Holland Kadett B Club Forum
20 April 2024, 11:46:36 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Kadett A/B Radiator & Jaloezien  (gelezen 3690 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Giannis86
Sr. Member
****
Berichten: 383


Bekijk profiel WWW
« Gepost op: 03 December 2016, 13:01:19 »

Hallo

Ik kwam net een adres tegen die (new old stock) radiator jaloezien voor de Kadett A verkoopt.

Zover ik begrijp heeft de A Kadett hetzelfde radiator als B's tot nummer 1234067 (vermoedelijk allemaal B1 gezien de grotere radiator??)

Ik heb gezien dat de jaloezien van metaal zijn (gezien sommige jaren geleden op ebay verroest werden verkocht). Zou het mogelijk zijn om deze te slijpen, inkorten (lees passend makend voor de B2 radiator) en weer in elkaar lassen?

Groetjes
Ioannis
Gelogd

1971 Opel Kadett B Coupé F
1970 Opel Kadett B Limousine
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 03 December 2016, 13:23:11 »

Allereerst knap dat je die voor de kadett hebt gevonden, die dingen zijn heeeel zeldzaam.
Het lamellen raam is moeilijk aan te passen inverband met het kantel mechanische van de lamellen.
Als deze niet op de radiator past dan kan je hem altijd een stukje naar voren plaatsen en de bevestigings steuntjes aanpassen.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Giannis86
Sr. Member
****
Berichten: 383


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 04 December 2016, 12:59:21 »

Bedankt Martin,

Jammer dat het zo moeilijk is. Ik heb de verkoper voor de exacte afmetingen gevraagd, dan heb ik een betere idee van de mogelijke bevestiging hiervan.

De verkoper heeft trouwens 2 stuks staan. Bij interesse stuur ik de link wel door
Gelogd

1971 Opel Kadett B Coupé F
1970 Opel Kadett B Limousine
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 04 December 2016, 14:05:54 »

Heb alle spullen al thuis liggen om er eentje in elkaar te lassen, is alleen een beetje te koud in mijn schuurtje om iets te doen  Grijns
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Giannis86
Sr. Member
****
Berichten: 383


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 06 December 2016, 14:41:19 »

Tip, het wordt ongeveer 10 graden van de week  Grijns Grijns


Ondertussen iets wijzer geworden. Ik heb het gevoel dat de Kadett A jaloezie hetzelfde hoogte als die van de B Kadett heeft maar gewoon langer.

In eerste instantie dacht ik dat elk lamellen geslepen en gelast moest worden maar waarschijnlijk valt het allemaal mee.

Van de verkoper heb ik een aantal afmetingen ontvangen

Hoogte 29cm - Past precies ook op onze radiatoren
Breedte 40,3cm - Moet ongeveer 29cm zijn +centimeter of 3-4 voor de bevestiging.

De lamellen zijn allemaal verticaal. Zou je niet de frame kunnen inkorten, een paar uithalen en weer dicht lassen?

Ik hoor graag als jullie denken dat het op deze manier wel mogelijk is. Ik snap wel dat de bevestiging aanpassen ook kan maar als het zoals hierboven ook kan vind ik het beter staan dan als het 5cm van elk kant zou uitsteken

De jaloezie met kabel en trekknop bij elkaar kost ca 90 euro. Niet de goedkoopste oplossing maar dan heb je wel een optie wat vrij zelden voorbij kwam
Gelogd

1971 Opel Kadett B Coupé F
1970 Opel Kadett B Limousine
kermitc
Hero Member
*****
Berichten: 597



Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 06 December 2016, 16:22:05 »

Vind het wel leuke optie.
Ben benieuwd of het lukt
Gelogd
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 06 December 2016, 21:17:40 »

Een mooie toevoeging op de kadett. Persoonlijk zou ik, als ze er tussen kunnen, geen aanpassingen doen.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines