Holland Kadett B Club Forum
25 Mei 2017, 00:14:44 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Belangrijke data voor 2017:
Voorjaarsmeeting: Zondag 14 mei 2017 te Otterlo
Kampeerweekend: 14-16 juli 2017 te Brunssum

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: losmaken versnellingspook van bak.  (gelezen 905 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
wienf390
Sr. Member

Bekijk profiel
« Gepost op: 08 April 2017, 09:06:48 »

Hallo allemaal,
Ik wil de achterse keerring van de krukas vervangen,maar nu moet de bak eronderuit.We krijgen de pook niet uit de bak.Het is een lange pook.Volgens het boekje moet je de pook indrukken en naar links drukken zodat je de pook uit de bajonetsluiting haalt.Dit lukt niet.Mijn garagehouder wil hem nu afslijpen en daarna weer lassen.Het lange gedeelte van de pook hebben we er al af.Zou de bak er ook zo onderuit kunnen?Of heeft iemand de ultieme tip of oplossing.
Bedankt vast.

Groeten Fred Uut Huuessen.
KEESMAAS
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 08 April 2017, 11:44:49 »

Je moet niet de pook maar de ring  indrukken en die dan naar links draaien.

eens een kadett altijd een kadett
Ger
Jr. Member
**

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 08 April 2017, 12:40:51 »

Ik heb op de ring 2 laspuntjes gezet , dan kan je hem met 2 schroevendraaiers los krijgen . 1 Schroevendraaier duw je de ring mee naar onder en met de andere schroevendraaier duw je de ring linksom . En door de laspuntjes schieten de schroevendraaiers niet weg . 

Groetjes Ger
Jinny
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 08 April 2017, 16:58:30 »

Citaat
Mijn garagehouder wil hem nu afslijpen en daarna weer lassen.

Ik zou ook direct een andere garagehouder zoeken, deze verstaat zijn vak niet.

Hoe doen vrouwen op TV dat toch?
Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen.....
Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
wienf390
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 08 April 2017, 18:11:40 »

Hoi Jinny,Ik vind dit wel erg kort door de bocht.Dit is een jonge garagehouder en  kent  niet alle in en outs van oudere autoos, hij bied mij de gelegenheid om zijn garage te gebruiken en zijn hulp.Ondanks alle beschrijvingen en aanwijzingen die ik meegenomen heb lukt het ons niet.Als uiterste mogelijkheid heeft hij dit geopperd.Als het ons niet lukt om wel met de goede tips het los te krijgen,lijkt me dit een goed alternatief.Eerlijk gezegd had ik andere reactie van je verwacht.

Fred Uut Huuessen
Ger
Jr. Member
**

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 08 April 2017, 19:05:47 »

Wat voor andere reacties had je dan verwacht ??

Je moet simpelweg de ring gelijkmatig indrukken en dan een kwartslag draaien , linksom . En dan is alles los .

Onder de ring zit gewoon een veer die de ring naar boven duwt .

Groeten Ger
wienf390
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 08 April 2017, 19:36:12 »

Ger,We hebben van alles geprobeert,maar krijgen de sluitring niet voldoende naar beneden gedrukt om hem daarna linksom te draaien.Het zit er al 44 jaar in en laat ze niet zomaar indrukken en verdraaien.Normaal gebruik je speciaal gereedschap,maar dat hebben we niet.Zal jou tip eens proberen,wie weet lukt het dan.Groeten Fred
Ger
Jr. Member
**

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 08 April 2017, 19:48:50 »

De auto kan 44 jaar zijn maar ook de koppelingsplaat ??

Spuit hem maar eerst in met een beetje kruipolie , dat doet wonderen .

Woon je toevallig in de buurt van Venlo , dan kan ik je komen helpen mocht het niet lukken ??

De pook afzagen zou ik niet doen , ik denk dat het staal is , weet het niet zeker . Het is moeilijk lassen .

Ger
wienf390
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 08 April 2017, 20:09:00 »

Ik woon in Huissen tussen Arnhem en Nijmegen.Had hem al met wd 40 ingespoten maar ga dit van de week ook eens met kruipolie doen.Weet niet of de bak er ooit eens onderuit is geweest.Eerst even een nieuwe apk regelen en dan toch maar eens proberen de pook eruit te krijgen.Bedankt voor je aanbod en tips hiermee moet haast lukken.Laat het je weten.
Groeten Fred.
wienf390
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 05 Mei 2017, 17:15:41 »

Vandaag,keerring gezet en nieuwe koppelingsplaat.De versnellingspook eruit gekregen met zelfgemaakt gereedschap en rijkelijk gespoten met kruipolie.Toen kwam er eindelijk beweging in.Iedereen bedankt voor de tips en Gert voor de handleiding van het uit bouwen van de vesnellingsbak.

Groeten Fred Uut Huuessen.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: