Holland Kadett B Club Forum
18 April 2024, 05:50:03 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 2 3 [4] 5   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Vragen over carburateurs  (gelezen 41126 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
daddyphilipsen
Full Member
***
Berichten: 122


Bekijk profiel
« Antwoord #45 Gepost op: 13 Oktober 2017, 22:21:38 »

Benzine nivo in de vlotterkamer wel goed afgesteld?
Anders het nivo ietsje hoger afstellen. Dan komt alles net iets rijker te staan.
En verder zie wat hier boven geschreven is.
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #46 Gepost op: 14 Oktober 2017, 13:08:03 »

Benzine nivo in de vlotterkamer wel goed afgesteld?
Anders het nivo ietsje hoger afstellen. Dan komt alles net iets rijker te staan.
En verder zie wat hier boven geschreven is.
De carburateur stond al afgesteld volgens de beschrijving, motor start, loopt en rijd heel goed, probleem is alleen als motor warm is en je een constante snelheid rijd, je voelt dan af en toe een soort van schokkerig inhouden ??
Heb nu een originele 1.1n carburateur op gehad en nu al een tijdje een 1.2n carburateur, bijde geven dit zelfde probleem.
Het vreemde is dat als ik de choke er 5mm op trek dit schokkerige gevoel weg is, maar dan ook gelijk het toerental tijdens stationair omhoog gaat vanwege die choke.
Heb ook al een standaard filter op gezet inplaats van open lucht filter omdat ik dacht dat hij mischien te veel lucht zou krijgen, dit geeft geen resultaat.

Hoe stel je dan eigenlijk het vlotter niveo hoger af ??
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
daddyphilipsen
Full Member
***
Berichten: 122


Bekijk profiel
« Antwoord #47 Gepost op: 14 Oktober 2017, 23:21:32 »

Het grootste probleem zit hem in het feit dat de huidige vloeistof die ze als benzine durven te verkopen totaal niet meer lijkt op de benzine die er ruim 40 jaar geleden werd verkocht.
De totale energie inhoud van de huidige brandstof ligt een heel stuk lager als die van benzine van 40 jaar geleden dus staan onze oude auto's eigenlijk allemaal te arm afgesteld.
Het mooiste zou zijn om hem op een testbank te zetten en mbv  een afr  (air/fuel ratio) meter de carburatie weer helemaal goed af te stellen.
Of zelf een wideband lambda sonde in de uitlaat bouwen en met een meting unit in de auto de lambda waarde te bepalen bij de diverse belastingen en dan een andere dusdanige sproeierbezetting te monteren totdat alles weer goed staat.

Normaal gesproken rust de vlotter met een metalen lipje tegen de vlotternaald . Door dit lipje te verbuigen kun je het vlotternivo in de vlotterkamer hoger of lager zetten.

Wat jij met de choke er iets op zetten doet veroorzaakt een snellere luchtstroom door de carb waardoor er automatisch ook meer brandstof mee gezogen wordt en het totaal mengsel rijker wordt. Hij zuigt immers niet meer lucht aan maar wel met een hogere snelheid en hierdoor dus met meer brandstof.
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #48 Gepost op: 15 Oktober 2017, 10:37:16 »

Heb nu bijna alle onderdelen voor de dubbele SR carburateurset aan kunnen komen, ik mis alleen nog 2 dikke isolator pakkingen voor deze 35 pdsi2 carburateurs.
Had al 2 nieuwe besteld maar bleken niet goed te zijn.
Weet iemand een adres waar ik deze los kan kopen, of heeft iemand nog 2 goede 2e hands liggen die ik over kan nemen.

De foto is een voorbeeld welke dikke isolator pakking ik bedoel.

Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Jinny
Full Member
***
Berichten: 172



Bekijk profiel
« Antwoord #49 Gepost op: 15 Oktober 2017, 11:04:15 »

Die pakkingen zijn met een beetje inventiviteit nog wel zelf te knutselen, met een stukje dik plexiglas bv..
Gelogd

Hoe doen vrouwen op TV dat toch?
Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen.....
Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #50 Gepost op: 15 Oktober 2017, 12:03:44 »

Die pakkingen zijn met een beetje inventiviteit nog wel zelf te knutselen, met een stukje dik plexiglas bv..
Daar had ik nog niet aan gedacht om deze na te maken, maar plexiglas breekt toch in stukken als ik de carburateur aan ga aandraaien ??
En dan de volgende vraag, heeft plexiglas de zelfde warmte isolerende werking als die speciale pakking, de pakking ziet er uit als dat spul net als printplaten.

Jinny weet jij misschien of er printplaten zijn van 5mm dik ??
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Oly
Sr. Member
****
Berichten: 354


Bekijk profiel
« Antwoord #51 Gepost op: 15 Oktober 2017, 17:02:12 »

Je moet dan zoeken naar pertinax, dat is er in meerdere diktes, er is ook een soort op basis van textiel, weet alleen niet meer hoe dat heet.
Wil het niet met een stukje volkern materiaal zoals Trespa?
Gelogd

Nooit hersteld van het B-Kadett virus (besmetting met 86-90-UU op 24-09-1980)
Corsa A VAN 1.4SI
Olympia A 1970 15S, onder handen (restauratie)
Kadett A 1965, roestoratie, OHV speeltuin, even in de wacht.
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #52 Gepost op: 15 Oktober 2017, 17:23:51 »

Met nieuw plexiglas zal dat best meevallen. Ik heb eventueel wel een stuk liggen, waar er twee uitgehaald kunnen worden.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
Jinny
Full Member
***
Berichten: 172



Bekijk profiel
« Antwoord #53 Gepost op: 16 Oktober 2017, 15:55:07 »

Die pakkingen zijn met een beetje inventiviteit nog wel zelf te knutselen, met een stukje dik plexiglas bv..
Daar had ik nog niet aan gedacht om deze na te maken, maar plexiglas breekt toch in stukken als ik de carburateur aan ga aandraaien ??
En dan de volgende vraag, heeft plexiglas de zelfde warmte isolerende werking als die speciale pakking, de pakking ziet er uit als dat spul net als printplaten.

Jinny weet jij misschien of er printplaten zijn van 5mm dik ??

Ja, er is printplaat wat zo dik wel is, alleen zeldzaam.
Plexiglas is er ook zo dik, en als je in de tapgaten een stalen busje plaatst welke de aandraaikrachten opvangen dan werkt het prima.
Het wordt daar niet zo heet dat het plexiglas er probleem mee heeft.

For the record, https://www.youtube.com/watch?v=jdW1t8r8qYc
Gelogd

Hoe doen vrouwen op TV dat toch?
Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen.....
Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #54 Gepost op: 16 Oktober 2017, 19:18:38 »

Nog een keer aan het zoeken geweest in de voorraad gesloopte carburateurs, en jawel nog 2 zo goed als nieuwe dikke isolator pakkingen gevonden met het juiste gaten patroon, en gelijk 4 knippakkingen gemaakt om deze netjes af te dichten  Grijns
Weer een stapje dichterbij om de carburateurs af te maken.


 
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #55 Gepost op: 16 Oktober 2017, 21:38:33 »

Zo, dat plexiglas kan behoorlijk wat hebben zeg. dit had ik niet verwacht.

Maar in het filmpje zijn geen bussen gebruikt.

@Martin. Succes met de carburateurs.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
Jinny
Full Member
***
Berichten: 172



Bekijk profiel
« Antwoord #56 Gepost op: 17 Oktober 2017, 08:52:47 »

Klopt, maar daar komt het ook niet op langjarig aan.
Ik zou wel bussen gebruiken..
Gelogd

Hoe doen vrouwen op TV dat toch?
Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen.....
Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #57 Gepost op: 20 Oktober 2017, 09:16:31 »

Bij het terug monteren van de vlotters in de dubbele sr carburateurs (solex 35 pdsi-2) zie ik dat de metalen plaatjes op de vlotters zijn verbogen en niet meer de juiste stand hebben  Ik weet het niet

Heeft iemand de gegevens om het vlotter niveau af te stellen, ik kan niks vinden in het Opel reparatieboek.

Normaal meet je dan een carburateur waar benzine in zit, vanaf de vlakke kant carburateur waar pakking op zit tot de bovenkant vlotter, ik kan deze maat nergens vinden, deze hoogte van de vlotter is heel belangrijk, klopt deze niet dan gaat motor of heel rijk of heel arm lopen.

Hoop dat iemand info over het afstellen heeft van het vlotter niveau.
Groetjes Martin.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
daddyphilipsen
Full Member
***
Berichten: 122


Bekijk profiel
« Antwoord #58 Gepost op: 20 Oktober 2017, 23:17:15 »

De vlotter zit toch vast aan het deksel van de carb?
Ik stel ze dan altijd zo af dat als je het deksel op zijn kop houdt dat de vlotter en het deksel evenwijdig aan elkaar lopen.
Is in 99 van de 100 gevallen eigenlijk altijd goed.
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #59 Gepost op: 21 Oktober 2017, 07:42:59 »

De vlotter zit toch vast aan het deksel van de carb?
Ik stel ze dan altijd zo af dat als je het deksel op zijn kop houdt dat de vlotter en het deksel evenwijdig aan elkaar lopen.
Is in 99 van de 100 gevallen eigenlijk altijd goed.
Helaas is dit niet zo, de vlotter hangt los in de vlotterkamer en het vlotter-afsluitventiel zit boven in het deksel.



Ben flink aan het zoeken geweest op internet en maar heel weinig over het vlotter niveau afstellen voor deze solex pdsi carbs gevonden.

Wat ik wel ben tegen gekomen is dat het metalen gedeelte op de vlotter horizontaal gelijk met de vlotter moet lopen.



Om het vlotter niveau "mengsel" rijker af te stellen word er onder het vlotter-afsluitventiel een dunnere koperen ring gelegd, om een armer benzine mengsel te krijgen een dikkere koperen ring onder het afsluitventiel.

Mocht iemand toch nog meer informatie kunnen vinden over afstellen van het vlotter niveau van onze carburateurs dan hoor ik het graag.
Groetjes Martin.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Pagina's: 1 2 3 [4] 5   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines