Holland Kadett B Club Forum
18 April 2024, 01:36:14 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 15   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: 03-61-RD / Joyride 3  (gelezen 144330 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Jinny
Full Member
***
Berichten: 172



Bekijk profiel
« Antwoord #30 Gepost op: 23 Augustus 2017, 20:24:54 »

Als de zaak niet heet is geweest hoef je de kopjes alleen maar schoon te maken, die gietijzeren kopjes trekken bijna nooit krom...
Gelogd

Hoe doen vrouwen op TV dat toch?
Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen.....
Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #31 Gepost op: 24 Augustus 2017, 06:52:01 »

daarbij nooit de kop laten vlakken als je niet zeker weet of het blok helemaal vlak is... dan krijg je juist lekkage  Ik weet het niet
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #32 Gepost op: 24 Augustus 2017, 09:40:13 »

daarbij nooit de kop laten vlakken als je niet zeker weet of het blok helemaal vlak is... dan krijg je juist lekkage  Ik weet het niet
Hè kan een blok ook kromtrekken dan ?? Heb zoiets nog nooit meegemaakt ??
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #33 Gepost op: 24 Augustus 2017, 13:02:21 »

daarbij nooit de kop laten vlakken als je niet zeker weet of het blok helemaal vlak is... dan krijg je juist lekkage  Ik weet het niet
Hè kan een blok ook kromtrekken dan ?? Heb zoiets nog nooit meegemaakt ??
laatst gehad bij een volvo B18 blok van een vriend. kop laten vlakken want niet recht. vervolgens zo lek als een mandje omdat het blok niet recht was... een dikkere koppakking was de oplossing in dit geval.
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
Jinny
Full Member
***
Berichten: 172



Bekijk profiel
« Antwoord #34 Gepost op: 24 Augustus 2017, 14:18:44 »

Gevalletje, if it aint broke, don't fix it.
Gelogd

Hoe doen vrouwen op TV dat toch?
Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen.....
Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #35 Gepost op: 24 Augustus 2017, 18:10:50 »

Gevalletje, if it aint broke, don't fix it.
en vooral niet al je aandacht op de kop vestigen.  Knipoog
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #36 Gepost op: 24 Augustus 2017, 22:26:58 »

Vanavond de kleppen verwijderd. Dit viel me niet tegen. Mijn garagehouder is gelukkig zeer meedenkend. Hij heeft een kleppentang, zuignapjes en een machine om kleppen in te slijpen ter beschikking gesteld.

Ik zal alleen het pasvlak van de kop en het blok netjes schoonmaken. En natuurlijk een verse pakking plaatsen  Knipoog.

De klepzittingen zien er nog aardig uit. Maar ik ga ze wel inslijpen. De kleppen zijn netjes op volgorde gelegd. Ingespoten met WD40. Laat ze maar lekker weken. Morgen nog een paar bussen bij de Action scoren. Ook de kop ingespoten met WD40 en remmenreiniger. Hiermee kwam de aanslag al los. Ook dit zal weer netjes worden.

De waterpomp heb ik ook maar verwijderd. Hier ziet het er ook nog redelijk uit. Zondag had ik viakal in de radiateur gezet en maandag weer uitgespoeld. Ook hier zat niet veel vuiligheid in. Alleen jammer dat de lamellen groen gespoten zijn. Hier zullen het boven en onderblok weer netjes in de zwarte lak gespoten worden.

https://myalbum.com/album/jxZKVDdZkWx0

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #37 Gepost op: 25 Augustus 2017, 05:58:41 »

Goed bezig Willem, waar zijn die 2 buitenste ringen van die ik op de foto van de kleppen zie liggen, deze ben ik namelijk niet tegengekomen bij mijn 1.1n cilinderkop ??
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #38 Gepost op: 25 Augustus 2017, 08:10:32 »

Die ringen liggen onder de veren van de desbetreffende inlaat uitlaat klep. Dus laat ik ze er netjes bij liggen om ze weer mee te plaatsen bij de montage.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #39 Gepost op: 25 Augustus 2017, 13:08:38 »

@Martin ,

dat zijn de zogenaamde rotodiscs (lagers die onder de klepveer komen).

gr Paul
Gelogd
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #40 Gepost op: 25 Augustus 2017, 22:22:01 »

Die ringen liggen onder de veren van de desbetreffende uitlaat klep. Dus laat ik ze er netjes bij liggen om ze weer mee te plaatsen bij de montage.
ik hoop dan dat ze op elke uitlaat klep zaten? anders klopt er iets niet... die dingen zijn een soort één-richting lager. die zorgen ervoor dat de kleppen steeds een heel klein stukje draaien en daardoor niet raar inslaan en schoner blijven.
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #41 Gepost op: 25 Augustus 2017, 22:30:49 »

Mischien een stomme vraag, maar waarom zitten deze rotodiscs alleen maar onder de uitlaatkleppen en niet onder de inlaatkleppen, het lijkt mij logisch dat deze discs ter bescherming onder in en uitlaat kleppen komen ?? Of zit ik nu verkeerd te denken  Lachen

Groetjes Martin.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #42 Gepost op: 25 Augustus 2017, 22:47:52 »

Bij elke uitlaatklep zit een rotodisc, gelukkig. Misschien zitten ze bij de inlaatkleppen nog op in de groef. Vanavond de kleine boorstandaard als minidraaibank ingezet. Hiermee de aanslag van de kleppen verwijderd. De kleppen zijn nu redelijk schoon. De helft van de kleppen heb ik nu ingeslepen. Voor mijn gevoel kan je beter met de hand slijpen, dan met de machine.

Hoe haal ik trouwens de klepseals uit/van de kop?

Voor foto's zie https://myalbum.com/album/jxZKVDdZkWx0

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #43 Gepost op: 25 Augustus 2017, 23:09:09 »

Mischien een stomme vraag, maar waarom zitten deze rotodiscs alleen maar onder de uitlaatkleppen en niet onder de inlaatkleppen, het lijkt mij logisch dat deze discs ter bescherming onder in en uitlaat kleppen komen ?? Of zit ik nu verkeerd te denken  Lachen
uitlaatkleppen hebben veel meer te lijden dus hebben die iets extra bescherming...
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #44 Gepost op: 26 Augustus 2017, 06:31:06 »

Voor mijn gevoel kan je beter met de hand slijpen, dan met de machine.

Hoe haal ik trouwens de klepseals uit/van de kop?
Als je met de hand kleppen slijpt dan kan je voelen wanneer ze goed zijn ingeslepen, als de klep en zetel goed op elkaar zijn ingeslepen gaat het draaien van het slijpstokje ineens heel moeilijk, de klep voelt aan dat deze vast zuigt aan de zetel, op dit punt zijn ze perfect ingeslepen.

Klepseals beetpakken met een waterpomp tang en met een draaiende beweging omhoog trekken.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 15   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines