Holland Kadett B Club Forum
23 November 2017, 08:19:19 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Wil je een bijdrage leveren aan het clubblad van 2018? Neem dan contact op met olaf@spoolder.eu
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: niet aanslaan Kadett 1.2  (gelezen 4075 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Holenman
Newbie
*
Berichten: 44


Bekijk profiel
« Gepost op: 15 Januari 2017, 16:54:24 »

Hallo mede Kadett mensen .
Will oet Geldrop heeft weer eens een bijzonder probleem :
Mijn Kadett uit '73 wil niet aanslaan ( eigenlijk onmogelijk zou je denken )
Gecontroleerd tot nu toe :
Benzine wordt door de pomp tot aan carburateur gepompt
Vlotterkamer is vol
Ontsteking werkt 100%
Bougies worden niet nat ; conclusie = geen benzine in cilinders
                                                 =  stinkt niet als "verzopen "
Gasklep en choke klep werken

Wie kan raad of advies geven.

Alvast bedankt .
Gelogd
kermitc
Hero Member
*****
Berichten: 515



Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 15 Januari 2017, 17:21:05 »

Misschien sproeier verstopt

Luchtfilter er af beetje benzine in de carburateur

slaat ie aan dan op benzine toevoer zoeken
Gelogd
Holenman
Newbie
*
Berichten: 44


Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 15 Januari 2017, 17:26:00 »

Hallo Kermitc .
Bedankt voor het super snelle reageren.
Moet ik dan eerst de brandweer bellen ?
Geen gevaar voor vuurwerk uit de carburateur ?

Groet van Will met z'n groene trots
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1551



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 15 Januari 2017, 19:23:23 »

Hoi Will, kijk eens of je een elektrische sproeier op de carburateur hebt zitten (zie foto's), mocht deze er op zitten kan deze defect zijn of geen stroom krijgen, deze sproeier zorgt er voor dat de benzine naar de carburateur word afgesloten als het contact uit staat.





Hoe heb je getest dat de ontsteking en bobine nog goed zijn, de meeste problemen bij het niet starten van onze kadettjes is meestal problemen bij de ontsteking.
Ik neem dus aan dat je een flinke vonk uit alle 4 de bougies  hebt.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
wienf390
Sr. Member
****
Berichten: 431



Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 15 Januari 2017, 22:48:48 »

Beste Will,

Op onze kadettjes zijn eigenlijk nooit electrische sproeiers gemonteerd tenzij een carburateur van een c kadett is gemonteerd.De andere sproeier op de foto zou wel eens de boosdoener kunnen zijn , heb ik ook eens gehad, je denkt overal aan behalve aan deze sproeier.De test met door een beetje benzine in de carburateur te kan geen kwaad zolang het een vingerhoedje per keer is. Gasklep open erin gieten en met volgas starten, startpilot kan ook.

Hopelijk lukt het zo.

Groeten Fred uut Huuessen.
Gelogd
mcc_807
Newbie
*
Berichten: 33


Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 16 Januari 2017, 21:45:11 »

heb ook wel eens de benzineslang losgemaakt van de carb en rechtstreeks van bovenaf ingevoerd. dan loopt ie wel even maar gaat natuurlijk verzuipen.

Niks geen problemen mee hoor geen brand niets.
zo ken je wel uitsluiten of het je carb(sproeiers) is of ontstekingsproblemen, een flauwe vonk doet de auto ook niets op
Gelogd
Holenman
Newbie
*
Berichten: 44


Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 20 Januari 2017, 15:14:06 »

Geldrop , vrijdagmiddag 20-01-2017

Beste meedenkers.
Eerst even reageren op de reacties.
Ik heb nog een "ouderwetse "Kadett , dus zonder elektrische sproeier.
Benzine in de carburateur gaf geen resultaat .
Dus verder gegaan met compressie meten : bedroevend resultaat : 10-9-4-6 atm.
Mijn conclusie : de cilinderkop zal eraf moeten.
Is hiervoor speciaal gereedschap nodig , of moet ik op aparte dingen letten ?
Is het zonder meer nodig om de kop te vlakken ?
Ik zie jullie reacties weer met belangstelling tegemoet.
Met vriendelijke , koude groet van
Will oet Geldrop.
Gelogd
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1230



Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 20 Januari 2017, 16:17:34 »

ook al is dit zeer bedroevend en zal er ofwel iets mis zijn met de kleppen of met de zuigerveren, je zou nog steeds moeten kunnen starten of in ieder geval een teken van leven moeten krijgen.
als je met benzine in de inlaat geen resultaat hebt is er dus hoogstwaarschijnlijk toch iets mis met de ontsteking.
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1551



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 20 Januari 2017, 21:09:42 »

Toen ik mijn motor had gereviseerd had ik de eerste maanden 4 bar op alle 4 de cilinders, en daar start en loopt een Opel motor perfect op, dus daar kan het bij jou motor niet aan liggen.
Dus waarschijnlijk toch echt een ontsteking fout.

Even stap voor stap meten wat er aan de hand is.

Auto op contact en stoom meten op plus van bobine en min op massa, dit moet nu minimaal 12 volt geven, als de motor zou lopen gaat deze stroom naar 9 volt.

Contact uit zetten en multimeter op ohm zetten, meet nu tussen de plus en min van de bobine, en meet tussen de plus en het punt waar de bougiekabel in gaat.
Primair zou dit tussen de 0,7 en 1,5 ohm moeten zijn, secundair tussen de 7,5 en 10,5 ohm, anders bobine vervangen.

Zet de multimeter op piep-geluid stand, plus op plus van de ontsteking en min op massa, nu motor bij vliegwiel rond draaien, bij open en dicht gaan van contactpunten gaat het piepgeluid af van multimeter, het kan namelijk zijn dat er een klein brand puntje op de contactpunten zit, deze onderbreken dan niet meer, of er zit een oxidatie laagje op de puntjes, even schuurpapiertje tussen de puntjes halen dan is het opgelost ( is een veel voorkomend probleem, zelfs bij nieuwe puntjes) deze gaan dan wel dicht maar maken geen contact.

Als laatste,  bougie er uit draaien, bougiekabel op bougie, bougie tegen massa aan leggen en starten, bougie moet flinke blauwe vonk geven.
Bij geen vonk, even laten weten voor de volgende testjes.

Veel plezier met testen, ik gok op oxidatie op contactpunten  Grijns

Groetjes Martin.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1551



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #9 Gepost op: 22 Januari 2017, 10:11:59 »

Will heeft mij een mail gestuurt dat de ontsteking testjes ook allemaal goed waren, en a op alle 4 de bougies een flinke vonk heeft.

Dus elektronica (ontsteking) is goed en benzine in de carburateur werkt de motor ook niet ??

Ik heb geen idee wat het nog meer kan zijn ?? Hoop dat iemand anders nog een oplossing weet.

Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1551



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #10 Gepost op: 22 Januari 2017, 10:38:24 »

Het enigste wat ik nog kan bedenken is dat het schroefje waarmee je de ontsteking (verdeler) vast zet los zit en ontsteking prongelijk is verdraaid, de ontsteking is dan van tijd af.

Hier een testje,
Haal de kleppendeksel er af, draai de krukaspoelie rond tot de BDP streepjes op de poelie en distributie kast tegenover elkaar staan, let nu op dat klepstoters van de  4e cilinder gaan tuimelen (4e cilinder zit aan dashboard kant), tuimelen deze niet moet je de krukaspoelie nog een keer helemaal rond draaien tot de streepjes weer tegenover elkaar staan en de 4e cilinder gaan tuimelen.
Haal de verdelerkap er vanaf en kijk of de rotor precies naar de 1e bougie kabel wijst, 1e cilinder zit het dichtst bij de krukaspoelie.
Is dit niet dan is de ontsteking van tijd af en zal de motor niet starten.

Hoop dat dat het is.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
ockdet
Sr. Member
****
Berichten: 392


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: 22 Januari 2017, 11:08:47 »

is het problem zo in 1 keer gekomen  . dat je smorgens wilde starten   .. en hij wou niet lopen  . of tijdens  een onderhoudsbeurt ..
Gelogd
ockdet
Sr. Member
****
Berichten: 392


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: 22 Januari 2017, 11:21:19 »

wat nog zou kunnen  is de zwarte draad die bij jou  mobine  zit geen spanning levert  dit kan je simpel testen met een lampje   het test lampje aan de massa  en de zwarte draad aan de plus  pak wel even de draad los  . als je nu probeert te starten  moet de zwarte draad 12 volt geven  . kortom het lampje moet gaan branden
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1551



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #13 Gepost op: 22 Januari 2017, 11:28:13 »

wat nog zou kunnen  is de zwarte draad die bij jou  mobine  zit geen spanning levert  dit kan je simpel testen met een lampje   het test lampje aan de massa  en de zwarte draad aan de plus  pak wel even de draad los  . als je nu probeert te starten  moet de zwarte draad 12 volt geven  . kortom het lampje moet gaan branden
Dit heeft Will ook al getest, en is ook goed, stond al in het vorige testje  Lachen
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
daddyphilipsen
Jr. Member
**
Berichten: 92


Bekijk profiel
« Antwoord #14 Gepost op: 22 Januari 2017, 12:36:27 »

1e en meest belangrijke vraag.

Heeft de kadett eerder bij jou wel goed gelopen?
Zoja wat heb je er daarna aan gedaan waardoor de kadett nu niet meer loopt?
Gelogd
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines