Holland Kadett B Club Forum
20 April 2018, 21:06:46 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: A.s. Zondag 22 april 2018
Voorjaarsmeeting Kadett B Club in Otterlo!

Vanaf 10 uur bent U welkom op het terrein van de “Wije Werelt”.
Locatie:
Arnhemseweg 100-102
6731 BV Otterlo

Tot zondag allemaal!
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 12   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: 03-61-RD / Joyride 3  (gelezen 17559 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1257



Bekijk profiel
« Antwoord #90 Gepost op: 01 November 2017, 21:41:44 »

-er is geen verschil tussen een linker en rechter koplamp. wel tussen een H4 en een ouderwetse gloeilamp. de H4 heeft H4 in het glas staan.
-naar mijn weten kan het glas niet uit de stalen ringen. maar het kan zijn dat ik het niet genoeg geprobeerd heb.
-de spiegel is eigenlijk niet te reinigen met huishoudelijk spul. Je hebt heel snel een kras. Wat je wel veilig kan doen is afspuiten met remmenreiniger of spoelen met spiritus. En als je heel voorzichtig kan doen met een hele zachte doek, zo een van katoen om na het poetsen de lak extra goed te laten glimmen, de spiegel afnemen. een ultrasoonbad zou eigenlijk het best werken.

De glimmende laag is opgedampt en is maar een paar micron dik. Dus voorzichtigheid is echt belangrijk... had ik het woord voorzichtig al genoeg gebruikt? Knipoog

Verder zou het kunnen dat een scharnier van de spiegel stuk is en gewoon is losgeklikt, dan is je lichtbeeld ook ruk. Het beste is een vergelijkend warenonderzoek doen tussen links en rechts. gewoon op de keukentafel de boel vergelijken.
Ook is het mogelijk om een H4 spiegel in een niet-H4 koplamp te zetten. Je kan dan H4 lampen gebruiken maar hebt een heel slecht lichtbeeld. Dat zou het ook kunnen zijn.

EDIT: ik zie net je foto's. die rechter spiegel heeft al wel een hoop bobbels onder de glimmende laag zitten... dat is niet goed voor je lichtbeeld. en ik zie dat je 2 verschillende lenzen hebt. ik kan alleen niet goed zien wat er allemaal voor tekens en nummer op staan.
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1576



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #91 Gepost op: 01 November 2017, 22:00:01 »

Bij de tweede poging kwam er wel lucht in de tank. dus nu denk ik dat de filter in de tank ook behoorlijk dicht zat.
Er zit helemaal geen filter in de tank  Grijns wel heb ik een vermoeden dat jou tank ontluchting verstopt zat of zit, als je gaat rijden zuigt de tank vacuum en geeft dan geen benzine meer naar de motor.
Aan de bovenkant van jou benzinetank zie je een slang zitten van +- 1cm dik, haal deze slang even los en blaas deze door, denkt dat je dan van het probleem af bent.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
19Willem71
Sr. Member
****
Berichten: 421


Joyride 3


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #92 Gepost op: 02 November 2017, 10:10:23 »


EDIT: ik zie net je foto's. die rechter spiegel heeft al wel een hoop bobbels onder de glimmende laag zitten... dat is niet goed voor je lichtbeeld. en ik zie dat je 2 verschillende lenzen hebt. ik kan alleen niet goed zien wat er allemaal voor tekens en nummer op staan.

Nummers op de glazen zijn gelijk. Beide van Bosch.

Aan de bovenkant van jou benzinetank zie je een slang zitten van +- 1cm dik, haal deze slang even los en blaas deze door, denkt dat je dan van het probleem af bent.

Dit zou kunnen, maar dan zou dit euvel eerder optreden bij een vollere tank, dan bij een legere tank. Knipoog. In ieder geval zal ik de slang eens reinigen, dit kan nooit kwaad.

Ook zal ik in het weekend de kleppen eens lopend stellen.

Groet, Willem.
Gelogd

Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1257



Bekijk profiel
« Antwoord #93 Gepost op: 02 November 2017, 11:22:14 »

als je druk moet laten ontsnappen als je de tankdop opent dan is het niet goed.
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
Jinny
Full Member
***
Berichten: 153



Bekijk profiel
« Antwoord #94 Gepost op: 02 November 2017, 19:10:37 »

Spiegels kan je niet reinigen, alleen opnieuw verzilveren.
En links en rechts is gelijk..


Oeps, er zat nog een pagina achter...
Gelogd

Hoe doen vrouwen op TV dat toch?
Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen.....
Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
19Willem71
Sr. Member
****
Berichten: 421


Joyride 3


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #95 Gepost op: 02 November 2017, 21:57:11 »

Wat het lichtbeeld verstoorde zijn/waren drie dingen:
1. De lamp zar verdraaid in de spiegel.
2. Het scharnierpunt rubbertje zat alleen in de buitenring.
3. Spiegel is gerepareerd met zilverkleurig plakband.  Verbaasd

Dat laatste weet ik niet of het wel keuringsproof is  Knipoog. Ik heb de beste van de twee reserve spiegels er maar ingezet.

@Jinny,

Spiegels kan je niet reinigen, alleen opnieuw verzilveren.

Is dat verzilveren zelf te doen?

Verder ben ik de twee reserve lampringen aan het opknappen/spuiten.

Zie ook https://myalbum.com/album/L2CIinL61wvR

Intussen heb ik het linker achteruitrijdlicht gerepareerd. Hier was de stekker van de draad losgebroken. Nieuw stekkertje er aan en het werkt weer  Grijns.

Groet, Willem.
Gelogd

Jinny
Full Member
***
Berichten: 153



Bekijk profiel
« Antwoord #96 Gepost op: 03 November 2017, 13:47:22 »

Nee, dat kan je niet zelf...
Ik denk dat een polo reflector erin de mooiste en snelste oplossing wordt.
Plakband in een reflector wil je ook niet hebben...
Gelogd

Hoe doen vrouwen op TV dat toch?
Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen.....
Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
Giannis86
Sr. Member
****
Berichten: 298


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #97 Gepost op: 04 November 2017, 10:54:52 »

Als je een keer in de buurt bent dan heb ik wel een reserve koplamp voor je
Gelogd

1971 Opel Kadett B Coupé F
1970 Opel Kadett B Limousine
KadettLiefhebber
Newbie
*
Berichten: 31


Bekijk profiel
« Antwoord #98 Gepost op: 04 November 2017, 11:47:17 »

En zo helpen de leden op dit gezellige forum mekaar met raad en daad  Cool Cool Cool
Gelogd
19Willem71
Sr. Member
****
Berichten: 421


Joyride 3


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #99 Gepost op: 05 November 2017, 23:22:51 »

Dat is een mooi aanbod, Ioannis. Maar ik had nog twee reserve lampen liggen.

Vandaag mijn motor eens warm gereden waarna ik de kleppen ben gaan stellen. Wat een verschil in geluid is dat zeg. Ze loopt nu veel stiller en beter. Meteen een proefritje gemaakt. Nu ging het een heel stuk beter. Tot de 50 km/uur zonder inhouden. Daarboven zo af en toe een hotter. Nu heb ik de kleppen alleen met een stilstaande motor afgesteld. Voor het beste resultaat dient dit te gebeuren met een lopende motor. Maar ja ik wilde het toch eens ervaren  Grijns.

Groet, Willem.
Gelogd

19Willem71
Sr. Member
****
Berichten: 421


Joyride 3


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #100 Gepost op: 15 November 2017, 22:26:01 »

Vanavond weer eens aan het Kadett-je gesleuteld. Het rijden werd steeds minder  Beschaamd. Als eerste een andere bobine gemonteerd. Deze werkte niet. De oude weer gemonteerd.

Aangezien ze goed loopt bij stationair draaien en gaat hotteren en stotteren, op het moment dat er snelheid gemaakt moet worden. Nog even een bougie eruit gehad. Deze was mooi van kleur. Dus de ontsteking is eigenlijk in orde.

Dus heb ik mijn benzine filter achter de benzinepomp gemonteerd. Na een proefritje ben ik best tevreden over het rijden  Grijns.

Groet, Willem.
Gelogd

Sideburn
Full Member
***
Berichten: 216



Bekijk profiel
« Antwoord #101 Gepost op: 17 November 2017, 11:32:04 »

De ontsteking fijn afstellen met een ouderwetse proeflamp of met een stroboscoop kan nooit kwaad. Een kleine afwijking in de ontsteking kan namelijk onder vollast (op snelheid of tijdens optrekken) al verschil maken in het lopen van de motor terwijl het bougiebeeld goed is.
Zo heb ik mijn C Kadett laatst afgesteld omdat hij af en toe een beetje pruttelde op snelheid, alsof hij een soms "slag miste". Kontaktpunten afstellen en ontsteking met de stroboscoop afstellen en alles loopt weer als een zonnetje.


Gr.
Hans
Gelogd

'72 Kadett B 12S Automatic  --  '65 Rekord A 1700 L --  '68 Diplomat A 4.6 V8  --  '77 Kadett C1 12S Coupé  --  '06 Vectra C2 GTS
19Willem71
Sr. Member
****
Berichten: 421


Joyride 3


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #102 Gepost op: 17 November 2017, 11:52:59 »

De kleppen wil ik nog met lopende motor afstellen en dan nog even alles fijn tunen bij mijn garage. De motor was al op tijd gezet en liep stationair ook goed. Mijn gevoel was ook steeds dat de motor te weinig brandstof kreeg. En ook vond ik dat er te weinig benzine in het filter zat. Dat ook al eens overlegd met de garagehouder, maar die was van mening dat dit normaal was. Maar als alles goed is afgesteld en er komt niet of iet genoeg brandstof, loopt ze niet lekker.

Groet, Willem.
Gelogd

Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2162



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #103 Gepost op: 17 November 2017, 14:09:49 »

Ook mijn filter (tussen pomp en carb.) is eigenlijk maar half vol; schijnt dus normaal te zijn.
Om te kijken of hij genoeg benzine kan krijgen haal je het slangetje los van de carb., flesje er onder,  iemand laten doorstarten en kijken of de benzinepomp z'n werk doet.
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
19Willem71
Sr. Member
****
Berichten: 421


Joyride 3


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #104 Gepost op: 17 November 2017, 15:05:00 »

Nu ik het filter na de pomp heb zitten ziet het filter er een stuk voller uit.

Groet, Willem.
Gelogd

Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 12   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines