Holland Kadett B Club Forum
19 September 2018, 14:14:57 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Najaarsrit Kadett B Club zondag 7 oktober
Start bij Eetcafe d'n Brooy in Gilze
Klik hier voor meer info: http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,13120.0.html

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 2 [3]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: 5 bak op OHV  (gelezen 5672 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
ThijsV
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #30 Gepost op: 27 Augustus 2017, 09:56:23 »

Die bijdrage laten we lekker zitten, als iemand bekend is met het duiste forum mag hij de dropbox daar ook op zetten  Knipoog
Olaf
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #31 Gepost op: 28 Augustus 2017, 12:08:45 »

Er zijn inderdaad overdrives van Opel. Heb er eentje op een CIH-4bak liggen voor een diesel ombouwproject. Meen dat forumlid Olaf hier ook nog een complete werkplaatsgids van heeft. (En verder is gevorderd in die plannen dan ik Knipoog )

Klopt, ik heb ook een 4-bak met overdrive liggen die ik aan een 1.7 turbodiesel wil bouwen. De keuze voor de overdrive heb ik gemaakt omdat ik een zo lang mogelijke "5e" versnelling wou hebben, de overdrive heeft de langste in vergelijking met de Getrag 240. Het blok met bak zit al in elkaar maar staat nog naast de auto, dus rijden kan ik er nog niet mee. De overdrive bakken kom je echter heel erg weinig tegen en ze zijn een stuk langer dus de keuze voor een gewone 5 bak is handiger.

Aangezien je toch van plan bent om er een andere kom aan te lassen hoef je ook niet speciaal voor een Getrag 240 uit een Opel te gaan, de Getrag 240 van BMW bv is stukken goedkoper.

In mijn wens om de toeren te verlagen heb ik bij mijn station toendertijd een achterasoverbrenging van 3:89 ingebouwd en 13 inch banden met een zo hoog mogelijke wang gemonteerd. Het resultaat was inderdaad dat ik een stuk minder toeren reed alleen de trekkracht ging wel achteruit, tegenwind  of een viaduct zorgde er wel voor dat ie soms terugviel. Nou reed ik wel met een standaard 1200 motortje op LPG.

Groeten Olaf

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
Pagina's: 1 2 [3]   Omhoog
  Print  

Ga naar: