Holland Kadett B Club Forum
29 Maart 2024, 06:00:57 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Even voorstellen - Jazzy Gérard  (gelezen 23887 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Jazzygerard
Newbie
*
Berichten: 8


Bekijk profiel
« Gepost op: 07 Maart 2017, 08:05:33 »

Dag allen!

Ik ben Jazzy Gerard een 27-jarige uit Antwerpen stad.

Als beroep ben ik 1e werktuigkundige in de Baggervaart.

Ik heb nu sinds een 4-tal maanden een kadett gekocht en ik ben helemaal gek van deze wagens!!!

Deze staat in goede staat maar hier en daar natuurlijk de normale beschadigingen door de jaren des tijds te doorstaan.

Na de motorsteun rubbers te hebben vervangen (daar schoot niets meer van over!) ga ik een radio inbouwen van classic car stereo ( http://www.classiccarstereo.co.uk/ ). Mijn bedoeling is om deze natuurlijk zo origineel mogelijk te houden! hebben jullie tevens tips om speakers te
installeren zonder het interieur te vernielen?

verder hoop ik hier tips, tricks en onderdelen te vinden om mijn kadettje en zo lang mogelijk leven te geven!

groeten

Jazzy G









Gelogd
Sideburn
Full Member
***
Berichten: 236



Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 07 Maart 2017, 08:56:14 »

Welkom in het forum, leuke voorstelling en mooie wagen!
Als tip voor de luidsprekers: In de plaat onder de hoedenplank zitten al 2 gaten, daar heb ik met lijm 2 houten platen met speaker gaten onder geplakt en daar de speakers tegenaan geschroefd. Hier dan gewoon de standaard hoedenplank weer op gemonteerd (zonder gaten). Zo blijft het plaatwerk origineel en heb je toch goed geluid, de hoedenplank houdt namelijk zo goed als geen geluid tegen. Verder zit er in het dashboard nog een bevestiging voor 1 speaker, deze heb ik ook aangesloten.

Gr.
Hans
Gelogd

'72 Kadett B 12S Automatic  --  '65 Rekord A 1700 L --  '68 Diplomat A 4.6 V8  --  '73 Fiat 124 Sport Coupé 1800  --  '98 Jaguar XK8 Coupé
Jazzygerard
Newbie
*
Berichten: 8


Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 07 Maart 2017, 09:25:48 »

Hey Hans,

Bedankt voor de tip! van zodra ik weer thuis kom van op zee ga ik dit eens onderzoeken.

groeten!
Gelogd
Olaf
Global Moderator
Hero Member
*****
Berichten: 1209


Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 07 Maart 2017, 10:01:14 »

Hoi Jazzy Gérard,

Welkom op het forum. Je hebt een mooie kadett in een mooie kleur. Alleen de ruitenwissers vind ik totaal niet staan op de kadett.

Ik heb mijn speakers bij de voeten gemaakt, de originele kickpanels heb ik eruit gehaald en van hardboard nieuwe gezaagd, hier een verdikking op gemaakt waar de speakers in zitten (niet al te grote). Hierdoor beschadig je niks. De tip van Hans vind ik daarentegen ook wel mooi. Mijn radio heb ik onder het dashboard gebouwd met een radio frame.



Succes ermee.

Groeten Olaf

Gelogd

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
Jazzygerard
Newbie
*
Berichten: 8


Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 07 Maart 2017, 10:39:09 »

Hey olaf!

In mijn kadett is een uitsparing voorzien voor een radio (2 ronde gaten en centraal een rechthoekig gat) waar mijn type radio perfect inpast!  Grijns

ik kan jou idee niet meteen visualiseren zou je misschien zo vriendelijk willen zijn een foto te laten zien?

alvast bedankt voor je antwoord!

edit: zijn er dan andere ruitenwissers beschikbaar?
Gelogd
Olaf
Global Moderator
Hero Member
*****
Berichten: 1209


Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 07 Maart 2017, 12:17:39 »

Ik heb die radio nog eens goed bekeken en het is wel een hele mooie radio, het ideale is dat ie dus in de originele gaten past. Ik heb een moderne radio geplaatst onder het dashboard omdat ik niet wou zagen in het dashboard.

Qua ruitenwisser bedoel ik een slanke:


Groeten Olaf
Gelogd

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
hummer
Sr. Member
****
Berichten: 375



Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 07 Maart 2017, 21:21:34 »

Ziet er nog erg netjes uit!
mooie kleur ook Grijns (heb ik ook)
Veel plezier er mee!

gr. Erik
Gelogd
Olaf
Global Moderator
Hero Member
*****
Berichten: 1209


Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 08 Maart 2017, 08:45:36 »

De kleur vind ik ook heel erg mooi. Mijn vorige kadett had ook dezelfde kleur:
Gelogd

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
Giannis86
Sr. Member
****
Berichten: 383


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 09 Maart 2017, 10:14:26 »

Welkom!

Gave kadett, veel rijplezier mee!
Gelogd

1971 Opel Kadett B Coupé F
1970 Opel Kadett B Limousine
Jazzygerard
Newbie
*
Berichten: 8


Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 14 Maart 2017, 06:41:46 »

Bedankt allen voor de leuke reacties!

Ik ben zelf ook helemaal gek van de kleur past goed bij dit model!

ik vroeg me eigenlijk terloops af welke radio origineel bij deze kadett als optie gekozen kon worden?

hij dateert uit 1972 en is gemaakt bij GM antwerpen!

groeten!
Gelogd
Olaf
Global Moderator
Hero Member
*****
Berichten: 1209


Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 14 Maart 2017, 11:45:54 »

Standaard uit de fabriek werd er geen radio mee geleverd. Bij de lokale dealer werden vaak radio's aangeboden maar dat verschilde dus per dealer. In Nederland werden best vaak Philips radio's aangeboden. Je bent dus vrij welke je inbouwt. Hou er wel rekening mee dat niet alle radio's standaard in het gat passen! Vooral het middelste grote gat valt soms te klein uit.



Groeten Olaf
Gelogd

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
Giannis86
Sr. Member
****
Berichten: 383


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #11 Gepost op: 14 Maart 2017, 14:07:46 »

Een paar radios die toen verkrijgbaar waren als optie

Gelogd

1971 Opel Kadett B Coupé F
1970 Opel Kadett B Limousine
SKadett
Full Member
***
Berichten: 143



Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: 25 December 2019, 21:15:02 »

Welkom in het forum, leuke voorstelling en mooie wagen!
Als tip voor de luidsprekers: In de plaat onder de hoedenplank zitten al 2 gaten, daar heb ik met lijm 2 houten platen met speaker gaten onder geplakt en daar de speakers tegenaan geschroefd. Hier dan gewoon de standaard hoedenplank weer op gemonteerd (zonder gaten). Zo blijft het plaatwerk origineel en heb je toch goed geluid, de hoedenplank houdt namelijk zo goed als geen geluid tegen. Verder zit er in het dashboard nog een bevestiging voor 1 speaker, deze heb ik ook aangesloten.

Gr.
Hans

Hoi Hans, zou je hier eens een paar foto's van willen maken?
Gelogd
SKadett
Full Member
***
Berichten: 143



Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: 25 December 2019, 21:19:32 »

Hoi Jazzy Gérard,

Welkom op het forum. Je hebt een mooie kadett in een mooie kleur. Alleen de ruitenwissers vind ik totaal niet staan op de kadett.

Ik heb mijn speakers bij de voeten gemaakt, de originele kickpanels heb ik eruit gehaald en van hardboard nieuwe gezaagd, hier een verdikking op gemaakt waar de speakers in zitten (niet al te grote). Hierdoor beschadig je niks. De tip van Hans vind ik daarentegen ook wel mooi. Mijn radio heb ik onder het dashboard gebouwd met een radio frame.

Succes ermee.

Groeten Olaf




Olaf, voor jou dezelfde vraag Lachen zou je hier wat foto's van willen plaatsen of sturen?
Ik had al gaten ik de hoedenplank gemaakt maar kwam er helaas daarna pas achter dat de boxen te groot zijn voor de gaten in het metaal onder de hoedenplank. Ze komen nu een paar cm hoger uit dan de hoedenplank. Ik moet dus de hoedenplank dikker maken met schuim of een andere mooie oplossing bedenken
Gelogd
mdevette
Sr. Member
****
Berichten: 351


64-88-PX 1100n limosine special 1971


Bekijk profiel
« Antwoord #14 Gepost op: 26 December 2019, 14:06:58 »

Ha Gerard.

Welkom en veel plezier van je kadett. Als je een radio wilt plaatsen in het standaard gat houdt er dan rekening meer dat met midden stuk niet groter is dan 9,5 cm. Ongeveer in 1973 ging men over op 10.5 cm vanwege de cassette modellen. Ze hadden op het front meer knopjes onder te brengen.
De getoonde radio is een 10.5 cm front en past niet. meestal de ouder blaupunkt modellen met onder een rij drukknoppen passen. maar de de beste indicatie is het bouwjaar. Houdt er wel rekening mee dat radios die niet ge-recapt zijn (alle condensatoren vervangen) vaak niet zo goed spelen of werken. Die componenten zijn vaak na 45 of 50 jaar wel op. Kijk eens bij http://www.vermeulens.nl/ veel info en je kan er goede gereviseerde radios kopen die goed werken. heb ik ook gedaan ! suc6
Gelogd
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines