Holland Kadett B Club Forum
20 Juni 2018, 18:22:41 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Kampeerweekend: 7-8-9 September in Dronten

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: 20-16-VH  (gelezen 6434 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
19Willem71
Hero Member

Joyride 3

Bekijk profiel WWW
« Gepost op: 03 Juni 2017, 19:05:07 »

Kent iemand deze kadett b? Staat in Boxtel te koop. Vandaag met Paul een poging gedaan om te kijken en eventueel een proefritje te maken, maar bedrijf was gesloten.  Ik weet het niet.

Wat ik er van weet:

Bouwjaar 1972
Eerste toelating 12-10-1972
Voorlaatste eigenaar heeft haar 6 jaar in bezit gehad.
APK tot augustus 2018.
Kleur blauw.

Op een verzekeringssite staat dat dit een 1.2SR (rallye) is?

Op het oog een aardig kadettje. Alleen moet er een nieuwe binnenbekleding in en de achterklep dient een keer opnieuw gespoten te worden. Verder zie ik op de voorspatborden nog wat plekjes, in de hoek parafan, spatbord en motorkap.

Hopen dat ze niet te duur is.

Groet, Willem.

apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 03 Juni 2017, 21:37:41 »

Wauw een 1.2 sr rallye, en een super mooie kleur, die zie je niet zo veel, hoop dat het iets is.

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 03 Juni 2017, 22:45:41 »

1.2SR heeft nooit bestaan. De SR was altijd 1.1
Het mat-zwarte van de Rally's heeft hij ook niet.Verbaasd?

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Giannis86
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 04 Juni 2017, 07:00:30 »

Ik had begrepen dat de rallye eventueel op verzoek ook zonder strepen te bestellen was, klopt dat?

Motor moest inderdaad een 1,1 zijn

Betreft de auto, ik zag net een foto op het kentekenregister. ALS ik me niet vergis was deze op facebook te koop van een particulier een maand of twee geleden. Had toen een klein probleempje op de achterklep maar er werd een andere reserve bijgeleverd. Hopelijk is het verkoopbedrijf die hem waarschijnlijk heeft overgenomen niet op zoek naar goud

1971 Opel Kadett B Coupé F
1970 Opel Kadett B Limousine
19Willem71
Hero Member

Joyride 3

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 04 Juni 2017, 08:21:34 »

Wat betreft de motor, op het kenteken staat wel 1.2. Maar dan zal het wel een S zijn. Niet bekend of deze originele motor er nog in ligt. Het is toch wat er uiteindelijk in ligt, dat weet ik nog niet. Teller staat, als ik me niet vergis op 30000. Maar kan natuurlijk ook meer zijn.

De laatste overschrijving dateerd van 5 november 2016.

De verkoper had nog een bruin kadettje staan, ook van 1972 voor net geen 4750 euro. Dus het is even afwachten.

Opel Kadett 1.1 (bj 1972)
http://link.marktplaats.nl/m1167043848?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios_tablet

Groet, Willem.

Giannis86
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 04 Juni 2017, 09:34:22 »

1,2 zou nog origineel kunnen zijn. 1,2s zal van een latere kadett zijn.

Neem de 30000 ook met een groot korrel zout, de tellers beginnen vanaf nul na 99999 km en een andere tellerbak opzetten is zo gedaan. Gecombineerd met een eventueel andere motor zal het lastig zijn om de exacte km aantal te achterhalen tenzij je een complete geschiedenis van de auto opvraagt.

19Willem71
Hero Member

Joyride 3

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 04 Juni 2017, 10:45:47 »

En de geschiedenis moet dan ook nog onderhouden zijn. Dat is toch iets van de laatste jaren? Maar het is allemaal geen probleem, als ze maar start en we een stukje kunnen rijden  Knipoog. Origineel maken komt dan in de loop van tijd wel weer stukje bij beetje. Volgens mij zijn er nog genoeg mensen die graag helpen.

Ioannis, je hebt een PB  Knipoog.

Groet, Willem.

kadett-b20
Administrator
Hero Member

Kadett B AeroTop II - 1968

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 04 Juni 2017, 14:59:20 »

In 72 en 73 was de b Kadett leverbaar met een 1200 motor. Was altijd de 60 pk 's' motor. Deze zat in 72 en 73 ook gemonteerd op de automaat. De origineel in Nederland geleverde 1200 b kadetjes hebben dit ook in het type staan op het kentekenbewijs: de handelbenaming was dan Kadett 12 of Kadett 12 Automaat.
Of er wel of niet de originele motor in zit maakt eigenlijk niet veel uit. Veel belangrijker is de staat van de auto. Een km stand van 30000 km is natuurlijk onzin. Na 45 jaar zo weinig, dan moet je gewoon een hagelnieuwe auto voor je hebben staan.
Er zijn wel een aantal niet originele dingen te zien. Zo horen de bumper blokken van een 72-73 Kadett van rubber te zijn, en niet van chroom, maar persoonlijk vind ik de rubberen niet mooi.....

Kadett B 11N - wit - 1973 - Dak wordt deze zomer ook voorzien van een Aerotop II dakje!
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project)
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 04 Juni 2017, 18:21:29 »

Een km stand van 30000 km is natuurlijk onzin. Na 45 jaar zo weinig, dan moet je gewoon een hagelnieuwe auto voor je hebben staan.
de subaru mini jumbo die ik van mijn oudtante overgenomen heb had bij 25 jaar oud 21.000km gereden... op de compleet gesloopte koppeling na is dat ding nog totaal nieuw. het kan dus wel Knipoog
aan het interieur moet je het meteen kunnen zien. stoelen/vloerbedekking zijn na 30.000km nog niet versleten. zitten er gaten of scheuren in zet dan maar een 1 of 2 voor die 30.000.

Kadett B L "super" 1968 LPG
19Willem71
Hero Member

Joyride 3

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #9 Gepost op: 04 Juni 2017, 19:47:37 »

Er zitten stoelhoezen over de stoelen. Hebben wel hoofdsteunen. Maar er zijn houten balken rondom in het interieur geschroefd en met een houtlook folie beplakt  Verbaasd. Dus aan het interieur is het niet af te lezen. Er ligt trouwens wel een net tapijtje in. Ik zal bij de volgende gelegenheid eens naar de pedaalrubbers kijken. Die worden volgens mij niet vaak vervangen.g

Aanvulling: Een rallye zal het ook niet zijn, als ik het goed begrepen heb was deze titel alleen voor een coupe verkrijgbaar. Inderdaad er was een optie om de motorkap niet in matzwart te spuiten en geen striping op de zijkant, maar daar werd weinig gebruik van gemaakt. [Bron: duitse WIKI pedia]

Groet, Willem.

19Willem71
Hero Member

Joyride 3

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #10 Gepost op: 08 Juni 2017, 18:38:37 »

Morgen een informeren of de 20-16-VH wel te koop is  Rollende ogen. Ze staat wel bij de verkoop auto's. Maar als je niets vraagt...

Het tweede verhaal is dan past ze in mijn budget? Als beide vragen met ja beantwoord worden dan ga ik, samen met Paul, een proefritje maken. Afhankelijk hoe ze loopt en rijdt zal ik mijnbesluit nemen.

Groet, Willem.

19Willem71
Hero Member

Joyride 3

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #11 Gepost op: 09 Juni 2017, 16:15:12 »

Vandaag even bij de garage geweest, met de vraag, "Wat vraag jij voor de 20-16-VH?" Blijkt € 3000 te zijn  Boos.
Gat in de kokerbalk wordt dan wel dichtgelast. Verdere gebreken:
- achterklep dient opnieuw gespoten te worden.
- gat in de kokerbalk.
- motor van een Kadett C geplaats, vanwege een defecte automaatbak aan de originele motor.
- interieur dient grotendeels vervangen te worden.
- linker portier mist het raam mechanisme.

Ook zijn er wel pluspunten:
+ alle delen welke vaak in slechte staat zijn zijn goed, of netjes gerepareerd.
+ originele assen.

Deze wordt voor mij, als beginneling te duur.

Paul, graag corrigeren als ik iets gemist heb.

Groet, Willem.

Giannis86
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #12 Gepost op: 09 Juni 2017, 16:26:52 »

Motor van kadett c is geen probleem, zijn zo goed als dezelfde

Echter is de prijs vors als je de interieur nog helemaal moet vervangen.

Als de auto extern prima is, goede lak en geen laswerk(behalve kokerbalk wat gedaan wordt) zou ik hooguit 1750-2000 uitgeven

Qua interieur komt wel goed, ik heb zelf zat delen hiervan en vast andere leden ook.

Rondjerijder
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: 09 Juni 2017, 17:09:02 »

Tja, wat is duur en wat is goedkoop.
Als ik een auto koop vertel ik niemand meer wat ik er voor betaald heb, doe ik dat wel weet een ieder er wel 10 te staan die mooier en goedkoper zijn.  Geschrokken

Uiteindelijk is het allemaal oud ijzer.
19Willem71
Hero Member

Joyride 3

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #14 Gepost op: 09 Juni 2017, 18:33:01 »

Tja, daar heb jij wel gelijk in. In veel gevallen is het ook wat de gek er voor geeft. Maar waar ik ook een beetje naar kijk is wat ik er op korte termijn nog aan moet doen. En ik heb nu een beperkt budget.

Dus voor nu nog even verder dromen. Wel heb ik een nette handleiding op de kop getikt. Hierin staat het kenteken 15-75-FJ vermeld.

Groet, Willem.

Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: