Holland Kadett B Club Forum
25 April 2024, 22:26:20 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 15   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: 03-61-RD / Joyride 3  (gelezen 144455 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #15 Gepost op: 18 Augustus 2017, 20:33:02 »

De carb die je schoon hebt gemaakt is van een 1.1n motor met maar 1 afstelschroef.
De reserve carb met geel vaantje nr: 3441815 is van een 1.2n kadett-c motor en hoort bij jou 1.2n motor, deze carb is een stuk moderner en meer afstelmogelijkheden.
In de 1.1n carburateur zit geen gewichtje, in de 1.2n wel.
Het is aan te raden de 1.2n carburateur op te knappen en op de 1.2n motor te zetten, als je de 1.1n carb op een 1.2n motor zet gaat de motor wel lopen maar inhouden, en zeer slecht af te stellen.

Hier een linkje naar de carburateur tabellen waar jou gele vaantje met het nummer bij staat, hier staan gelijk alle sproeiers bij die er in horen te zitten.
Jou carburateur staat bij (kendaten 3) (kadett-c 1973/76)

http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,12490.msg32125.html#msg32125
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #16 Gepost op: 19 Augustus 2017, 07:10:09 »

@Willem je hebt op je fotos 2 verschillende inlaatspruitstukken staan .....
als je een auto met trommels hebt moet je het spruitstuk hebben zonder de dikke aansluiting. deze is namelijk voor de rembekrachtiger.

gr Paul
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #17 Gepost op: 19 Augustus 2017, 08:36:15 »

@Willem je hebt op je fotos 2 verschillende inlaatspruitstukken staan .....
als je een auto met trommels hebt moet je het spruitstuk hebben zonder de dikke aansluiting. deze is namelijk voor de rembekrachtiger.

gr Paul
Willem wil mischien de rembekrachtiger aansluiting gaan gebruiken voor een vacuüm meter aan te sluiten.
Het beste is dan de grote aansluiting er uit te draaien en een kleine aansluiting er in te draaien omdat een vacuüm meter een heel dun slangetje heeft, zie foto van mijn spruitstuk.
Ik heb geloof ik nog wel ergens een kleine aansluiting liggen.






Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #18 Gepost op: 19 Augustus 2017, 09:19:20 »

Metertjes zijn altijd leuk.  Grijns maar ik doe deze delen niet weg. Dus dat kan altijd nog.

Eerst het blok aan de gang helpen.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #19 Gepost op: 20 Augustus 2017, 10:57:51 »

Even een inventaris maken. Wat komt er allemaal aan het motorblok?
- onsteking met verdeler kap.
- filter aansluiting
- benzine pomp
- distributiedeksel
- motorsteunen (met rubbers)
- dynamo
- waterpomp
- v-snaar
- waaier
- uitlaatspruitstuk
- startmotor (werking onbekend hoe kan ik deze testen?)
- bougies
- bougiekabels
- inlaatspruitsuk met carburateur
- kleppendeksel

Volgens mij heb ik nu alles gehad. Mocht ik nog iets missen graag even aangeven, dan kan ik het compleet maken. De meeste delen heb ik al van een verse laag verf voorzien. Morgen een pakkingsent voor de motor en carburateur bestellen. Dan kan ik starten met de montage van de motor.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #20 Gepost op: 20 Augustus 2017, 14:09:20 »

Even een inventaris maken. Wat komt er allemaal aan het motorblok?
Heb je nog wel alle rubber slangen, bijvoorbeeld de ontluchting slang tussen kleppendeksel en luchtfilter, omdat je c-kadett waterpomp hebt met kachel aansluiting een gebogen slang naar de kachel-radiateur, slang tussen waterpomp en radiateur zonder extra kachelaansluiting, slang tussen kachel en kachelkraan, slang tussen kachelkraan en cilinderkop, carburateur benzine en vacuüm slangen.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #21 Gepost op: 20 Augustus 2017, 15:34:27 »

Die heb ik niet of niet allemaal en wel al aan gedacht. Maar vond het beter om dit te bekijken als de motor ingebouwd is. Vanmiddag ben ik even bij Paul geweest en nog wat onderdelen overgenomen. Hij heeft me ook nog wat waardevolle tips aan de hand gedaan. Voorlopig komen er alleen maar foto's bij van mooie, opnieuw gespoten onderdelen  Grijns.

Edit: Tijdens het schoonmaken van het blok heb ik eens gekeken hoe het met mijn cilinderkopbouten zit. Tot mijn verbazing  Verbaasd Kon ik 4 van de 10 bouten met de hand losdraaien. Was wel een rare gewaarwording. Dus nu gaat de kop er ook even af. Kan ik gelijk eens naar de cilinderwanden kijken. Beter nu tegenkomen, dan tijdens een lange rit stil vallen en niet weten wat er aan de hand is.

Vandaag de claxon en de ontsteking in een nieuw jasje gestoken.

Groet, Willem.

 
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #22 Gepost op: 20 Augustus 2017, 21:09:32 »

Vandaag de ontsteking in een nieuw jasje gestoken.
Dat is nou net wat je juist niet had moeten doen slimpie, de verdeler heeft een heeeele goede massa nodig, anders werkt deze niet, dus het onderste gedeelte waar de bevestigings beugel op het motorblok komt heel goed schoon maken, dus ook de bevestiging beugel heel goed schoon houden en niet spuiten.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #23 Gepost op: 20 Augustus 2017, 22:01:29 »

 Grijns Grijns Die had ik niet in de gaten. Voor het plaatsen zal ik de flens en montagebeugel weer blank schuren. Dat zijn mijn beginnersfoutjes. Ik wil het weer te goed doen.  Lachebek

Maar van de andere kant wel weer goed gedaan, als ik het niet had gespoten, had ik waarschijnlijk een probleem gehad met de corrosie op de flens. Wat kan ik gebruiken tegen de corrosie? Contactspray of WD40?

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #24 Gepost op: 22 Augustus 2017, 19:38:32 »

Vandaag na het eten nog even, samen met mijn zoon, aan de motor gesleuteld. Nu blijkt dat de cilinderkop helemaal los zat. (Ergens gelezen dat als je een motor niet hebt horen lopen altijd een mini revisie doen. Dit blijkt inderdaad waar te zijn) Gisteren een koppakkingset besteld. 

https://myalbum.com/album/jxZKVDdZkWx0

Hoe krijg ik de aangekoekte roet van de zuigers en uit de kop? Kan ik dit inspuiten met remmen reiniger en laten weken? Of is er een betere manier? Ik heb al een partijtje staalborstels voor de dremel besteld. Dit werkte goed op mijn losse onderdelen  Lachebek Lachebek.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #25 Gepost op: 22 Augustus 2017, 20:54:39 »

als ik het niet had gespoten, had ik waarschijnlijk een probleem gehad met de corrosie op de flens. Wat kan ik gebruiken tegen de corrosie? Contactspray of WD40?
Geen van beiden, deze geven maar voor een korte tijd bescherming omdat deze vervliegen.
Goed blank maken en dun insmeren met wat olie of vet.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #26 Gepost op: 22 Augustus 2017, 21:10:16 »

Hoe krijg ik de aangekoekte roet van de zuigers en uit de kop? Kan ik dit inspuiten met remmen reiniger en laten weken? Of is er een betere manier?

Is een hele simpele manier voor, spuit de zuigers in met WD40 dan een stukje Schots-brite inspuiten met WD40, hiermee schoonmaken, aangekoekte roet vliegt er vanaf zonder dat dit schuurt, dit werkt ook heel goed op bijvoorbeeld kleppen of andere aangetaste metalen onderdelen, heb zo alle onderdelen in mijn blok mee gedaan, roest en aanslag vliegt er vanaf.

 
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #27 Gepost op: 22 Augustus 2017, 21:11:58 »

als ik het niet had gespoten, had ik waarschijnlijk een probleem gehad met de corrosie op de flens. Wat kan ik gebruiken tegen de corrosie? Contactspray of WD40?
Geen van beiden, deze geven maar voor een korte tijd bescherming omdat deze vervliegen.
Goed blank maken en dun insmeren met wat olie of vet.
vaseline is de beste optie in dit geval
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #28 Gepost op: 22 Augustus 2017, 21:54:49 »

Nu je de kop toch er af hebt liggen is het aan te raden om de kleppen schoon te maken en opnieuw in te slijpen, de kleppen in de oude opel blokjes hebben de neiging om in te branden door alle moderne benzine's van tegenwoordig, als je de kleppen zelf weer inlslijpt in de klepzetel dichten deze weer 100% af en loopt het motor te weer als nieuw.
Weet niet of je dit zelf durft te doen, hier een paar foto's hoe je zoiets moet doen.

Neem een lijmtang en slijp het einde vlak, boor er nu een gat in van 12mm, je kan deze nu gebruiken om de kleppen los te halen.



Draai de klem aan en geef een klein tikje met een hamer, de schoteltjes komen nu los en kan je er gemakkelijk uithalen met een magneet.






Leg alle kleppen met veren op volgorde zoals je ze er uit haalt, deze moeten weer op de zelfde plaats terug.




De klep in een boormachine zetten en heel goed schoon te krijgen met een botte schroevendraaier en wat WD40 met scotch bright.



Dan de kleppen inslijpen in de klepvoering, de klepschuurpasta bestaat uit grof en fijn pasta, dit spul is heel erg droog dus eerst even een papje maken met wat Brabantse zever  Grijns
De rand van de klep insmeren met het papje van grove slijppasta.



Dan olie aan de klepsteel doen.



Dan de klep in de klepzitting duwen, en met het zuignapje-houtje draaiende bewegingen maken, klep schoon maken en het zelfde doen met de fijne slijpppasta.



Op de klep en de klepzitting is nu een dof gekleurde rand te zien, deze zijn nu mooi op elkaar ingeslepen.





Alles nu goed schoon maken zodat er geen slijp pasta meer op zit, de klepsteel insmeren met een dun laagje olie.
De kleppen weer in omgekeerde volgorde terug monteren en je bent klaar.

Groetjes Martin.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #29 Gepost op: 22 Augustus 2017, 22:58:45 »

Het is door mij wel in overweging genomen. Nu weet ik het zeker. Laat het even wat moeite kosten. Het resultaat is dat de motor beter zal gaan lopen. De klepveren moesten er toch al af om de seals te vervangen. Dus het grondig reinigen en inslijpen is dan ook weer niet zoveel extra werk. Martin wederom heb je een duidelijke handleiding verzorgd. Hier wordt ik vrolijk van.

Is jouw kop nog gevlakt?

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 15   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines