Holland Kadett B Club Forum
20 November 2017, 03:04:48 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Wil je een bijdrage leveren aan het clubblad van 2018? Neem dan contact op met olaf@spoolder.eu

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: niet aanslaan Kadett 1.2  (gelezen 4019 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Holenman
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #15 Gepost op: 24 Januari 2017, 00:28:11 »

Hallo meedenkers een raadgevers.
Tot nu toe de aangereikte tips uitgevoerd zonder resultaat.
M'n Kadett-je heeft tot voor kort heel braaf en netjes gelopen.
Was een rit van Geldrop naar den Helder en terug .
Dat was nog in de periode voordat de vorst inviel.
Daarna ruim twee weken niet gebruikt en is de vorst ingevallen.
Dit bracht mij op de dieselproblemen van de Golf D uit de begin periode : bij vorst -te lage compressie - niet aanslaan.
Bij mijn Kadett-je zijn twee cilinders ver onder de maat .
Mijn gedachte : lekke koppakking / doorslag tussen twee cilinders.
Ik vrees dat ik op die rit koelvloeistof verloren ben ; moest een liter bijvullen .
Verdere aanknopingspunten an ik niet meer geven.
Een min of meer sombere groet van Will oet Geldrop.

Oh ja , nog een aanvullende vraag : als het slechte scenario uitkomt , waar kan ik met mijn torretje terecht voor revisie ?
kermitc
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #16 Gepost op: 24 Januari 2017, 06:03:52 »

Is de massa van je blok goed?

apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #17 Gepost op: 24 Januari 2017, 08:52:14 »

Wow een liter koelvloeistof bijvullen, is wel heel veel, dan toch maar de koppakking vervangen.

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
ockdet
Sr. Member

mijn kadett

Bekijk profiel
« Antwoord #18 Gepost op: 24 Januari 2017, 20:13:59 »

dan zal de kop er af moeten  om te kijken wat er aan de hand is zulke grote verschillen  is toch niet echt normaal  ... martin heeft  in zijn verslag het wel beschreven hoe je een koppaking moet vervangen  echt speciaal gereedschap ben je niet nodig ...  mommentsleutel  dat is de belangrijktste  bij de meeste doe het zelf zaken hebben ze die wel
Oly
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #19 Gepost op: 24 Januari 2017, 21:31:13 »

Zelfs op twee cilinders moet ie een teken van leven geven. Welke kleur hebben de bougies? Heb je ze als eens met een staalborstel flink schoongemaakt?

Nooit hersteld van het B-Kadett virus (besmetting met 86-90-UU op 24-09-1980)
Kadett B 1972, 19S 'SPORT' look
Olympia A 1970 15S, nog te restaureren.
Corsa A, in restauratie
daddyphilipsen
Jr. Member
**

Bekijk profiel
« Antwoord #20 Gepost op: 24 Januari 2017, 22:53:19 »

Niet iemand in je kennissenkring waarmee je een poging kan doen om het kadettje aan te slepen?

Verder heb je de timing van de nokkenas al gecontroleerd?
Oftewel merkteken op krukaspoulie tegenover het streepje op het distributiedeksel en staan dan de kleppen van cilinder 1 of van cilinder 4 op tuimelen?
Maken de contactpuntjes wel goed contact en heb je wel een goede vonk tijdens het starten?
Staat de ontsteking wel op tijd?
Ben je misschien met de bougiekabels bezig geweest waardoor deze nu niet meer op de juiste volgorde op de verdelerkap staan?

apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #21 Gepost op: 25 Januari 2017, 20:16:50 »

Ik heb ook een koelvloeistof lekje in de koppakking zitten, elke maand ongeveer een limonadeglas koelvloeistof.
Iets meer rook uit de uitlaat, maar start en rijd goed, vind het nog iets te koud buiten om te sleutelen.
Als ik de kop straks laat vlakken laat ik er gelijk 1mm van af halen, gelijk weer wat extra compressie  Grijns

Wat is eigenlijk de maximale millimeter maat die ik van een kop kan laten vlakken (1.1n kop)

daddyphilipsen
Jr. Member
**

Bekijk profiel
« Antwoord #22 Gepost op: 25 Januari 2017, 21:42:21 »

In principe net zo veel totdat de kleppen de zuigers raken maar ik heb ooit een tuning verhaal gelezen waarin beschreven werd dat je er probleemloos 2 mm van de kop af kon vlakken.

In principe is het uit te rekenen en moet je dus niet boven een compressie verhouding van 1 op 11 komen op benzine.
Beter is ivm detonatie ed 1 op 10 aan te houden. Dan kun je voor nood nog rustig rijdend bij de pomp komen op gewone 95 benzine en weer 98 benzine tanken.
Holenman
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #23 Gepost op: 27 Januari 2017, 15:59:09 »

Geldrop , vrijdagmiddag 27 januari 2017.

Beste gewaardeerde meedenkers.

Alle aangedragen tips en adviezen hebben nog tot niets geleid.
Daarom de zware beslissing genomen om de cilinderkop te lichten.
Omdat ik een buitenlucht garage aan de straat heb , heb de werkzaamheden tijdelijk stopgezet.
Komen er verdere ontwikkelingen ( positief of negatief ) dan meld ik me weer.

Mocht het toch tot revisie  werkzaamheden komen : weet iemand een vertrouwd ( en liefst ook nog betaalbaar ) adres ?

Positieve , krokante Kadett groeten van
Will oet Geldrop.
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #24 Gepost op: 27 Januari 2017, 22:24:15 »

Hoi Will, een kop laten vlakken kost bij ieder revisie bedrijf ongeveer het zelfde, het probleem waar je misschien tegenaan loopt is dat niet ieder bedrijf een gietijzeren kop wil vlakken, zo ja betaal je hier meer voor als een aluminium kop.

Revisie van een kop is een ander verhaal, is vrij duur omdat  de oude kleppen niet meer worden hergebruikt, maar gelijk nieuwe worden geplaatst.
Om de kosten te besparen kan je zelf de kleppen schoon maken, inslijpen, nieuwe klep-seals plaatsen en alles weer terug bouwen, is niet zo heel erg moeilijk, als je dit zelf durft te doen geef ik je voldoende informatie zodat je dit zelf kan doen.

Groetjes Martin.

ockdet
Sr. Member

mijn kadett

Bekijk profiel
« Antwoord #25 Gepost op: 29 Januari 2017, 01:40:17 »

je kan ook ander kopje kopen  maar zou eerst eens kijken wat er is  een gietijzerkop gaat niet zo gauw krom
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  

Ga naar: