Holland Kadett B Club Forum
29 Maart 2024, 06:31:36 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2] 3 4 5   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Op zoek naar kadett b sedan.  (gelezen 76144 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #15 Gepost op: 16 Juni 2017, 17:32:11 »

Sla je slag!!
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #16 Gepost op: 16 Juni 2017, 21:08:24 »

Ik heb gebeld en kan volgende week gaan kijken na 21.00 uur. De Kadett staat in Meerle, als ik het goed heb verstaan. Is er iemand die mee wil gaan kijken? De verkoper vertelde al wel dat er wat werk aan is. Hopelijk nog geen restauratie. Dit kan ik niet zelf beoordelen  Knipoog.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
Rondjerijder
Sr. Member
****
Berichten: 471



Bekijk profiel
« Antwoord #17 Gepost op: 17 Juni 2017, 07:53:52 »

Iemand meenemen is altijd goed, op z'n minst tempert het wat je enthousiasme en bedenk goed dat een auto van de eerste eigenaar ook verrot kan zijn.
Meerle ligt me net iets te ver onder de grote rivieren anders was ik mee gegaan. Grijns 
Gelogd

Uiteindelijk is het allemaal oud ijzer.
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #18 Gepost op: 17 Juni 2017, 12:10:46 »

Ja, maar tweede eigenaar worden van een origineel exemplaar is wel uniek.
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #19 Gepost op: 17 Juni 2017, 20:22:41 »

Inderdaad, ze zal wel origineel zijn.  Lachebek. Maar in de mail werd al gesproken van een slechte rechterdorpel  Verbaasd. Wat is er nog meer slecht aan toe. Is er iets, waarmee ik de slechte plekken ( met uitzondering van de dragende delen) tijdelijk kan repareren? Wel op een verantwoordelijke manier natuurlijk. Ik zag op de foto al een gat bij het linkerportier. En bij de windgeleider op de aansluiting van het voorspatbord evenals rond het rechter knipperlicht blazen staan (of slechte reparaties).

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
Frikandel
Gast
« Antwoord #20 Gepost op: 18 Juni 2017, 05:30:37 »

Zo te lezen denk ik dat je veel dingen tegenkomt die te lezen zijn in de topic "waar op letten bij aankoop"in de topic Carrosserie. Veel bekende plekken.... Als er blaasjes op/in de lak zitten is meestal eronder al een veel groter oppervlak "krokant", of verdwenen..
Groet Frits.
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #21 Gepost op: 18 Juni 2017, 09:32:26 »

Inderdaad, ze zal wel origineel zijn.  Lachebek. Maar in de mail werd al gesproken van een slechte rechterdorpel  Verbaasd. Wat is er nog meer slecht aan toe. Is er iets, waarmee ik de slechte plekken ( met uitzondering van de dragende delen) tijdelijk kan repareren?
Tijdelijke reparatie's bestaan niet, een gat of blazen dicht plamuren maakt het vaak nog veel erger, plamuur gaat vocht in zitten dus harder roesten, en overal waar plamuur heeft gezeten is moeilijk naderhand schoon te slijpen en te lassen.
Een optie zou zijn de roestplekken blank te slijpen en in de zink primer te zetten, dit houd het roesten meestal een paar jaar tegen, het probleem  is als je gaat schuren komen er meestal gaten te voorschijn, weet niet of je daar mee rond wilt rijden.
De beste optie zou zijn om de roestige stukken die belangrijk zijn voor een APK keuring er even uit te slijpen en voorlopig een plaatje in te lassen, dit hoeft niet netjes te zijn, je wilt de auto toch over 4jaar onder handen nemen.
Dus paar dagen besteden aan plaatjes lassen, dit hoeft niet in de garage, kan gewoon op straat, en kan je weer rijden tot de restauratie.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #22 Gepost op: 18 Juni 2017, 09:48:28 »

Zo te lezen denk ik dat je veel dingen tegenkomt die te lezen zijn in de topic "waar op letten bij aankoop"in de topic Carrosserie. Veel bekende plekken.... Als er blaasjes op/in de lak zitten is meestal eronder al een veel groter oppervlak "krokant", of verdwenen..
Groet Frits.
Het topic over de aankoop van een kadett b heb ik al gelezen. Jammer dat de foto's zijn weggevallen.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #23 Gepost op: 18 Juni 2017, 10:27:49 »

Waar op te letten als je een kadett gaat bekijken:

Of de Kadett nu €500 of €2000 kost, roesten doen ze allebei  Grijns
Kijk naar de plaatsen waar water in kan blijven staan:
-- Rechter en linker dorpel onder de deuren.
-- Het begin en einde van de dorpels in de wielkasten.
-- De ruimte onder de benzine tank en reservewiel.
-- De binnen en buitenkant van de wielkasten ( spatbordrand ).
-- De plaats waar de accu en ruitensproeier tankje op staan.
-- Rond om het voor en achterraam rubber.
-- De onderkant van de deuren.
-- De bodemplaat bij de voeten en kofferruimte.
-- Het voorspatbord, rand bij de deur, en hoek bij de koplamp.
-- De gleuf waar het raam in wegzakt bij de deuren.
-- De keien vanger onder de voorbumper.

Denkt dat ik de meeste standaard roestgedeeltes bij een kadett wel heb gehad.
Neem een scherpe dunne schroevendraaier mee en vraag of je in de bodem mag prikken voor roest, mag dit niet laat de auto staan.
Neem een magneetje van een memo bord mee, deze plakt op de gezonde carrosserie, waar plamuur zit plakt deze niet of bijna niet omdat de magneet te zwak is  Knipoog
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #24 Gepost op: 18 Juni 2017, 10:50:39 »

Hoi Martin,

Van de magneet is een goede tip, daar had ik nog niet aan gedacht. De schotels van de achterveren wilde ik ook bekijken.

Ik had al om foto's gevraagd van de meeste punten die jij opsomde. Maar aangezien dat het een auto is die bij een oudere man staat, kon hij geen foto's mailen.

Groet Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #25 Gepost op: 18 Juni 2017, 11:05:50 »

De schotels van de achterveren wilde ik ook bekijken.
Oeps die was ik vergeten, waren bij mij ook rot, en is een belangrijk APK keuringspunt.
Mochten deze rot zijn, deze zijn nieuw best duur en een hoop werk om deze te vervangen.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #26 Gepost op: 18 Juni 2017, 11:28:09 »

Wat neem ik voor gereedschap mee?

- priem
- kruiskop schroevendraaier
- zaklamp
- magneet(je)
- ....

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #27 Gepost op: 18 Juni 2017, 12:33:28 »

Wat neem ik voor gereedschap mee?

- priem
- kruiskop schroevendraaier
- zaklamp
- magneet(je)
- ....

Groet, Willem.
Tja foto camera natuurlijk, wij willen ook de foto's zien  Grijns
Motorisch maar een paar dingen om naar te kijken, loopt de motor niet al te heet, wel heet (kans op lekke koppakking).
Als motor warm is oliepijlstok er uit trekken tijdens lopende motor, komt er een grote rookpluim of oliespetters uit dan is het blok versleten, doe het zelfde met de olievuldop, hier komt standaard wel wat lucht uit maar geen rookpluim.
Bijde handen aan de zijkanten van het wiel houden en heen en weer bewegen, speling is lager versleten.
Als de wagen voor de rest goed rijd en remt kan je de wagen gerust kopen, de andere mankementen zijn bijzaak en met minimale manier te repareren  Knipoog
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #28 Gepost op: 18 Juni 2017, 14:11:17 »

Foto's wil ik zeker maken. En dan. Als ik tot kopen over ga. Wat dien ik dan allemaal te regelen?

Wegenbelasting is voor deze niet nodig.
APK is niet meer geldig. Dus moet ik transport regelen.
Verzekering. Dit kan bij mijn verzekeraar online.
Overschrijven, hier heb ik denk ik, een probleem. Hoe kan ik dat het beste regelen? Deze auto staat in België, met een NL kenteken. En ik geloof niet dat ik in België dan een overschrijving kan doen.

Zijen er nog meer dingen waar ik aan moet denken?

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
Giannis86
Sr. Member
****
Berichten: 383


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #29 Gepost op: 18 Juni 2017, 18:38:49 »

Als het net over de grens is zou ik gewoon samen naar een overschrijvingspunt gaan.

Zo niet misschien een koopovereenkomst laten tekenen en alle kenteken papieren meenemen zodat je het zelf over kan schrijven. Met deel I en II in je bezit moet het geen probleem zijn
Gelogd

1971 Opel Kadett B Coupé F
1970 Opel Kadett B Limousine
Pagina's: 1 [2] 3 4 5   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines