Holland Kadett B Club Forum
28 Maart 2024, 09:25:24 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Automaat kom  (gelezen 3675 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
ThijsV
Gast
« Gepost op: 06 Augustus 2017, 14:56:03 »

Voor mijn ombouw naar 5 versnellingen ben ik opzoek naar een automaatbak, de bak hoeft niet te werken, sterker nog, het mag ook om alleen de buitenkant gaan! Ik heb namenlijk de kom nodig, om deze om te kunnen lassen
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 06 Augustus 2017, 19:13:43 »

Weet waar je aan begint met omlassen van een versnellingsbak, in de 4x4 wereld heb ik dit een paar keer gedaan, je moet de bel van de versnellingsbak super recht doorslijpen en ook nog eens de juiste maat weten wat je er af moet slijpen, ga je een paar millimeter scheef dan springen je drukvingers en druklager binnen een maand aan stukken door verkeerde druk  Grijns
En dan heb je nog het probleem dat de versnellingsbak van gietstaal is, dit niet zomaar te lassen is, als je dit gaat lassen moet je bijvoorbeeld het metaal eerst verhitten met een brander voor je gaat lassen.

Misschien een stomme vraag, is het niet gemakkelijker om een pasplaat te maken, denk dat iemand wel een pdf tekening heeft voor  een getrag bak, of anders zelf eentje namaken van karton en dan van metaal.

Groetjes Martin.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 06 Augustus 2017, 20:09:03 »

Voor een pasplaat te maken heb je zo'n soort tekening nodig, deze had ik bv. nog van mijn Suzuki, ik denk dat je zoiets voor een getrag moet zoeken op het Duitse opel forum of kadett c forum, gewoon even zoeken of vragen wie zo'n tekening nog heeft liggen.


Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Pedro
Full Member
***
Berichten: 198



Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 07 Augustus 2017, 08:07:21 »

ik heb hier nog een 2-tal automaten liggen, mogen weg voor een klein prijsje.

Groet,

Peter
Gelogd
ThijsV
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 09 Augustus 2017, 15:45:40 »

pb gestuurd
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines