Toch nog maar even tegenspreken door een hobbyist (van 63 jaar).(13 jaar Kadett-B)
De koppeling van de OHV stel je zeker niet in d.m.v. de kogelkopbout. Die bout is alleen maar bereikbaar als de bak op de werkbank ligt en is niet instelbaar.
De vaste zeskant die hij heeft is bedoeld om deze kogelkopbout in de "klok" te monteren en wordt éénmalig goed vast gedraaid. Daarna hoef je er nooit weer aan te draaien.
Op de foto deze bout, half uit/in gedraaid.
De hoogte van het koppelingspedaal is niet instelbaar, maar wordt bepaald door de plek van het scharnierpunt en de aanslag aan het schutbord (en deze is vast, geen stelbout o.i.d.). Als deze aanslag verbogen is, wel of geen rubber opzet heeft of voorzien is van een veel te dik stuk rubber, verandert de hoogte van het pedaal wel.
Het pedaal is een "kleine wip-wap" en bij zo'n speeltoestel is de hoogte ook niet instelbaar.
De moeren op de koppelingskabel gebruik je om de vrije slag van het pedaal in te stellen; deze is 20-25 mm in het midden van het pedaal gemeten. Hierdoor heeft het druklager genoeg vrije ruimte om niet aan het diafragma te schuren en genoeg slag om goed te ontkoppelen.
Precies zo staat het ook beschreven in de werkplaatshandboeken.
En ja, in elk forum zitten leden, die het beter denken te weten, maar gelukkig houd je met deze werkplaatshandboeken, een beetje logisch verstand en hulp van clubleden onze Kadettjes toch maar mooi aan het lopen..
Aanvulling:
Ik sprak over de koppelingsgroep die ik gemonteerd heb.
6 bouten en verder 4 nokken op het vliewiel waarop de drukgroep gefixeerd zit. Diameter koppelingsplaat 180 mm.
Komt uit een voorwielaandrijver (corsa, Kadett-D??)