Holland Kadett B Club Forum
15 Juli 2018, 20:38:51 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Kampeerweekend: 7-8-9 September in Dronten

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2 3 ... 5   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Kadett B 1971 Coupe 77-50-RN  (gelezen 14530 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Giannis86
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Gepost op: 02 December 2016, 14:02:17 »

Goedemiddag allen,

Het werd tijd dat ik binnenkort aan mijn tweede Kadett, een coupe maar wat voor een zullen jullie mij mee moeten helpen  Geschrokken (edit - de plaat naast de motorkapslot is er niet en kan dus de chassisnummer niet vinden)

Ik heb de auto gekocht voor 500 euro een maandje of twee geleden, samen met een heleboel extra onderdelen (extra voorschermen, deuren, ramen, motor onderdelen, lampen en veel meer).

De conditie is OK, heb wel erger gezien hier op het forum, maar er zal sowieso veel gelast moeten worden. Grootste probleem hierbij is de tijd, de updates zullen hoewel langzaam wel blijven komen.

De motor is een 1,2N. Er is een kans dat ik een 1,9 erin ga doen maar dat is afhankelijk van als ik een 1,9 voorkant kan vinden. Heb namelijk geen zin om de bestaande voorkant aan te passen.

Fotos

Waar dient deze voor?

1971 Opel Kadett B Coupé F
1970 Opel Kadett B Limousine
marinus
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 02 December 2016, 14:27:06 »

vermoedelijk is dat een ruitenwisser interval schakelaar.
Giannis86
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 02 December 2016, 14:32:07 »

Bedankt zou best wel kunnen inderdaad.

ik ga iig vanuit dat dit niet standaard was. De achterkant zag er een stuk moderner uit dan onze kadett's (ik schat ergens jaren 80-90)

kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 03 December 2016, 00:03:36 »

deze knop is inderdaad een interval voor de ruitenwisser en komt toch wel redelijk uit de tijd van onze kadettjes Knipoog kevertjes hebben het ook vaak alleen in 6volt uitvoering. zuinig op zijn je ziet ze niet vaak Knipoog

gr Paul
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 03 December 2016, 11:13:55 »

de plaat naast de motorkapslot is er niet en kan dus de chassisnummer niet vinden)
Als ik goed naar de foto's kijk zie ik onder jou motorkap het metalen stripje nog zitten waar het chassis nummer in moet staan.
Links onder in de hoek op de foto zie je waar het chassis nummer bij een coupe staat.

De sleuven in de achterkant van de hoedenplank zijn standaard, deze zitten ook in de gestoffeerde afdekkingplaat die op de hoedenplank komt te zitten.
Op deze luchtsleuven kan je aan de onderkant in de kofferruimte een kachel blower aansluiten.

Groetjes Martin.

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Giannis86
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 03 December 2016, 12:42:25 »

Paul dank je wel, zal er zeker zuinig op zijn dan! Maar ga wel een andere plek voor vinden want daar komt de verstraler/parking schakelaar Grijns

Martin, Ik zal het nakijken, het was me tot nu niet opgevallen maar het was beetje donker misschien vandaar
Betreft de kachel blower ik zal fotos bij je project pagina laatst. Heb je het systeem al kunnen nabouwen?

Wat mij opviel was dat in de kofferruiimte zelf, er was een dikke slang (niet gemeten maar schat ergens rond de 30-35mm diameter) erop aangesloten die  vervolgens via de zijkant van de auto ergens naar voren werd geleid. Zou het kunnen zijn dat deze gekoppeld werd met de ventilatie voor de cabine?

Ik heb er eerlijk gezegd nog niet uitgebreid naar gekeken omdat ik eerst de auto leeg wou maken (er zaten een heleboel losse onderdelen in). Ergens volgende week ga ik wat meer dingen uitzoeken en de auto verder stripen.

apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 03 December 2016, 13:09:38 »

Betreft de kachel blower ik zal fotos bij je project pagina laatst. Heb je het systeem al kunnen nabouwen?

Wat mij opviel was dat in de kofferruiimte zelf, er was een dikke slang (niet gemeten maar schat ergens rond de 30-35mm diameter) erop aangesloten die  vervolgens via de zijkant van de auto ergens naar voren werd geleid. Zou het kunnen zijn dat deze gekoppeld werd met de ventilatie voor de cabine?
Heb nog geen tijd gehad om de ventilator na te maken.
Een kachel ventilatie slang is 30/35mm, dit zou wel heel apart zijn als ze dit bij jou op die manier hebben gemaakt.
Ben alleen bang dat de kadett ventilator aan de voorkant niet genoeg opbrengst heeft om helemaal naar achteren toe te blazen.
Ben wel heel benieuwd waar bij jou die slang op aangesloten zit.

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Giannis86
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 03 December 2016, 13:21:16 »

Het kan ook zijn dat ze de slang zo hebben verstopt tijdens het afbreken waardoor ik dacht dat het met de voorkant gekoppeld is. Van de week zal ik meer weten.

Ik ga nu wel alle onderdelen sorteren want het is chaos haha. Wie weet vind ik een kachel blower tussen (gezien de slang er is)

Giannis86
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 07 December 2016, 11:27:08 »

Zojuist wat speurwerk gedaan.

Ten eerste chassisnummer gevonden (wel andere plek maar nog steeds in de motor compartiment). Het is een Type 92, dus dat zal een Coupe Fastback zijn.

Dan door met de ventilatiesysteem voor de achteruit. Ik had toch gelijk, het is ergens anders gekoppeld via de bodem maar waar dat precies heen gaat weet ik niet... Ik zal het verder moeten uitzoeken maar ff 1-2 kwam ik er niet uit.

KEESMAAS
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 07 December 2016, 13:24:49 »

dat zijn afwateringsslangen voor de roosters bij de achterruit, heeft niets met ventilatie te maken.

eens een kadett altijd een kadett
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 07 December 2016, 13:31:51 »

Ten eerste chassisnummer gevonden (wel andere plek maar nog steeds in de motor compartiment). Het is een Type 92, dus dat zal een Coupe Fastback zijn.
in de regengoot boven de accu zeker? daar zit hij bij mijn kiemen ook.

Kadett B L "super" 1968 LPG
Giannis86
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #11 Gepost op: 07 December 2016, 14:59:56 »

dat zijn afwateringsslangen voor de roosters bij de achterruit, heeft niets met ventilatie te maken.

Bedankt! Dat heb ik dus total verkeerd gezien. Verklaart wel waarom er ook roosters zijn op de buitenkant hahaha

Sorry Jeroen, heb de foto van Martin verkeerd gezien. Hij staat toch wel op hetzelfde plek maar dan zonder de extra plaatje. Deze is ingeslagen op het metaal maar is nog net leesbaar (ben benieuwd of het uberhaupt leesbaar zal zijn na het verfen.

Giannis86
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #12 Gepost op: 08 December 2016, 15:00:56 »

Nog een vraagje voor jullie  Grijns

Tijdens het opruimen van alle losse onderdelen van de coupe kwam ik deze slotje tegen. Het i een draaislotje; de mechanisme gaat open als je heel licht met de knop draait. Maar waar komt ie vandaan?

Van de vorm te zien zou ik denken dat het voor de handschoenenkastje zou zijn, klopt dat? Enige raadsel is dan dat alle deksels die ik hier heb liggen van de kastje al van de standaard chromen drukknop zijn voorzien

marinus
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: 08 December 2016, 15:22:26 »

Is inderdaad van het handschoenenvakje.Ik heb er eentje in mijn ene kadett.
kadett-b20
Administrator
Hero Member

Kadett B AeroTop II - 1968

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #14 Gepost op: 08 December 2016, 20:48:26 »

Is afhankelijk van het bouwjaar. De latere B-Kadett's horen een draaiknop te hebben, de eerdere een drukknopje.

Ralph

Kadett B 11N - wit - 1973 - Dak wordt deze zomer ook voorzien van een Aerotop II dakje!
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project)
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978
Pagina's: [1] 2 3 ... 5   Omhoog
  Print  

Ga naar: