Holland Kadett B Club Forum
25 April 2024, 23:02:25 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: OHV tuning op een andere manier...  (gelezen 15748 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Giannis86
Sr. Member
****
Berichten: 383


Bekijk profiel WWW
« Gepost op: 09 April 2017, 09:56:20 »

Heb onderstaande link op facebook gezien.

Vind het zelf een bijzonder interessante blogpost
https://pdmclark.co.za/magic-of-1088/
Gelogd

1971 Opel Kadett B Coupé F
1970 Opel Kadett B Limousine
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 09 April 2017, 19:25:50 »

Ik ben dol op zulk soort old school tuning, ik doe zoiets al jaren, is leuk om zelf te doen en en rendement is verbluffend.
Veel mensen vragen vaak waarom ik een cilinderkop flow, dit brengt toch helemaal niets op, maar niets is minder waar.
Ik heb nu een 1.1n motor met een geflowde cilinderkop, dit in combinatie met een 1.2n carburateur, openluchtfilter en dubbel uitlaatspruitstuk, gaat het motortje als een speer.
Waar de meeste 1.1 motoren afsterven trekt het motortje nu volle kracht door, als je in de 4e versnelling bij 80km het gas los laat en dan weer intrapt word je weer in je stoel gedrukt en trekt de motor met gemak naar de 140.

Het nieuwe project gaat nog een stapje verder, op de 1.1n motor komt een geflowde 1.2s cilinderkop, deze heeft grotere kleppen, er komen sterkere klepveren in om zwevende kleppen tegen te gaan, de kop word 1mm extra gevlakt,  kom dan ongeveer op een compressie van 12 bar.
Zit nog te twijfelen of ik er een scherpere nokkenas in ga zetten, ben ik persoonlijk niet zo'n fan van.
Er komen 2 solex pdsi2 carburateurs op met openlucht filters, en er komt een gescheiden uitlaat systeem op, 2 cilinders per uitlaat.
Ben heel benieuwd wat dit gaat geven  Grijns
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
kermitc
Hero Member
*****
Berichten: 597



Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 10 April 2017, 05:25:22 »

Ik vind dit ook heel leuk om te zzien.

Ik ga zelf met een dcd carburateur rijden

heb hier een originele spruitstuk voor

Waarschijnlijk jetten conversions

groet John
Gelogd
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 13 April 2017, 22:53:31 »

waar haal je die klepveren martin
Gelogd
opel classic
Newbie
*
Berichten: 33


kadett B 1.2 1972 kleur 447 goud 85-97-TA


Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 14 April 2017, 13:53:32 »

ik heb ze bij krause gekocht.
www.krause-rennsporttechnik.de
Mvg Mario
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 14 April 2017, 17:29:13 »

waar haal je die klepveren martin
Bij Krause-rensport hebben ze die, maar had laatst een adres in Nederland gevonden, hadden ook snelle nokkenassen van normaal tot rally, en die kosten maar rond de €100, ben het adres kwijt, dus moet weer even zoeken waar dat ergens was  Lachen
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
kermitc
Hero Member
*****
Berichten: 597



Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 14 April 2017, 18:30:37 »

Snel zoeken dan.kan nog wel wat gebruiken Grijns
Gelogd
opel classic
Newbie
*
Berichten: 33


kadett B 1.2 1972 kleur 447 goud 85-97-TA


Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 14 April 2017, 21:09:26 »

Bij imoteg hebben ze ook sportnockenwellen voor de OHV 1.0 1.1 1.2 .

imoteg coesfeld
48653
0049 25415355
www.imotecgmbh.de

Mvg Mario
Gelogd
kermitc
Hero Member
*****
Berichten: 597



Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 15 April 2017, 08:17:21 »

Die zit er bij mij toch in Mario?
Gelogd
opel classic
Newbie
*
Berichten: 33


kadett B 1.2 1972 kleur 447 goud 85-97-TA


Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 15 April 2017, 15:14:02 »

Ja dat klopt.
Gelogd
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 17 April 2017, 10:29:42 »

wordt de druk dan sterker door de ringen  die er  bij zitten   vind 91 euro  nog al wat
Gelogd
Robbin
Jr. Member
**
Berichten: 67



Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: 19 April 2017, 21:38:23 »

Ik ben dol op zulk soort old school tuning, ik doe zoiets al jaren, is leuk om zelf te doen en en rendement is verbluffend.
Veel mensen vragen vaak waarom ik een cilinderkop flow, dit brengt toch helemaal niets op, maar niets is minder waar.
Ik heb nu een 1.1n motor met een geflowde cilinderkop, dit in combinatie met een 1.2n carburateur, openluchtfilter en dubbel uitlaatspruitstuk, gaat het motortje als een speer.
Waar de meeste 1.1 motoren afsterven trekt het motortje nu volle kracht door, als je in de 4e versnelling bij 80km het gas los laat en dan weer intrapt word je weer in je stoel gedrukt en trekt de motor met gemak naar de 140.

Het nieuwe project gaat nog een stapje verder, op de 1.1n motor komt een geflowde 1.2s cilinderkop, deze heeft grotere kleppen, er komen sterkere klepveren in om zwevende kleppen tegen te gaan, de kop word 1mm extra gevlakt,  kom dan ongeveer op een compressie van 12 bar.
Zit nog te twijfelen of ik er een scherpere nokkenas in ga zetten, ben ik persoonlijk niet zo'n fan van.
Er komen 2 solex pdsi2 carburateurs op met openlucht filters, en er komt een gescheiden uitlaat systeem op, 2 cilinders per uitlaat.
Ben heel benieuwd wat dit gaat geven  Grijns

Dat zal idd een stukje meer vermogen geven op de gescheiden uitlaten na dan daar gooi je op die manier weer wat weg (wel een leuker geluid)ik denk dat een spaghetti spruitstukje je meer winst geeft.
Gelogd

Een Kadett heeft geen roest, enkel dikke patina.
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #12 Gepost op: 21 April 2017, 21:54:50 »

Wat zijn eigenlijk precies rotodisc's, ik weet dat ze bij de kleppen zitten en zorgen dat de kleppen rond draaien.
Als ik rotodisc op google intoets kent internet deze niet ??
Hebben deze rotodisc's soms een andere benaming, en waar kan je deze nieuw kopen ??
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
daddyphilipsen
Full Member
***
Berichten: 122


Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: 22 April 2017, 11:56:29 »

Ze heten officieel rotocaps.

Ze zorgen er voor dat de kleppen tijdens het openen en sluiten steeds een klein stukje draaien waardoor de klep steeds op een andere plek van de klepzitting sluit . Hierdoor wordt inslaan van de kleppen voorkomen waardoor de kleppen niet zo snel gaan lekken of verbranden.
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #14 Gepost op: 22 April 2017, 20:51:57 »


Dat zal idd een stukje meer vermogen geven op de gescheiden uitlaten na dan daar gooi je op die manier weer wat weg (wel een leuker geluid)ik denk dat een spaghetti spruitstukje je meer winst geeft.
Waarom zou je met een gescheiden uitlaat systeem minder vermogen krijgen ??
Vanaf de motor 2 cilinders per spruitstuk, dan de 2 pijpen  door een X-pijp, dan door een dubbele openflow demper, dan de 2x enkelzijdig pijp naar achteren toe.

Omdat de cilinders per 2 gescheiden zijn krijg je een mooi om en om roffelende geluid uit de uitlaat pijpen.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines