinken naar benzine.
Wil kijken of dit op te lossen is als ik de dubbele solexen ga plaatsen.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #42 Gepost op: 18 Februari 2017, 12:03:54 »

die zijn inderdaad bedoeld om nadruppelen te voorkomen. ook nadieselen kan een probleem zijn als je die afsluiter niet hebt.
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #43 Gepost op: 13 Oktober 2017, 20:52:08 »

Even een probleem oplossen, heb al langere tijd dat als ik rijd de motor schokkerig aanvoelt bij het rijden.
Ik kom er achter dat als ik tijdens het rijden de choke 5mm uit trek het schokken weg is en de auto heel vloeiend rijd, probleem is nu wel dat bij stil staan het stationair toerental omhoog gaat omdat ik de choke 5mm heb uitgetrokken.

Het lijkt er dus op dat de motor een rijker mengsel nodig heeft omdat ik de choke een klein beetje moet open trekken.
Of denkt ik nu verkeerd ??

Hoe stel ik de carburateur rijker af, moet ik dan het kleine verzonken schroefje in of uit draaien ??
Met rijker zetten zal het toerental omhoog gaan, hoe zet ik het toeren tal het beste weer omlaag.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #44 Gepost op: 13 Oktober 2017, 21:21:01 »

Misschien heb je deze info al, maar toch, hierbij:

Carburateur afstellen/benzine

Die Grundeinstellung, bei betriebswarmen Motor, ist folgende!
Die Gemischregulierschraube (die Große, rausstehende) ganz eindrehen! (ohne Gewalt)
Dann 1,5 Umdrehungen ausdrehen!
Bei der CO- Schraube (die Kleine, versteckte) gleich verfahren, jedoch 3,5 Umdrehung ausdrehen!
Das ist die Grundeinstellung!
Die Gemischregulierschraube solange weiter herausdrehen, bis sich die Drehzahl nicht mehr erhöht!
Dann über den Drosselklappenanschlag, die Drehzahl auf SOLL-Niveau regulieren!
Die CO Schraube, so lange rein oder rausdrehen, bis der Motor sich so wenig schüttelt wie möglich!
Ein CO Messgerät ist nicht zwingend die beste Methode zum einstellen!
De basisinstelling, bij bedrijfswarme motor, is de volgende.
De mengselregelschroef (de grote, naar buiten stekende) helemaal indraaien (zonder geweld!).
Deze dan 1,5 omdraaiing uitdraaien.
Bij de CO-schroef (de kleine verstopte) dezelfde werkwijze, echter deze 3,5 omdraaiing uitdraaien.
Dit is de basisinstelling.
De mengselregelschroef nu zo ver uitdraaien, tot het toerental niet verder oploopt.
Dan met behulp van de regelschroef van de gasklepaanslag het toerental afstellen op de gewenste waarde.
Nu de CO-schroef zover in-of uitdraaien, tot de motor zo rustig mogelijk loopt/deze zo weinig mogelijk schommelt.
Een CO-afstelaparaat is op de wijze niet direkt nodig.


WICHTIGste Voraussetzung bevor man den Vergaser einstellt ist, das sichergestellt ist, das das Ventielspiel (wie schon erwähnt) stimmt, die Zündung einwandfrei steht und das keine Komponente defekt ist!
Mit "undichten" Ventilen oder einem ausgeschlagenem Verteiler und was sonst noch kaputt gehen kann, stellt man vergeblich am Vergaser herum!

BELANGRIJKSTE voorwaarde voor je de carburateur wilt gaan afstellen is, dat de kleppenspeling correct is afgesteld!!, de ontsteking goed is ingesteld en dat geen van de onderdelen hiervan defect is.
Met lekkende of fout afgestelde kleppen of een versleten verdeler lukt het je niet de carburateur goed af te stellen.


@konrad
Das der Vergaser überhaupt nicht regiert, kann auch an einer defekten Einstellschraube liegen, oder einem zu groß eingestelltem Drosselklappenspalt (dann wäre das Leerlaufsystem "überbrückt")

Sehr wichtig ist auch, das die Kaltstartmechanik entspannt ist, diese wirkt nämlich auch auf die Drosselklappe!
Ist sie nicht entspannt, bzw. falsch eingestellt, kann sie den eigentlichen Drosselklappenanschlag außer Funktion setzen!

Erg belangrijk is ook, dat bij het afstellen het choke-mechanisme losgenomen of ontspannen is, omdat dit mechanisme op de gasklep werkt.
Als de choke niet "vrij" staat, kan deze de gasklep "tegenhouden" waardoor je het toerental niet naar beneden toe kunt bijstellen.


Wenn du diesen nämlich zurückdrehen möchtest, bleibt die Drosselklappe an dem Anschlag, der Kaltstartmechanik hängen und du wunderst dich, warum du die Drehzahl nicht weiter herunter regeln kannst!
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Pagina's: 1 2 [3] 4 5   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines