Beste kadett b rijders en sleutelaars.
Ik heb een hoog brandstof verbruik geconstateerd +- 1/10. voorheen lag dit op 1/14.
De kadett verbruikt ook best wat olie, weet niet exact hoeveel maar er moet toch regelmatig olie in. verbruik ben ik nu aan het bijhouden.
volgende zaken zijn gecontroleerd
Ontsteking:stond goed en is eveneens vervangen door hotspark.
kleppen:stonden iets of wat verkeerd en zijn gesteld
Carburateur:Een aantal weken gelden voor zien van een pakking set en afgesteld volgens de methode te vinden op het forum. (grote 1,5 slag. kleine 3,5 slag enz...)
nu dat de kleppen gesteld zijn heb ik eveneens de carb opnieuw gesteld volgens dezelfde methode.
Compressie test / leak-down test: | cilinder 1 | cilinder 2 | cilinder 3 | cilinder 4 |
compressie | 145 psi | 140 psi | 140 psi | 140 psi |
bougie | koffie/melk kleur, verkoold | zwart | koffie/melk kleur | koffie/melk kleur, verkoold |
leak-down | 32 % | 25 % | 30 % | 40 % |
Uit de leak-down test is gebleken dat cilinder 4 het meeste lekt. deze lekt door de inlaatklep. (lucht komt via carburator). de overige cilinders lekken langs de cilinderwand (lucht uit olievuldop).
ik hoop dat het verbruik is gezakt door het regelen van de kleppen/carb.
Vraag:ik hoop dat het verbruik is gezakt door het regelen van de kleppen/carb.
Zijn deze waardes toelaatbaar? en waardoor komt het olie verbruik? (klepseals?)
overig lekt het blok wel een beetje olie maar niet zoveel. dus dat kan het verbruik niet verklaren.
Gr Freek