Ik ben dol op zulk soort old school tuning, ik doe zoiets al jaren, is leuk om zelf te doen en en rendement is verbluffend.
Veel mensen vragen vaak waarom ik een cilinderkop flow, dit brengt toch helemaal niets op, maar niets is minder waar.
Ik heb nu een 1.1n motor met een geflowde cilinderkop, dit in combinatie met een 1.2n carburateur, openluchtfilter en dubbel uitlaatspruitstuk, gaat het motortje als een speer.
Waar de meeste 1.1 motoren afsterven trekt het motortje nu volle kracht door, als je in de 4e versnelling bij 80km het gas los laat en dan weer intrapt word je weer in je stoel gedrukt en trekt de motor met gemak naar de 140.
Het nieuwe project gaat nog een stapje verder, op de 1.1n motor komt een geflowde 1.2s cilinderkop, deze heeft grotere kleppen, er komen sterkere klepveren in om zwevende kleppen tegen te gaan, de kop word 1mm extra gevlakt, kom dan ongeveer op een compressie van 12 bar.
Zit nog te twijfelen of ik er een scherpere nokkenas in ga zetten, ben ik persoonlijk niet zo'n fan van.
Er komen 2 solex pdsi2 carburateurs op met openlucht filters, en er komt een gescheiden uitlaat systeem op, 2 cilinders per uitlaat.
Ben heel benieuwd wat dit gaat geven