Holland Kadett B Club Forum
26 April 2018, 10:25:09 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Kampeerweekend: 7-8-9 September in Dronten

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Achterassen  (gelezen 1877 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
ThijsV
Full Member

Bekijk profiel
« Gepost op: 22 Maart 2017, 17:37:43 »

curiousity springs the mind zegt men, dus om bij deze mijn 3e topic op rij te openen, kan iemand mij vertellen welke assen er allemaal onder een kadett b f coupe passen, het is een B2, ik denk te weten dat een C city as eronder past, dit alles vraag ik me af omdat ik toch wat power onder mn kap wil hebben, en naast de 1.2 kietelen die er nu in zit, lijkt een CIH mij ook wel wat, ik weet dat dit een hoop werk is, maar wil me eerst inleven in het kostenplaatje, dus vraag me af welke achterassen onder de B2 passen, naast de GT as, die ook CIH kunnen hebben.

Mvg, Thijs
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 22 Maart 2017, 19:27:33 »

Me dunkt dat je dan aan een 1.5/7/9 CIH-as moet, die -ik moet het zelf ook nog gaan proberen - gewoon past. Die van een Opel GT ook meen ik. Een GT vooras moet je in ieder geval aanpassen.
Als je niet bang bent voor een projectje: de as van een Volvo 240 spoort ongeveer net zo breed als die van een Kadett. Maar me dunkt dat je dan een hoop moet lassen.
Olaf
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 23 Maart 2017, 09:57:16 »

Hallo Thijs,

Zoals Jeroen al schrijft past elke Kadett B achteras onder elke carrosserie. Dus de kleine achterassen (1.1 en 1.2) en de grote assen (1.5, 1.7 en 1.9) passen eronder, de Opel GT achteras is exact hetzelfde. De achteras van een C-kadett city en caravan zijn bijna hetzelfde, ze zijn alleen 1 cm per kant breder maar passen er redelijk goed onder voor zover ik weet (nooit zelf geprobeerd). Alle andere assen die je er onder wil zetten vergen aanpas werk aan de as en/of de carrosserie. In principe kun je elke willekeurige achteras nemen en hier de veerschotels van de Kadett B / GT / Kadett C City / Caravan eraan lassen.

De vooras die past is de standaard Kadett B vooras of de GT vooras. De GT vooras heeft als verschil dat hier geen motorsteunen op zitten. Het verschil tussen de grote en de kleine as is dat de asschenkels anders zijn zodat grotere remklauwen voor de CIH motoren erop passen.

Groeten Olaf

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
ThijsV
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 23 Maart 2017, 10:04:12 »

Ik weet weer genoeg, heren, bedankt!
kermitc
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 23 Maart 2017, 11:14:35 »

Cih vooras heeft ook andere bladveer 3 ipv 2 bladen

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print