Holland Kadett B Club Forum
19 Februari 2018, 17:18:54 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Voorjaarsmeeting Kadett B Club Zondag 22 april 2018 in Otterlo!

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 3 4 [5]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Vragen over carburateurs  (gelezen 7577 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #60 Gepost op: 21 Oktober 2017, 08:23:26 »

Nog even ter aanvulling over het afstellen van het vlotter niveau van een solex pdsi carburateur.

Normaal gezien word bij zulk soort carburateurs het vlotter niveau afgesteld door de motor even te laten lopen, dan het deksel van de carburateur af te halen en vanaf de vlakke kant carburateur naar beneden meten naar de bovenkant vlotter, deze maat word meestal in de instructie boeken door fabriek aangegeven.

Helaas is deze maat bij onze solex carburateurs nergens aangegeven, en als nog nergens kunnen vinden ??
Groetjes Martin.

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
daddyphilipsen
Jr. Member
**

Bekijk profiel
« Antwoord #61 Gepost op: 21 Oktober 2017, 12:27:35 »

Als je googled op float bowl level solex pdsi dan komt er wel het 1 en ander tevoorschijn. Misschien kun je daar wat mee?

En je mag aannemen dat het nivo goed was in de carbs die je hebt. Dus ik zou gewoon die koperen bevestiging weer zo buigen dat hij evenwijdig met de platte kant van de vlotter loopt.

Waarschijnlijk zijn ze daarmee aan het rommelen gegaan omdat de carbs over bleven lopen door niet goed afdichten van de vlotternaalden. Maar dat komt meestal door vuil.
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #62 Gepost op: 21 Oktober 2017, 13:39:38 »

Als je googled op float bowl level solex pdsi dan komt er wel het 1 en ander tevoorschijn. Misschien kun je daar wat mee?

En je mag aannemen dat het nivo goed was in de carbs die je hebt. Dus ik zou gewoon die koperen bevestiging weer zo buigen dat hij evenwijdig met de platte kant van de vlotter loopt.

Waarschijnlijk zijn ze daarmee aan het rommelen gegaan omdat de carbs over bleven lopen door niet goed afdichten van de vlotternaalden. Maar dat komt meestal door vuil.
Weer super bedankt, de carburateurs zijn gelukkig orgineel van een 1.1sr, deze waren op de vlotters na helemaal leeg, heb dus alles nieuw besteld, dat viel nog niet mee voor deze 2 carburateurs, het meeste zoals sproeiers kon ik in Italie nog aankomen en de rest in Duitsland, de rest wat er op en aan zit geschroeft zoals bedienings stangen en lagers heb ik zelf nagemaakt.
Heel erg leuk om deze carburateurs weer compleet te maken, en ben blij met alle info die ik krijg Grijns

ockdet
Sr. Member

mijn kadett

Bekijk profiel
« Antwoord #63 Gepost op: 21 Oktober 2017, 17:09:10 »

hoi hoi martin  heb je voor pijp gemeten van de c kadett voorpijp   deze was 41 mm
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #64 Gepost op: 29 December 2017, 09:27:59 »

Heb een Gunson's carburateur balancer gekocht om de 2 carbs synchroon af te stellen.
Heel erg antiek, maar ook heel erg leuk  Grijns

Heeft iemand misschien een beschrijving hoe je het beste dubbele solex SR carburateurs synchroon moet afstellen, ik weet hoe je een carburateur moet afstellen, maar de carbs samen synchroon afstellen lijkt mij best moeilijk.

Ik dacht altijd dat als je de stelschroeven van bijde carburateurs precies de zelfde slagen zou verstellen, de carburateurs precies het zelfde en synchroon zouden lopen, maar dit blijkt dus niet zo te zijn.

Ben dus heel benieuwd of iemand afstel info heeft.

Groetjes Martin.

19Willem71
Sr. Member

Joyride 3

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #65 Gepost op: 29 December 2017, 22:57:48 »

Misschien dat dit filmpje je kan helpen. Het is wel een Kadett C, maar het blokje is gelijk  Lachen.

https://youtu.be/S7k9fa0Qq2o

Groet, Willem.

apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #66 Gepost op: 30 December 2017, 09:18:35 »

Misschien dat dit filmpje je kan helpen. Het is wel een Kadett C, maar het blokje is gelijk  Lachen.

https://youtu.be/S7k9fa0Qq2o

Groet, Willem.
Deze had ik ook al gezien Willem, helaas kan je daar niet goed zien aan welke stelschroeven ze allemaal draaien en in welke volgorde.

apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #67 Gepost op: 30 December 2017, 09:51:04 »

Ik zit net te kijken in het werkplaats handboek van de Opel kadett b sr rallye, deze had ik laatst van Gert gedownload, en hiet staat precies beschreven hoe ik het moet doen.
Dus Gert weer super bedankt   Grijns

Hier staat de link waar de werkplaats boeken op staan.
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,11556.msg35155.html#msg35155

Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #68 Gepost op: 30 December 2017, 23:18:03 »

Grijns

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Pagina's: 1 ... 3 4 [5]   Omhoog
  Print  

Ga naar: