Holland Kadett B Club Forum
20 November 2017, 03:06:45 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Wil je een bijdrage leveren aan het clubblad van 2018? Neem dan contact op met olaf@spoolder.eu
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Hoog olie en brandstof verbruik + test resultaten motor  (gelezen 3155 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
kadett1968
Newbie
*
Berichten: 26


Bekijk profiel
« Antwoord #15 Gepost op: 05 Mei 2017, 23:55:34 »

Lek langs de zuigerveren is normaal.
Die hebben een slotspeling waardoor er altijd lek is.
Gelogd

Kadett-b in restauratie
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1228



Bekijk profiel
« Antwoord #16 Gepost op: 06 Mei 2017, 23:29:48 »

Wat zouden jullie adviseren?
ik zou eerst de kop eraf halen en kijken wat de staat is van de cilinderwanden en kleppen. daarna kan je gaan opvragen wat revisie kost.
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
Freek B.
Sr. Member
****
Berichten: 292



Bekijk profiel
« Antwoord #17 Gepost op: 08 Mei 2017, 10:56:05 »

Dank jullie allemaal voor het meedenken. De planning is als volgt:

volgende week zondag de Kadett-B meeting en in de week erna gaat de kop er af.
Op dat moment breng ik jullie zeker op de hoogte.

M.v.g. Freek Broers
Gelogd

1973 Kadett b coupé
1971 Kadett b coupé
1986 T3 Panel Van
Freek B.
Sr. Member
****
Berichten: 292



Bekijk profiel
« Antwoord #18 Gepost op: 15 Mei 2017, 09:06:51 »

Gisteren een flink stuk gereden. (naar de bijeenkomst en terug + toer) en het verbruik is 7.8l/100km (1l op 12.8km)


vandaag de de bougies er uit gehaald en 3 van de 4 bougies zijn mooi van kleur. Bougie van cilinder 1 is wit.
Rubber dat over de uitlaatklepsteel zit (zichtbaar door de veer) is slecht. deze moet vervangen worden.
*EDIT*
Het betreft dit onderdeeltje:


leak-down test op cilinder 4 toonde aan dat de klep niet meer lekt. Ik denk dat het stellen van de kleppen een zuivere verbranding geeft waardoor het vuil van de klep is.
Kan dit?


ik ga voorlopig de kop er nog op laten zitten.

Gr Freek
Gelogd

1973 Kadett b coupé
1971 Kadett b coupé
1986 T3 Panel Van
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1023



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #19 Gepost op: 15 Mei 2017, 18:15:27 »

7,8 op 100km is best netjes.
Zou me inderdaad niet zo heel veel zorgen maken.
Ik haal met mijn net gereviseerde standaard 1.1 ook niet veel meer dan 1:13.
Met 98 benzine is dit ongeveer 1:14.
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
Freek B.
Sr. Member
****
Berichten: 292



Bekijk profiel
« Antwoord #20 Gepost op: 15 Mei 2017, 19:58:10 »

deze test is uitgevoerd met 98 Benzine.

Gr Freek
Gelogd

1973 Kadett b coupé
1971 Kadett b coupé
1986 T3 Panel Van
ockdet
Sr. Member
****
Berichten: 390


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #21 Gepost op: 18 Mei 2017, 22:47:08 »

als je nu gereden hebt en je kleppen gesteld zijn  en weer ff ingelopen zou ik nog keer compressie test doen   en zien of ze wel gelijk zijn nu 
Gelogd
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines