Holland Kadett B Club Forum
19 April 2024, 21:19:29 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: oliekeerring krukas  (gelezen 4472 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Sjaak Elmendorp
Gast
« Gepost op: 04 Februari 2017, 20:01:10 »

Allen, na een paar jaar met een stuk karton onder 64-45-NP te hebben gehad de garagevloer niet te bevuilen, toch maar de bak eraf gehaald, koppeling en vliegwiel gedemonteerd en de oliekeerring van de krukas vervangen. Ging soepel en kwam niks zorgwekkends tegen onderweg en de krukas leek niet ingelopen te zijn. Gelijk maar de versnellingbaksteun en -keeringen vervangen Alleen.... hij lekt nog steeds, alhoewel het minder lijkt te worden na wat korte ritjes.

Weet iemand of dit normaal is en de nieuwe keerring in moet lopen of heb ik iets over het hoofd gezien?
dank

Sjaak Elmendorp
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 05 Februari 2017, 07:56:56 »

Hoi Sjaak, ik had een zelfde soort probleem, alle keerringen  en pakkingen vervangen, en nog had ik olie druppels onder de bak hangen.
Bij mij bleek er olie uit de aansluiting van de kilometer teller kabel te komen, de olie droop dan naar de onderkant van de bak, en leek dan net of de keerring lek was.

In de aansluiting van de kilometerkabel hoort een soort van rubberen O-ring te zitten, zit nu een nieuwe in en geen lekkage meer.  

Groetjes Martin.

http://www.opel-classic-parts.com/nl/S007_Hoofdgroep_7_Versnelling/102_Oliekering_Kilometertellerkabel/A608_Oliekering_KM-Teller_aandrijfing_Rek_C_D_Com_A_B_Kap_Adm_Dipl_B_GT_Kad_A_B_C_Oly_A_MaAsc_A_B_1963-79_1012679258l.html
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
kermitc
Hero Member
*****
Berichten: 597



Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 05 Februari 2017, 09:26:34 »

Je kunt ook de Carter pakking controleren
wil in hoeken wel eens lekken moet kit zitten

Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines