Holland Kadett B Club Forum
29 Maart 2024, 06:37:22 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 15   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: 03-61-RD / Joyride 3  (gelezen 143914 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #75 Gepost op: 17 September 2017, 19:31:31 »

Vandaag weer wat kunnen doen aan de Joyride 3. Eindelijk de motor kunnen plaatsen  Grijns  Grijns. Samen met mijn zoon van 11, de motor en versnellingsbak geplaatst. Eerst de versnellingsbak van de motor losgehaald, daarna de motor dwars in de motorruimte laten zakken en in de motorruimte weer in de goede richting gedraaid. Na wat schudden en hoger, lager kwamen de bevestigingsgaten van de motorsteunen op hun plaats. De wagen had ik van tevoren aan de voorzijde iets omhooggezet, zodat ik de steun van de versnellingsbak vast zou kunnen schroeven. Maar dat werd dus de hele versnellingsbak van onderen monteren.

Ik had gelezen dat dit een hele klus zou worden. Dus had ik me op het ergste voor bereid. Eerst een sjorband om het puntstuk voor de pook gedaan. En met een blokje hout op het gat gefixeerd. Hierna de bak omhoog gedrukt, zodat de krik eronder gereden kon worden. Mijn zoon heeft de bak hierna omhoog gekrikt. Sofar so good  Lachen. Hierna kon ik de bak makkelijk opschuiven, maar niet ver genoeg  Verbaasd. Na een paar vruchteloze pogingen en de motor en bak hoger, lager hangen, maar eens een lange bout als geleiding gebruikt. Het ging nog niet  Boos. Dus aan de andere zijde ook maar een bout erin, maar daar zat de oog bout nog, waar ik de motor mee getakeld had  Rollende ogen. Deze eruit gedraaid en nog een poging, plop in een keer op zijn plaats. Alle bouten goed aangetrokken en de motor en bak zitten op hun plaats.

Als het weer het morgen toelaat de startmotor en dynamo aansluiten. Niet vergeten om nog een pakking onder de ontsteking te plaatsen en opnieuw afstellen. Nieuwe benzineslang en waterslang halen en monteren.

Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden bij het aansluiten van startmotor en dynamo?

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #76 Gepost op: 17 September 2017, 21:01:20 »

lekker bezig.

tip voor startmotor en dynamo:
zorg dat het pasvlak van de startmotor vrij is van verf en andere dingen die stroomgeleiding kunnen tegengaan. vergeet ook niet de massaverbinding tussen motorblok en chassis te maken. zelfde geld voor de dynamo. zorg dat de route voor de massa verbinding goed schoon is zodat het goed geleidt. als ik het goed onthouden heb zit er een kort kabeltje tussen een bout van de dynamo en een bout van de dynamosteun op het blok.
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #77 Gepost op: 20 September 2017, 19:19:13 »

Vandaag bezig geweest om de uitlaat te verwijderen. Het lukt niet goed. Mijn doel is om de voorpijp heel te houden. Net voor de koffie goed ingespoten met kruipolie. Hopelijk komt hij dan wel los  Verbaasd.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #78 Gepost op: 20 September 2017, 19:26:43 »

Koffie helpt altijd Knipoog
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #79 Gepost op: 20 September 2017, 19:59:30 »

Ik gebruik meestal een gasbrandertje om het stuk pijp even te verwarmen, als het warm is WD40 tegenaan spuiten, je kan hem dan als die nog warm is zo uit elkaar halen.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #80 Gepost op: 23 September 2017, 18:54:08 »

Vandaag weer, samen met mijn zoon, lekker gesleuteld aan de Joyride 3. De dynamo en startmotor van kabels voorzien. Bougiekabels aangesloten. Nog wat slangen op hun plaats gezet. Moet ze nog wel klemmen. Een pakking tussen de verdeler en blok gezet. Accu erin en even testen  Grijns. Lampen doen het, aanjager draait. Ruitenwissers gaan omhoog en omlaag. Knipperlichten knipperen. Wel langzaam, maar ja het knippert. Sleutel naar stand II. En de startmotor begint te draaien. Na een tijdje dooft het olielampje. De vin gaat draaien. Dus dat is goed. Alleen ik krijg geen vonk. Misschien de bobine. Maar daar kijk ik volgende week weer naar.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #81 Gepost op: 23 September 2017, 20:45:25 »

Alleen ik krijg geen vonk. Misschien de bobine. Maar daar kijk ik volgende week weer naar.

Groet, Willem.
Als ik er van uit ga dat de ontsteking op juiste tijdstip staat kunnen het nog maar een paar dingen zijn.
Een bobine defect, gebeurd maar heel zelden.
Kabels op de bobine verkeerd aangesloten, plus op min en min op plus ?
Dan heb je misschien nog een massa probleem, is de gevlochten massa kabel tussen motor en chassis goed aangesloten, deze zit aangesloten vlak bij de startmotor, en zijn de bevestigings punten goed blank gemaakt.
En maakt de stroomverdeler goede massa met de motor, vooral de plaats tussen verdeler en klem nakijken.

Persoonlijk denk ik dat je alles wel goed hebt aangesloten en  alles werkt, het probleem zit denk ik in jou contactpunten, nieuwe contactpunten hebben vanaf de fabriek op de puntjes een hele dunne koting, deze koting zetten ze er op zodat de puntjes niet gaan oxideren in de verpakking, pak een fijn stukje schuurpapier en haal deze even tussen de puntjes door, ik denk dat het probleem dan op is gelost.
Succes met starten van de auto  Knipoog  Grijns

Groetjes Martin.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #82 Gepost op: 25 September 2017, 19:54:14 »

De vonk is gevonden  Grijns. Een van de vorige eigenaren heeft een startonderbreker ingebouwd. Deze heb ik buiten werking gesteld. Meteen maar een nieuwe verdeelkap en rotor besteld. Water in de radiateur gedaan. Dit water gaat er voor de winter weer uit. Dan is het blokje van binnen ook schoon.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #83 Gepost op: 27 September 2017, 21:56:45 »

 Eindelijk, de motor heeft een teken van leven gegeven Lachen. Na het monteren van een nieuwe rotor en verdeelkap hebben we gekeken of de bougies vonkten. Dit was het geval. De eerste start staat in my album. Nu nog de koppelingskabel, de uitlaat vastzetten, achteruitrij verlichting aansluiten, cardanas plaatsen....

De uitlaat had ik vorige week niet los kunnen krijgen. Meteen heb ik hem ingespoten met ouderwetse IMAL. Met een klem op de buis de buis er uit geklopt. Nieuwe buis ingevet met hitte bestandig vet.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #84 Gepost op: 08 Oktober 2017, 15:26:40 »

Vanmorgen de eerste rit(je) gemaakt  Grijns. Samen met mijn zoon van de oprit weggereden en met de gedachte om een blokje te rijden. Halverwege stopt de motor en wil niet meer starten Verbaasd.

We hadden al wat symptomen:

- motor blijft alleen lopen met choke vol open.
- niet te snel het gas pedaal indrukken, anders stopt de motor.
- motor trekt niet echt en ik moet opletten dat ik de koppeling heel rustig laat opkomen.
- Na het afslaan wil de startmotor wel, maar de motor niet. Dus het is (nog) niet de accu.

Morgen ga ik weer verder zoeken.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #85 Gepost op: 08 Oktober 2017, 16:36:46 »

Heb je de rubber O-ring tussen de carburateur en spruitstuk gedaan, heel belangrijk, dus geen pasta of pakking !!!
Je hebt nu een 1.1n carburateur op een 1.2 motor, heb jou ooit al eens gezegt dat de motor hier op loopt maar geen trekkracht zal hebben  Grijns toch maar eens de 1.2n carburateur schoonmaken en er op zetten zo als het hoort.

Wat zelden gebeurt is dat de mechanische benzinepomp het begeeft, even de slang loskoppelen en in een glazen potje hangen, dan motor starten, kijken of er genoeg benzine uit spuit.

Het zou nog een ontstekings fout kunnen zijn, maar daar gaan we voorlopig even niet van uit  Knipoog
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #86 Gepost op: 10 Oktober 2017, 19:46:49 »

De o-ring is zit er al tussen. Dit was ik niet vergeten. Meteen na een startpoging de benzineslang losgetrokken, daar zat nog wel wat druk achter. Gisteren heeft Martin me met raad bijgestaan en hebben we bedacht dat de benzine misschien te oud is. Met wat remmenreiniger wilde ze wel pruttelen. Hierdoor bedachten we om de benzine uit de tankt te vervangen door nieuwe. Dus vandaag een kannetje nieuwe benzine gehaald. Mijn zoon in de Joyride 3 en starten, ik denk, ik giet maar wat benzine in de carburateur  Lachebek. En verhip ze komt even tot leven en dit zonder de choke te gebruiken.

Dus zeg ik tegen mijn zoon "We gaan de oude benzine er maar uithalen!" "Hoe dan?" Vraagt hij. Mijn jerry can kreeg ik niet onder de wagen, dus maar op de ouderwetsewetse manier. Een stuk tuinslang in de tank en zuigen maar  Grijns. Ik denk eerst maar eens blazen, hoor ik geen geborrel. Dus slotconclussie is, dat de tank met grote waarschijnlijk leeg is.

Een nieuwe lading benzine er in gegoten, starten en .... Accu leeg  Droevig. Nu de accu maar weer op zien te laden en morgen weer verder.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #87 Gepost op: 15 Oktober 2017, 17:59:04 »

Na de tegenvaller van vorige week, heb ik vandaag een andere carburateur geplaatst. De Joyride 3 startte vrijwel direct  Grijns. Dus even een stukje op de oprit gereden.

Nadat ik de wagen weer netjes had weggezet ben ik begonnen om de oude carburateur te demonteren. Toen het deksel eraf was kwam er veel zwarte prut uit. De vloeibare pakking was opgelost. Heel de carburateur schoon geblazen na het demonteren. Morgen pakking papier halen en nieuwe pakkingen maken.

Foto's staan op mijn album.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #88 Gepost op: 23 Oktober 2017, 21:28:34 »

Afgelopen week zijn we met de kinderen weggeweest. Van deze gelegenheid gebruik gemaakt om de Joyride naar de garage te brengen. Hier is ze afgesteld, voorzien van 4 nieuwe schoenen, het wiellager linksvoor en nog wat kleine dingetjes zijn gedaan.

Vanavond heb ik haar weer opgehaald. En eindelijk heb ik een paar ritjes gemaakt vandaag  Grijns Grijns Grijns. Het schakelen is wel wennen. Na het afstellen van de koppelingskabel, ging het schakelen een heel stuk soepeler. Maar ja alle begin is moeilijk.

Het is wel leuk om met het Kadettje te toeren, al is het in het donker.

Nu ze loopt kan ik aan het interieur beginnen. Meteen de lussen aan de b-stijl aangepakt. De oude zijn afgescheurd en vuil. Van wit leer heb ik een paar nieuwe gemaakt.

Wat in ieder geval nog gedaan dient te worden:

- achteruitrij verlichting links controleren.
- binnenverlichting op de deurschakelaars laten werken.
- klokje een tikje sneller laten lopen.
- nog eens kijken waar bepaalde draden voor dienen.
- lampje in de klok maken.
- mistlampen aansluiten. Of zijn het verstralers? Waar kan ik dit aan zien?
- water uit de radiateur halen en vervangen door koelvloeistof.
- heel de wagen wassen inclusief de onderzijde.
- aan de onderzijde de plekjes blank maken en van tectiel voorzien.
- enz.

Op my album heb ik weer wat foto's en een filmpje (is wel donker  Lachen) van de eerste echte rit, geplaatst.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #89 Gepost op: 01 November 2017, 21:18:07 »

Het rijden gaat met horten en stoten. Starten doet ze goed, ze blijft dan ook netjes rustig doorlopen. Ook zonder de choke te gebruiken. Maar hoe langer de rit wordt, des te slechter ze gaat lopen. Gisteravond even bij de garage geweest. Hier is het Co gehalte weer afgesteld naar 3,5 - 4,0 geloof ik. Hier werd ook aangeraden om de kleppen eens na te stellen. Vandaag onderweg van mijn werk naar huis even langs de weg gestopt en onder de kap gekeken. Hier zag ik dat het brandstoffilter aardig leeg was. Dus thuis gekomen de compressor gepakt en de brandstof leiding terug uit door geblazen. de eerste poging mislukte. Bij de tweede poging kwam er wel lucht in de tank. dus nu denk ik dat de filter in de tank ook behoorlijk dicht zat.

De garagehouder heeft ook even de koplamp afstelling nagekeken. hierbij was het lichtbeeld links keurig in orde. Maar rechts blijkt het een grote vlek te zijn. Nu heb ik een paar reserve koplampen gepakt. Hierover heb ik een paar vraagjes:
- Is er verschil tussen de linkse of rechtse koplamp?
- Zo ja, hoe zie ik dat?
- Kan het glas uit de metalen ringen gehaald worden, zonder de boel kapot te maken?
- Waarmee kan ik de spiegels reinigen, of beter er vanaf blijven?

Zie ook https://myalbum.com/album/L2CIinL61wvR

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
Pagina's: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 15   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines