Voor mijn project pook hoes heb ik nog een manier nodig om het rubber aan de tunnel vast te maken. Misschien dat ik dit met een o-ring voor elkaar kan krijgen.
Verder had ik, als ik na een regenbui, mijn achterklep opende, dat er water uit de klep liep. Het slot zat er ook maar los in

. Ook hier heb ik enige tijd over lopen denken, hoe ik dit zou gaan oplossen. Ook hier heb ik van het dakfolie ingezet.
Eerst van een 3/4" gasbuis een sleutel gemaakt. Ongeveer 20 cm. buis afgezaagd, twee stukken weggezaagd, zodat er twee pennen overbleven. Hiermee de moer losgedraaid.
Slot opgemeten. Deze is 29 mm in diameter. Het gat is 21 mm. Verder heb ik er twee stukjes van 3 mm breed en 2 mm diep uitgehaald, voor de nokken. Om de buitenzijde netjes te krijgen heb ik de ring over het slot op zijn plaats gelegd en rond het contour geknipt.
De klep ter plaatse van het slot schoongemaakt, een beetje action anti roest erop gespoten. Hierna het slot weer gemonteerd. Hopelijk is het lekken nu afgelopen.
Waarschijnlijk zal ik op deze manier ook mijn rechter buiten spiegel gaan monteren.
Groet, Willem.