Sjaak Elmendorp
Gast
|
|
« Gepost op: 22 December 2016, 16:48:59 » |
|
Voor een ieder die dit leest, allereerst fijne feestdagen!
Ik ben de trotse eigenaar van 64-45-NP, 1.1N, een probleemloos karretje met maar een eigenaardigheidje: als-ie langer stilstaat (een paar weken) moet ik wat langer starten voor hij aan slaat (>10 seconden). Hoe langer hij stil staat, hoe langer ik moet starten. Hij start wel altijd en loopt dan gelijk mooi. Lijkt wel of er dan benzine opgepompt moet worden of zo.
Enig idee, een lek in de carburateur of benzinepomp?
dank!
Sjaak
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
Freek B.
|
|
« Antwoord #1 Gepost op: 22 December 2016, 18:48:14 » |
|
Bij een lek in de leiding loopt de benzine idd terug. Maar de vlotter blijft dan wel vol. Normaal wilt hij dan redelijk snel starten maar valt dan uit.
Lek in de vlotter kan natuurlijk ook. Dan moet de vlotter eerst vol pompen. (Mechanisch dus op startmotor) Combinatie van de 2 is ook mogelijk
|
|
|
Gelogd
|
1973 Kadett b coupé 1971 Kadett b coupé (in onderdelen) 1986 VW T3 Panel Van 1966 Rekord C Coupe
|
|
|
daddyphilipsen
|
|
« Antwoord #2 Gepost op: 22 December 2016, 20:48:49 » |
|
Als een carburateur motor langere tijd stil staat dan verdampt de tegenwoordige benzine volledig en laat veel rommel achter in de vlotterkamer. Dus als je dan weer wilt starten zal eerst de vlotterkamer weer vol gepompt moeten worden en zal op termijn de carburateur van binnen dusdanig vervuild zijn dat deze eerst schoongemaakt moet worden.
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
hummer
|
|
« Antwoord #3 Gepost op: 22 December 2016, 20:59:09 » |
|
Ik heb precies hetzelfde euvel. Ik heb het nooit onderzocht maar dacht ook aan verdampen van de benzine.
Gr. Erik
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
daddyphilipsen
|
|
« Antwoord #4 Gepost op: 22 December 2016, 22:32:28 » |
|
Leuke workaround is het verwijderen van de mechanische benzinepomp en een elektrische benzinepomp. geschikt voor carburateurs, in te bouwen. Dan kun je hem eerst even op contact zetten en wachten tot de vlotterkamer vol is en vervolgens starten.
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
Giannis86
|
|
« Antwoord #5 Gepost op: 22 December 2016, 22:43:41 » |
|
Dit heb ik ook en dacht ook aan verdampen van benzine in de carburateur.
Wat wel helpt is de gaspedaal een tweetal keer snel intrappen, loslaten en dan zoals normaal starten. Bij mij start ie dan direct al heeft ie een paar dagen stilgestaan
|
|
|
Gelogd
|
1971 Opel Kadett B Coupé F 1970 Opel Kadett B Limousine
|
|
|
reusjep
|
|
« Antwoord #6 Gepost op: 23 December 2016, 10:13:12 » |
|
Dan is je vlotterkamer niet leeg en wordt er wat extra benzine ingespoten door de acceleratiepomp. Die reageert namelijk bij diep intrappen van het gaspedaal. Die elektrische opvoerpompjes ben ik wel erg benieuwd naar. Heeft iemand zoiets al eens gedaan, of is het gewoon een injectiepompje dat je dan overzet?
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
Olaf
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: 23 December 2016, 11:28:23 » |
|
Heeft iemand zoiets al eens gedaan, of is het gewoon een injectiepompje dat je dan overzet?
Let wel even op, een injectiepomp geeft veel meer druk. Je moet echt een pompje hebben voor een carburateur. Zoiets als deze: Kosten nog geen €10,- in China. Groeten Olaf
|
|
|
Gelogd
|
Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie) Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1) Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
|
|
|
Robbin
|
|
« Antwoord #8 Gepost op: 23 December 2016, 13:02:29 » |
|
Heeft iemand zoiets al eens gedaan, of is het gewoon een injectiepompje dat je dan overzet?
Let wel even op, een injectiepomp geeft veel meer druk. Je moet echt een pompje hebben voor een carburateur. Zoiets als deze: Kosten nog geen €10,- in China. Groeten Olaf Juist klopt ik monteer ook vaak van dat soort pompjes op motoren van boten, voor de kleinere motoren van dat soort membraam/klikpompjes en de grotere(V8) jongens pompen met een wat grotere opbrengst. Werkt ideaal kan gewoon in serie of parallel met je std brandstofpomp of standalone. Standalone geniet mijn voorkeur wand dan word je carter niet volgepompt als je membraampje lekt. parallel doe ik als het puur om het volpompen van de carb gaat dan moet het pompje ook een terugslag klepje hebben. Contact aanzetten en heel even wachten tot de pomp stilvalt en dan starten werkt super.
|
|
|
Gelogd
|
Een Kadett heeft geen roest, enkel dikke patina.
|
|
|
pepe72
|
|
« Antwoord #9 Gepost op: 23 December 2016, 13:52:59 » |
|
lijkt mij ook wel interessant mee wat meer info over de hoe juist in te bouwen
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
Robbin
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: 23 December 2016, 15:00:49 » |
|
Even heeeel krakkemikkig in elkaar gefrot excuses voor het gekrabbel misschien hebben jullie er iets aan (het zit in mn hoofd en niet op papier ) succes.
|
|
|
Gelogd
|
Een Kadett heeft geen roest, enkel dikke patina.
|
|
|
Freek B.
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: 23 December 2016, 22:09:27 » |
|
Wat doe je met dw orginele pomp?
Er af halen en het gat afdichten? Of zonder slangen door laten pompen?
|
|
|
Gelogd
|
1973 Kadett b coupé 1971 Kadett b coupé (in onderdelen) 1986 VW T3 Panel Van 1966 Rekord C Coupe
|
|
|
Robbin
|
|
« Antwoord #12 Gepost op: 23 December 2016, 23:33:27 » |
|
Kan beide maar ik zou hem weghalen en een mooi plaatje maken met een pakking dan staat het lekker opgeruimd.
|
|
|
Gelogd
|
Een Kadett heeft geen roest, enkel dikke patina.
|
|
|
Jeroenvans
|
|
« Antwoord #13 Gepost op: 24 December 2016, 11:29:24 » |
|
er zijn zelfs speciale plaatjes te koop hiervoor.
alternatief is de hevel eraf zagen en terug plaatsen...
|
|
|
Gelogd
|
Kadett B L "super" 1968 LPG
|
|
|
ockdet
|
|
« Antwoord #14 Gepost op: 24 December 2016, 17:45:52 » |
|
even door starten en hij loopt ..... waarom zo veel werk op hals halen . je kan ook beetje benzine bij je luchtfilter er in doen
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
|