Holland Kadett B Club Forum
18 April 2024, 03:23:15 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 15   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: 03-61-RD / Joyride 3  (gelezen 144331 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #135 Gepost op: 14 Februari 2018, 22:23:32 »

Nadat ik de mistlampen had aangesloten, heb ik er twee keer gebruik van kunnen maken. Voor de derde rit de mistlampen ingeschakeld en meteen vielen ze weg  Verbaasd. Vandaag eens met een testlamp in de weer geweest. alles, wat ik had aangesloten staat onder spanning, of kan middels de schakelaar onder spanning gezet worden. Wat nu weer  Boos. Het stekkertje, wat aan de draad, naar de lampen zat voelde wel wat losjes aan. Toen ik deze wilde verwijderen brak de gebruikte draad af. Probleem gevonden, nu nog nieuwe draad trekken naar de mistlampen.

Tevens heb ik een afspraak gemaakt bij de garage om de kleppen eens goed te stellen. AS zaterdag gaan we aan de gang. Wat me leuk lijkt om te doen, is een fotoserie of een filmpje te maken over hoe dit in zijn werk gaat. Maar ik beloof niets  Grijns.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #136 Gepost op: 16 Februari 2018, 07:07:24 »

kan je toch zelf ook wel willem   

kleppen stellen is niet zo moeilijk
Gelogd
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #137 Gepost op: 16 Februari 2018, 07:12:36 »

Ja, dat ga ik ook zelf doen, maar een van de monteurs heeft nog nooit kleppen gesteld. Dus daarom ga ik het bij de garage doen  Knipoog. Hij leert ervan en ik sta droog en warm.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
daddyphilipsen
Full Member
***
Berichten: 122


Bekijk profiel
« Antwoord #138 Gepost op: 16 Februari 2018, 23:41:50 »

Van karton een spatschermpje maken en dit rechtop plaatsen tussen de tuimelaars en de  zijkant van de cilinderkop en met stationair lopende motor stellen.
Ik zette het stationair toerental altijd zo laag mogelijk.
Gelogd
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #139 Gepost op: 18 Februari 2018, 10:58:52 »

Dat zijn tips waar we iets aan hebben. Jammer genoeg kon het gisteren geen doorgang vinden, IVM een personele bezetting. Nieuwe afspraak gemaakt op 27 februari.

Stilletjes aan ben ik met mijn trekhaak begonnen. Deze wil ik helmaal blank maken en netjes spuiten. Eerst zal ik mijn rechter montage plaat richten. Strips kopen en op maat maken. Ik ben aan het denken, om de vulbussen in de strip te lassen. Dan kunnen ze niet meer verloren gaan. Of denk ik dan te simpel?

https://mega.nz/fm/dxkliLQa

Bovenstaand is de schade die gerepareerd dient te worden. Dit valt nog mee  Knipoog.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #140 Gepost op: 18 Februari 2018, 18:50:25 »

waarom hier geen foto.s plaatsen VerbaasdVerbaasd

nu moet ik een acount aan maken om jou foto te zien Verbaasd

er  zijn er meer die extern een album hebben   ...    dan wordt het album verwijderd  en kunnen we ze niet meer zien .. leuk als je dan dingen met elkaar bedacht hebt en het ook trug zou kunnen kijken 
Gelogd
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #141 Gepost op: 18 Februari 2018, 21:28:22 »

Ik zit constant te rommelen om de foto's op een juist formaat te krijgen. Dit is de reden dat ik aan het uitproberen ben, wat wel en niet werkt. Dit dus niet  Boos. Ockdet, bedankt voor de info, het is zeker niet de bedoeling dat iedereen een account aan moet maken, om mijn foto's te bekijken.

De bewuste foto is nu toegevoegd  Lachen.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #142 Gepost op: 19 Februari 2018, 22:11:28 »

beetje recht timmeren    ha ha   

ja willen dit is beter   . en tja verkleinen van de foto.s  moet ff maar ze blijven dan ook hier staan zo dat een ander er ook nog wat aan heeft 

als iedereen dat nou eens doet   !!   zo als martin heeft gedaan met zijn kadett   en zijn  verslag met foto.s  netjes en ordelijk   en nier over op sites foto.s

toppie
Gelogd
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #143 Gepost op: 20 Februari 2018, 08:06:36 »

Wat Martin heeft gedaan, vindt ik helemaal mooi. Dat krijg ik nog niet voor elkaar, met foto's in de tekst. Ik had gehoopt dat ik dit met de link van MEGA voor elkaar kreeg.

Maar je hebt gelijk, het is storend, dat wanneer je een oud topic doorleest, de foto's verdwenen zijn  Droevig.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #144 Gepost op: 20 Februari 2018, 18:50:13 »

als iedereen dat nou eens doet   !!   zo als martin heeft gedaan met zijn kadett   en zijn  verslag met foto.s  netjes en ordelijk   en nier over op sites foto.s
martin zet de foto's ook niet op het forum. maar op imgur, en met de
Code:
[img]link naar foto[/img]
kan je ze dan in de tekst plaatsen.

maar als bijlage in je bericht is voor de toekomst wel het handigst, want een extern gehoste foto is gewoon na verloop van tijd verdwenen.
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #145 Gepost op: 20 Februari 2018, 22:40:28 »

Tja, dat is dus ook maar een tijdelijke oplossing. Dan maar door met de foto's onder in het bericht.

De eerste laswerken dienen zich aan  Boos. Nadat ik in het weekend de kofferruimte uit aan het mesten was zag ik de scheur in de bodem zitten. Kan ik deze zo dicht lassen? of is het verstandiger om er een plaat in te maken?

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #146 Gepost op: 20 Februari 2018, 22:42:25 »

En de overzichtsfoto. De scheur zit bij het lakafloopgat rechtsboven.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
reusjep
Hero Member
*****
Berichten: 603


Bekijk profiel
« Antwoord #147 Gepost op: 21 Februari 2018, 11:41:17 »

Als het materiaal dik genoeg is - of je je lasapparaat licht genoeg kan afstellen Knipoog - denk ik dat je het net zo goed kan lassen, maar blijft een beetje een gok. En een plaatje erop is in ieder geval steviger en geeft door het extra materiaal sowieso minder kans op verbranden van je ijzer.
Maak het eerst goed schoon en kijk dan wat er van over blijft. Als het keurige aansluitende naadjes zijn met korte pulsjes dichtpikken en dan misschien nog wat overheen bakken.
Gelogd
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #148 Gepost op: 21 Februari 2018, 23:46:27 »

met een stuk koper er achter verklein je ook de kans op doorbranden. koper geleid de hitte weg maar hecht niet aan het vloeibare blik.
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #149 Gepost op: 25 Februari 2018, 20:45:03 »

Het laswerk zal ik ook nog bespreken bij mijn garage, zelf heb ik hier (nog) geen gereedschap voor. Maar afgelopen week(end) heb ik 4 sleep ogen gemaakt. Natuurlijk heb ik er maar 1 nodig  Grijns. Ik dacht er twee onder te maken, maar achteraf is een voldoende. Foto volgt nog  Knipoog.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
Pagina's: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 15   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines