Holland Kadett B Club Forum
17 Juli 2018, 14:52:24 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Kampeerweekend: 7-8-9 September in Dronten
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: aansluiten nieuwe dynamo  (gelezen 6900 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
ockdet
Sr. Member
****
Berichten: 494


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #15 Gepost op: 14 December 2016, 22:10:59 »

die van de c kadet heb ik er ook op  geen geklooi met  externe regelaar   of losse contacten   van de  externe regelaar   
en  die  met  externe regelaar is een wisselstroom  dynamo   die van de c kadet niet   die is gelijkstroom  dit wordt intern  met diodes  gelijk gericht   
ook heb je het oud type extern regelaar   met daar moderne eletronica in 

het is net wat je wil 
ga je voor orginaliteit   
of   voor simpel  en minder storing gevoelig   maar is deze jonge nu geholpen want iedereen praat er weer over heen 
Gelogd
wienf390
Sr. Member
****
Berichten: 434



Bekijk profiel
« Antwoord #16 Gepost op: 14 December 2016, 22:17:32 »

Martin,

Die van mij is niet origineel te noemen ziet er modern uit, maar werkt wel goed is een keus.Kijk hier eens naar http://www.mister-auto.nl/fl/dynamo/valeo-436153_g4_a021436153.html of bij auto doc heeft ook een ruime keus,

Succes Fred
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1590



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #17 Gepost op: 14 December 2016, 22:44:36 »

   maar is deze jonge nu geholpen want iedereen praat er weer over heen 
Ik denk dat Marc er ook wel wat mee kan, nu weten we wat voor soort dynamo opties er zijn.
In ieder geval weer heel erg bedankt voor de info.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Jinny
Full Member
***
Berichten: 153



Bekijk profiel
« Antwoord #18 Gepost op: 15 December 2016, 08:35:52 »

Hmmm, C Kadett en dan nog gelijkstroom?
Ik dacht dat dat al uitgefaseerd was tegen het einde van de B?
Bij mijn weten hadden Ctjes alleen wisselstroomdynamo's.

En ja, een moderne dynamo met eigen regelaar is een stuk bedrijfszekerder...
Gelogd

Hoe doen vrouwen op TV dat toch?
Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen.....
Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1265



Bekijk profiel
« Antwoord #19 Gepost op: 15 December 2016, 08:45:11 »

Ik dacht dat dat al uitgefaseerd was tegen het einde van de B?
Bij mijn weten hadden Ctjes alleen wisselstroomdynamo's.
helemaal correct.
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1590



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #20 Gepost op: 15 December 2016, 11:50:47 »

Hmmm, C Kadett en dan nog gelijkstroom?
Ik dacht dat dat al uitgefaseerd was tegen het einde van de B?
Mijn B heeft ook al wissel maar dan met externe regelaar,  opzich niks mis mee, maar heel lage ampère, en met een paar extra moderne electro opties, kom ik soms net te kort.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Marc II
Newbie
*
Berichten: 15


Bekijk profiel
« Antwoord #21 Gepost op: 15 December 2016, 16:00:27 »

   maar is deze jonge nu geholpen want iedereen praat er weer over heen 
Ik denk dat Marc er ook wel wat mee kan, nu weten we wat voor soort dynamo opties er zijn.
In ieder geval weer heel erg bedankt voor de info.


Hoi,

Ja ik ben zeker eventjes geholpen. bedankt voor de hulp tot nu toe in ieder geval. Ik weet nu in ieder geval waar de fout ligt. Maar ik denk dat ik nu toch eerst maar eens ga proberen om m'n oude dynamo op te lappen. Dat is uiteindelijk toch makkelijker is dan er een regelaar bij zetten gok ik.

Maarrrrr, ik kan jullie hulp nu dus alsnog wel weer gebruiken, waar het allemaal mee begon is een acculaadstroomlampje dat af en toe niet helemaal uit ging en daarna dus startproblemen. ik dacht zelf aan versleten koolstofborstels? andere ideeen? hoe kan ik er achter komen? heb beide dynamo's nu goed op de foto.

Groeten Marc
Gelogd
Marc II
Newbie
*
Berichten: 15


Bekijk profiel
« Antwoord #22 Gepost op: 15 December 2016, 16:01:21 »

de dynamo zonder regelaar
Gelogd
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2234



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #23 Gepost op: 15 December 2016, 16:36:29 »

Ik heb je een mailtje gestuurd met een word-bestand over reviseren van een dynamo; misschien bruikbaar  Verbaasd Grijns
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1265



Bekijk profiel
« Antwoord #24 Gepost op: 15 December 2016, 21:16:44 »

@ mark: het probleem dat je omschrijft lijkt op versleten koolborstels.
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines