Holland Kadett B Club Forum
29 Maart 2024, 06:40:09 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: carburateur 1.1 en 1.2  (gelezen 12095 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Rondjerijder
Sr. Member
****
Berichten: 471



Bekijk profiel
« Gepost op: 19 Mei 2017, 12:12:00 »

Zit er verschil in de carburateurs 1.1 en 1.2 ?
Bij het omzetten van het blokje heb ik de 1.1 carburateur op het 1.2 blokje gezet.
Mag dit zomaar [blokje loopt goed] of zit er echt verschil in b.v de sproeiers ?
Nou kan ik een carburateur ophalen die op een 1.2 heeft gezeten maar hier zit aan de zijkant een vreemdsoortig bimetaal [?] op, wat is dit ?
Gelogd

Uiteindelijk is het allemaal oud ijzer.
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 19 Mei 2017, 16:12:37 »

Ja er zit verschil in een 1.1 en 1.2 carburateur, de 1.2 carburateur is net iets moderner aan de binnenkant, ziet er het zelfde uit maar net iets verder door ontwikkelt.
Een originele 1.1n carb liep goed op mijn 1.1n motor, helaas weinig afstel mogelijkheden.
De 1.2n carb loopt ook heel goed op de 1.1n motor, heeft iets meer afstel mogelijkheden, motor trekt iets makkelijker door met de 1.2n carburateur.

De sproeier bezetting van de 1.1n carburateur :
Hoofd sproeier -- 125
Stationair sproeier -- 52.5
Lucht sproeier -- 100
Venturi -- 26

De sproeier bezetting van de 1.2n carburateur:
Hoofd sproeier -- x127,5
Stationair sproeier -- 47.5
Lucht sproeier -- 85
Venturi -- 26

Als jij op de carburateur van jou een bimetaal ding ziet zitten, soort rond ding aan de zijkant van de carb, dan is het waarschijnlijk een automatische choke.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Rondjerijder
Sr. Member
****
Berichten: 471



Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 19 Mei 2017, 18:36:33 »

dan zal ik de carburateur morgen verwisselen maar dat bi metaaltje op de zijkant lijkt me geen choke, ik zal eens proberen of ik een foto kan plaatsen.
Gelogd

Uiteindelijk is het allemaal oud ijzer.
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 19 Mei 2017, 19:03:23 »

Dat bi-metaal heeft een B-Kadett niet nodig, ik heb dat eens vervangen door een vast plaatje dat de opening permanent afsloot.
Hoort volgens mij bij iets van de C-Kadett ook al vind ik dit deeltje niet terug in het GM-WPHB van de C-Kadett. (of later dus?)
Deze carburateur hoort dus eigenlijk niet op een B-Kadett (ook al loopt hij daar misschien prima op)










Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 19 Mei 2017, 19:54:09 »

Ik ben nu wel heel benieuwd van welke wagen deze carburateur afkomstig is, kan je het nummer eens opschrijven wat op het labeltje staat.

Ik heb nu een aantal carburateurs liggen, maar nog geen gezien met zo'n bimetaal, heb er wel eentje waar op de zelfde plaats als dit plaatje een pijpje zit waar koelvloeistof doorheen gaat, een soort van voorverwarming.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Rondjerijder
Sr. Member
****
Berichten: 471



Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 19 Mei 2017, 20:27:41 »

Ze heeft een kort zwart vaantje en 9276052 als nummer op het lange vaantje.
Gelogd

Uiteindelijk is het allemaal oud ijzer.
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 19 Mei 2017, 21:11:19 »

Is voor een automaat. Zou ik niet op een schakelmotor zetten. In het Duitse forum is eens uitgebreid gesproken over de verschillen tussen de carburateurs voor een handschakel-en automaataandrijving.



Hier enkele teksten uit die discussie:

Der 35er Solex verfügt über ein Leerlaufsystem, ein Teillastsystem und ein Vollastsystem.
Wie ich bereits sagte, ist bei den Automatik-Vergasern das Leerlaufsystem anders aufgebaut als bei den Schaltwagen-Vergasern.
Da "stellt" nichts fest ob eine Fahrstufe eingelegt ist, das Leerlaufsystem "merkt das" durch die herrschenden Unterdruckverhältnisse an bestimmten Stellen im Vergaser.

Einfach draufschrauben und mal ein bischen rumprobieren wird nicht wirklich zum Erfolg führen, vor allem dann nicht, wenn man nicht über die zum Motor passenden Vergaser verfügt.

Es gehören auch keine Automatikvergaser auf einen Schaltwagen oder umgekehrt. Solche Phantasiekombinationen können niemals zu einem auf Dauer befriedigenden Ergebnis führen, es sei denn man nimmt die notwendigen Anpassungen an den Vergasern vor.


Ik heb ook een carburateur liggen met zo'n bi-metaal (heb ik toen afgesloten)
Kadett C/D 1.2S 60 Pk 6-1976-8-1979
Groene vaan: 9276051A en kort rose vaantje.
Zie hetzelfde type-blad als boven.


Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Rondjerijder
Sr. Member
****
Berichten: 471



Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 20 Mei 2017, 07:55:17 »

Aha, voor een automaat dus.
Als ik het goed begrijp zou ik hem kunnen gebruiken als ik dat gaatje afsluit ?
Gelogd

Uiteindelijk is het allemaal oud ijzer.
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 20 Mei 2017, 09:03:04 »

Aha, voor een automaat dus.
Als ik het goed begrijp zou ik hem kunnen gebruiken als ik dat gaatje afsluit ?
Als je hem toch gaat gebruiken zou ik er eerder voor kiezen om het onderste gasklep gedeelte waar het bimetaaltje tegen zit geschroefd om te wisselen met het onderste gasklep gedeelte van de 1.1 carburateur die je nog hebt liggen.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #9 Gepost op: 20 Mei 2017, 12:58:44 »

Een carburateur voor een automaat is niet of minder geschikt voor een handschakel auto. Inwendig is hij aangepast aan de automaat.
Of je auto er goed op zal lopen Verbaasd??
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #10 Gepost op: 20 Mei 2017, 13:13:52 »

Als je hem toch gaat gebruiken zou ik er eerder voor kiezen om het onderste gasklep gedeelte waar het bimetaaltje tegen zit geschroefd om te wisselen met het onderste gasklep gedeelte van de 1.1 carburateur die je nog hebt liggen.

Ik zou er niet voor kiezen, maar op zoek gaan naar een carburateur die afgestemd is op het motorblok.
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Rondjerijder
Sr. Member
****
Berichten: 471



Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: 20 Mei 2017, 13:15:36 »

Een carburateur voor een automaat is niet of minder geschikt voor een handschakel auto. Inwendig is hij aangepast aan de automaat.
Of je auto er goed op zal lopen Verbaasd??

Ze liep er ook niet goed op maar dat ligt ook een heel stuk aan het vuil van het lange liggen, hoe dan ook, hij is er weer af.
Nu zit er eentje op met goud vaantje en nummer 3441554,hier loopt ze goed op. Lachen
Gelogd

Uiteindelijk is het allemaal oud ijzer.
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #12 Gepost op: 20 Mei 2017, 14:48:15 »

1.1N carburateur uit de juiste periode , als hij daar mooi op loopt, is het toch prima?Verbaasd
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines