Holland Kadett B Club Forum
14 November 2018, 21:34:25 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Het bestuur wenst alle kadett rijders alvast een fijne herfst en winter toe.

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: tempratuur meter  (gelezen 7032 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Giannis86
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #15 Gepost op: 31 Oktober 2016, 14:41:55 »

same here... mijn c kadett sensor zorgt voor uitslag tot het eerste streepje op de meter bij normale motortemperatuur...

Dit heb ik precies ook. Mijn wijzer gaat precies tot waar de groen begint en blijft daar. Ik dacht dat dit normaal was maar nadat ik mijn dashboard los had gehaald een paar dagen geleden zag ik dat dat punt 78 graden zou zijn (als ik me goed kan herinneren).

Thermostaat is geheel nieuw (bij de vorige was ook hetzelfde trouwens) en de rubbers ook. Koelingssysteem is een maand geleden gereinigd, motor lijkt goed warm te worden, verwarming werkt meer dan goed. De massa is ook goed (extra kabel aangelegt een tijdje geleden ivm danssende meters).

Misschien niet zo een wonder in mijn geval gezien ik een 1,2SC uit een andere model kadett heb

1971 Opel Kadett B Coupé F
1970 Opel Kadett B Limousine
ockdet
Hero Member

mijn kadett

Bekijk profiel
« Antwoord #16 Gepost op: 01 November 2016, 00:04:16 »

ik ben dus niet de enige  met  dit probleem  is het niet een idee  om  een weerstand  naar massa  te leggen  en zo de meter op het goed punt neer zetten
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #17 Gepost op: 01 November 2016, 01:01:51 »

ik ben dus niet de enige  met  dit probleem  is het niet een idee  om  een weerstand  naar massa  te leggen  en zo de meter op het goed punt neer zetten
nee... een statische weerstand geeft alleen maar het goede resultaat bij een bepaalde temperatuur. maar bij koude motor zal de meter dan al meteen een stuk omhoog staan. dat is ook niet handig lijkt mij...

Kadett B L "super" 1968 LPG
ockdet
Hero Member

mijn kadett

Bekijk profiel
« Antwoord #18 Gepost op: 01 November 2016, 13:17:15 »

zal zo eens kijken wat ik nog heb liggen heb  nog 4 koppen  liggen kijken wat daar in zit   
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  

Ga naar: