Holland Kadett B Club Forum
29 Maart 2024, 11:53:33 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 15   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: 03-61-RD / Joyride 3  (gelezen 143918 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #105 Gepost op: 17 November 2017, 16:29:44 »

Nu ik het filter na de pomp heb zitten ziet het filter er een stuk voller uit.
dat zegt niet zoveel. alleen testen zoals gert aangeeft bied uitsluitsel.
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #106 Gepost op: 30 December 2017, 16:06:02 »

Zo op het eind van het jaar nog wat tijd genomen om aan de Kadett te sleutelen. Het rijden gaat nu goed, zonder hotteren en stotteren. Even het dashboard eruit gelicht. Ook hier zitten weer een hoop draden tussen gemaakt. Mijn doel was om mijn toerenteller aan te sluiten en werkend te krijgen. Dit is ook gelukt. Mede door de vragen van Bert uit Kerkwijk. Mijn dank hiervoor.

** Edit: In het donker nog gekeken of het licht het ook doet. En ja hoor ook dit is in orde  Grijns. **

Verder de antenne tegen de voorruit geplakt en de draad langs de vooruit geleidt.

Verder wil ik iedereen een fijne jaarwisseling toewensen.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
Olaf
Global Moderator
Hero Member
*****
Berichten: 1209


Bekijk profiel
« Antwoord #107 Gepost op: 30 December 2017, 19:09:50 »

Hoi Willem,

Mooi dat het allemaal weer gelukt is. Ik vind het altijd leuk om al je bezigheden rondom je kadett te lezen, ga zo door in 2018! O.a. met jouw bijdragen maken we er met z'n allen een leuk forum van.

Ik wens je ook alvast een goede jaarwisseling toe en veel fijne kadett kilometers in 2018.

Groeten Olaf
Gelogd

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #108 Gepost op: 02 Januari 2018, 22:29:37 »

Op de allereerste plaats iedereen de beste wensen voor 2018 en dat iedereen veel veilige kilometers mag maken in zijn/haar Kadett.

Op de valreep van 2017 heb ik nog een paar kleine dingetjes gedaan aan mijn Kadett:

- Alle plekjes, waar ik roest vermoede, heb ik de roest weggekrabt en met een roest verwijderaar bewerkt. Deze plekjes zijn nu zwart geworden. Maar zoals iemand al zei: behoud boven schoonheid  Grijns.

- Ook heb ik een lampje in de klok gezet. Deze heb ik zo weten aan te sluiten, dat deze met het dashboard verlichting meegaat in sterkte.

- Tevens heb ik mijn dynamosterkte gemeten; 12,3 Volt bij stilstand / motor uit; 12,6 Volt bij stationair draaien en 14,4 Volt bij verhoogd toerental en alle verbruikers aan.

- Als laatste heb ik een paar massadraadjes gemaakt en gemonteerd aan de koplampen.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #109 Gepost op: 12 Januari 2018, 00:54:35 »

Gisteren eens gekeken naar twee "plagen" van de Kadett.

1. De temperatuurmeter is nooit van zijn plek geweest. Ook niet na een, voor mijn doen, langere tocht. Daar ik al eens gelezen had dat, Wanneer je de sensorkabel aan de massa legt, de meter wel uitslaat, de meter in orde is. Twee oorzaken blijven dan over: - de sensor is kapot. - de sensor is van een verkeerd type. In mijn geval zal het laatste wel zijn, aangezien mijn blokje uit 1975 stamt.

2. De brandstofmeter heeft de eerste 100 tot 200 kilometer zijn werk goed gedaan. Totdat ik de tank voor de eerste keer goed gevuld had. De meter ging helemaal naar boven. Daar bleef hij ook staan. Na wat speurwerk op het forum een mogelijke oorzaak gevonden: Een massa probleem. Dus gisteravond een noodmassadraad aangesloten en verhip, de meter geeft weer normale waarden aan. Nu nog een keer en nette massadraad aanleggen.

In de afgelopen dagen ook een afdek plaatje voor de onderste schakelaar opening opgeofferd om een aantal extra schakelaartjes te monteren. Dit is aardig gelukt. Met deze schakelaars wil ik extra verlichting gaan bedienen. Zoals mijn mistlampen, nog aan te kopen verstralers. En ik heb gedacht om twee schakelaars te gebruiken om een provisorisch alarmlicht te maken.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #110 Gepost op: 12 Januari 2018, 08:08:52 »

Gisteren eens gekeken naar twee "plagen" van de Kadett.

1. De temperatuurmeter is nooit van zijn plek geweest. Ook niet na een, voor mijn doen, langere tocht. Daar ik al eens gelezen had dat, Wanneer je de sensorkabel aan de massa legt, de meter wel uitslaat, de meter in orde is. Twee oorzaken blijven dan over: - de sensor is kapot. - de sensor is van een verkeerd type. In mijn geval zal het laatste wel zijn, aangezien mijn blokje uit 1975 stamt.

2. De brandstofmeter heeft de eerste 100 tot 200 kilometer zijn werk goed gedaan. Totdat ik de tank voor de eerste keer goed gevuld had. De meter ging helemaal naar boven. Daar bleef hij ook staan. Na wat speurwerk op het forum een mogelijke oorzaak gevonden: Een massa probleem. Dus gisteravond een noodmassadraad aangesloten en verhip, de meter geeft weer normale waarden aan. Nu nog een keer en nette massadraad aanleggen.

In de afgelopen dagen ook een afdek plaatje voor de onderste schakelaar opening opgeofferd om een aantal extra schakelaartjes te monteren. Dit is aardig gelukt. Met deze schakelaars wil ik extra verlichting gaan bedienen. Zoals mijn mistlampen, nog aan te kopen verstralers. En ik heb gedacht om twee schakelaars te gebruiken om een provisorisch alarmlicht te maken.

Groet, Willem.
bij mijn kadett met C kadett sensor beweegt de naald nog ongeveer 3 mm tussen steenkoud en warm. hij raaks net niet het onderste groene streepje bij warm.

alarmlichtschakelaar bij een kadett vervuld 2 taken. hij schakelt het knipper relais rechtstreeks vanaf de accu ipv over contact, en hij verbind de linker en rechter knipperlichten met het relais. het is dus een 3 voudige schakelaar(2 enkelpolige en een wissel schakelaar)
met de juiste schakelaar hoeft het geen provisorische oplossing te zijn. Knipoog
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #111 Gepost op: 12 Januari 2018, 12:02:11 »

Ja, de naald beweegt minimaal. Ik zal dus op zoek moeten naar een sensor van een Kadett-b.

Voor het alarmlicht heb ik dus te simpel gedacht  Rollende ogen. Als het goed is krijg ik dit weekend een paar tellers binnen. Misschien zit daar iets tussen wat ik kan inzetten.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #112 Gepost op: 13 Januari 2018, 23:45:26 »

je kan over de sensor ook een weerstand parallel zetten of achterop je meter  denk dat je nu een 1000 ohm sensor er in hebt  zet je hier 1000 overheen dan is i 500

heb laatst ook met sensors aan het prutsen geweest  en welke gemeten  ik had er verschillende  hoe lager de weerstand werd hoe hoger de meter ging

suc6

marco
Gelogd
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #113 Gepost op: 14 Januari 2018, 12:29:05 »

Dus, om het even visueel te maken, maak ik een weerstand langs de sensor.

                           /---naar sensor----
---naar meter----/
                        /--weerstand 1000 Ohm----massa

Hopelijk heb ik het zo duidelijk weergegeven  Lachen.

Ook ben ik gisteren nog met wat kleine dingetjes bezig geweest.

- Binnenzijde rechter portiergreep. Deze zit met schroeven van 30 mm vast. Echter komt mijn raam op de schroeven, zodat het raam niet geheel open kan. Nu dacht ik, ik zaag wel een stukje van de schroeven af, maar deze zijn veel te hard. Dus heb ik maar een paar busjes gemaakt en in de gaten geperst.

- Extra massa gemaakt vanaf de bout van de tank naar een boutje van het rechter achterlicht unit. Nu werkt de brandstof meter ook, maar of het de goede waardes zijn weet ik niet.

- De moer sleutel, om wielen te wisselen, een spuitbeurt gegeven. Roest opgeschuurd; anti roest spray erover; een laag primer; twee tagen zwarte hoogglans lak.

- De pookhoes op de juiste manier bevestigd. Deze moet nog vervangen worden. Dit scheelt een hoop geluid en luchtjes in de auto Grijns.

- Een oldtimer radio primitief ingebouwd. Dit is geen succes, ik heb bedacht om een aantal moderne snufjes in mijn handschoenenvakje te maken. Waaronder een moderne radio, met 4 uitgangen.

- Op mijn album zijn ook weer een aantal updates geplaatst. https://myalbum.com/album/L2CIinL61wvR .

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #114 Gepost op: 15 Januari 2018, 23:03:21 »

De oplossing met de extra weerstand werkt niet  Verbaasd. Of ik heb niet de juiste weerstand te pakken. Ik ga kijken, of ik een andere sensor op de kop kan tikken.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #115 Gepost op: 16 Januari 2018, 03:58:28 »

wat voor waarde heb je erbij gedaan . je kan ook een draadpotmeter er naast plaatsen is i instelbaar
Gelogd
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #116 Gepost op: 31 Januari 2018, 22:17:22 »

@ Ockdet,

Als eerste excuses voor de late reactie  Knipoog. Ben momenteel nogal een keer in de bouwhal te vinden om een carnavalswagen te bouwen. Maar ik heb, volgens wat ik heb kunnen beoordelen, 1000 Ohm. Nu heb ik eens gezocht op temperatuursensor opel Kadett-B. De sensoren zijn niet heel duur, maar ik zie dat ze voor verschillende Kadettjes bruikbaar zijn  Verbaasd. A, B, D en E. Klopt dit?

Verder is het me opgevallen, dat wanneer mijn Kadettje slecht loopt en dan de accu oplaad, ze weer beter loopt. Is hier een verklaring voor?

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #117 Gepost op: 01 Februari 2018, 11:51:55 »

Verder is het me opgevallen, dat wanneer mijn Kadettje slecht loopt en dan de accu oplaad, ze weer beter loopt. Is hier een verklaring voor?

Groet, Willem.
Was bij mij ook, na nieuwe accu nog het zelfde, 28 amp dynamo er uit en 55 amp dynamo er in, motor loopt nu mooier als ooit tevoren .
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
daddyphilipsen
Full Member
***
Berichten: 122


Bekijk profiel
« Antwoord #118 Gepost op: 01 Februari 2018, 12:50:04 »

Heb je de accuspanning in rust met de motor uit al gemeten?
En de laadspanning op de accu met draaiende motor? Wel de motor zo rond de 3000tpm laten draaien.
En de laadspanning met alle verbruikers aan met draaiende motor?

Ik heb namelijk nooit problemen gehad met de kleine mechanisch geregelde dynamo er in.
Ook niet met al het licht, kachel ventilator, ruitenwissers, radio en de achterruit verwarming aan.
Lijkt mij toch stug dat opel dat toendertijd normaal vond dat je uiteindelijk met een lege accu kwam te staan omdat de dynamo niet voldoende capaciteit had.
Gelogd
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #119 Gepost op: 01 Februari 2018, 16:48:02 »

Lijkt mij toch stug dat opel dat toendertijd normaal vond dat je uiteindelijk met een lege accu kwam te staan omdat de dynamo niet voldoende capaciteit had.
met de gelijkstroom generator gebeurd dit wel degelijk. als je in de winter met de lampen, achterruitverwarming en ventilator aan korte stadsritjes doet is de accu snel leeg.
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 15   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines