Holland Kadett B Club Forum
29 Maart 2024, 07:29:01 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 10 11 [12] 13 14 15   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: 03-61-RD / Joyride 3  (gelezen 143915 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #165 Gepost op: 13 April 2018, 11:32:00 »

Je hebt een lucht sproeier onder het deksel en een sproeier achter een stop aan de linkerzijde van de carburateur. deze twee lijken op elkaar. Een heeft 85 ingeslagen en de ander X127. De sproeier met M6 draad zit aan de rechterkant, ik dacht dat dit de stationairsproeier was.

Maar vooralsnog loopt ze voorbeeldig. Af en toe een hikje en ze lijkt feller te zijn, of het is verbeelding van mij  Grijns.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #166 Gepost op: 11 Mei 2018, 13:01:25 »

Vandaag thuis gekomen na een mooie vakantie. Veel natuur, cultuur en historie gezien en beleefd. Mijn Kadettje heeft ook vakantie gevierd bij de garage. Ze heeft weer een verse APK. We kunnen weer gaan toeren  Grijns Grijns. Vanmiddag kan ik haar weer ophalen. Dan hoor ik ook wat er allemaal is aangepast.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
mdevette
Sr. Member
****
Berichten: 351


64-88-PX 1100n limosine special 1971


Bekijk profiel
« Antwoord #167 Gepost op: 11 Mei 2018, 17:02:05 »

Gefeliciteerd, een mijlpaal. Dat is nog eens leuk thuiskomen. Nu lekker toeren, het weer is het er wel voor.
Gelogd
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #168 Gepost op: 11 Mei 2018, 17:37:24 »

Dat is wel de bedoeling. Nu kan ik ook rustig aan de rest gaan aanpakken  Lachen.

Ben nu bezig met een pookrubber. € 30,00 voor een beetje rubber vindt ik nogal wat  Rollende ogen. Nu ben ik zo gek, dat ik veel bewaar. Zo ook een strook EPDM dakfolie. Hiervan heb ik een kegel gemaakt. De lijm vannacht maar eens laten drogen en morgen kijken of het wat is.

Waar ik nu nog het meeste tegenop zie is de linker regengoot langs de voorraam. Deze lijkt te vervormen door roest.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
mdevette
Sr. Member
****
Berichten: 351


64-88-PX 1100n limosine special 1971


Bekijk profiel
« Antwoord #169 Gepost op: 11 Mei 2018, 17:56:04 »

Das inderdaad een beetje duur, qua geld dan.... Lachen. Een beetje mc-gyver werk is eigenlijk veel leuker.
Grappig, mijn linker raam stijl voor gaat ook een beetje opzetten onder het metaal. Geen idee hoe ik dit nog een beetje handig ga aanpakken. Ik weet het niet
Gelogd
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #170 Gepost op: 11 Mei 2018, 18:46:59 »

Nu weet ik dat er in de achterhoek een aantal B-Kadettjes aan een banger race gaan meedoen. Op een van deze exemplaren heb ik, als de huidige eigenaar het ook onthouden heeft, een optie. Hopelijk, voor mij dan, ligt ie er in de eerste ronde eruit  Grijns. Blijft er nog iets van over. Misschien ook een optie voor jou?

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #171 Gepost op: 14 Mei 2018, 23:17:26 »

Voor mijn project pook hoes heb ik nog een manier nodig om het rubber aan de tunnel vast te maken. Misschien dat ik dit met een o-ring voor elkaar kan krijgen.

Verder had ik, als ik na een regenbui, mijn achterklep opende, dat er water uit de klep liep. Het slot zat er ook maar los in  Droevig. Ook hier heb ik enige tijd over lopen denken, hoe ik dit zou gaan oplossen. Ook hier heb ik van het dakfolie ingezet.

Eerst van een 3/4" gasbuis een sleutel gemaakt. Ongeveer 20 cm. buis afgezaagd, twee stukken weggezaagd, zodat er twee pennen overbleven. Hiermee de moer losgedraaid.

Slot opgemeten. Deze is 29 mm in diameter. Het gat is 21 mm. Verder heb ik er twee stukjes van 3 mm breed en 2 mm diep uitgehaald, voor de nokken. Om de buitenzijde netjes te krijgen heb ik de ring over het slot op zijn plaats gelegd en rond het contour geknipt.

De klep ter plaatse van het slot schoongemaakt, een beetje action anti roest erop gespoten. Hierna het slot weer gemonteerd. Hopelijk is het lekken nu afgelopen.

Waarschijnlijk zal ik op deze manier ook mijn rechter buiten spiegel gaan monteren.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #172 Gepost op: 15 Mei 2018, 11:07:25 »

Toch nog een foto erbij.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #173 Gepost op: 26 Mei 2018, 17:26:12 »

Na de buien van afgelopen week ben ik er erachter gekomen dat de voorruit links onder lekt. Nu had ik daar al een roest plekje gezien. Na de buien toch even het rubber gelicht. En weer vlug los gelaten  Grijns. Daar dien ik ook nog aandacht aan te besteden. De achterklep was gelukkig nog droog  Lachen.

 Vanmiddag de linker stoel eruit gehaald om de bodem te behandelen. Hier zitten twee gaten, welke ik toch op korte termijn wil wegwerken. Is er iemand in mijn omgeving, die een CO2 apparaat heeft en wil helpen met het dichten van deze gaten?

Verder heb ik een set driepunts gordels geplaatst. Wat een gedoe met de oprol automaat. Maar het is me gelukt.

Ook heb ik de zwarte plekjes een mooi groen kleurtje gegeven. Wat een geluk dat de spuitbus voor 98 % de juiste kleur is  Grijns. Nu deze kleur bij zien te krijgen.

Verder blijft de motor hikken  Verbaasd. Zelfs zo erg, dat ze een paar keer stilgevallen is. Maar na het door blazen van de sproeier weer lopen als een zonnetje. 8 km verder weer hetzelfde. Na het een beetje openen van de choke gaat het wel.

Groet, Willem.

Ps foto's volgen.  
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
mdevette
Sr. Member
****
Berichten: 351


64-88-PX 1100n limosine special 1971


Bekijk profiel
« Antwoord #174 Gepost op: 27 Mei 2018, 06:51:02 »

Zo lekker bezig.. ik heb ook zo geworsteld met die gordels. Hhet klingt alsof de benzine toevoer niet lekker loopt.
Zou het een idee zijn op zo'n standaard benzine filterje te plaatsen? Of je tank eens goed flushen. Je wilt niet weten wat er soms uit komt
Gelogd
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #175 Gepost op: 14 Juni 2018, 22:44:04 »

Vanavond niet alleen onder de Kadett gekeken naar de reactiestang, maar ook een (nood) lagering gemaakt voor het gaspedaal stangenstelsel tegen het schutbord. In mijn opslag heb ik nog een paar kogellagers liggen met een gat van 6 mm. Dit zou het mooiste zijn, maar deze krijg ik nog niet gemonteerd op een nette manier. Dus maar eens het gat gemeten. 15 mm. Weer in mijn voorraad gedoken. Nu heb ik een messing leidingwerk koppeling gevonden die door het gat paste en nu vastzit met de plaat tussen de koppeling en de wartel. Het teveel aan ruimte opgevuld met een, noem het maar raar  Grijns, een oud fietsventiel. Maar het werkt voorlopig. Het gaspedaal voet nu steviger aan en ze is (lijkt mij) sneller weg. Al met al een goede aanpassing. Marc bedankt voor de inspiratie afgelopen dagen.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #176 Gepost op: 15 Juni 2018, 06:38:00 »

En een foto  Grijns Grijns.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #177 Gepost op: 16 Juni 2018, 20:41:42 »

Vandaag toch maar eens de compressie gemeten, gewoon omdat het kan  Grijns.

Cilinder 1. 8,5 bar
Cilinder 2. 8,2 bar
Cilinder 3. 8,5 bar
Cilinder 4. 9,0 bar

Niets mis mee dacht ik zo.

Nu ik toch mijn luchtfilter eraf had en mijn zoon achter het stuur, heb ik gevraagd om eens een paar keer gas te geven, zonder lopende motor, er zou dan toch een extra hoeveelheid benzine te zien moeten zijn? Dit heb ik niet gezien.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #178 Gepost op: 17 Juni 2018, 07:52:44 »

@willem.

 als je gas geeft dan zou het acceleratiepompje (zijkant carburateur dekseltje met hefboom en met 4 schroefjes vast) een straaltje benzine zichtbaar in moeten spuiten boven de venturi.

dit pompje zou je ook met de hand kunnen bedienen om te kijken of deze functioneert.

gr Paul
Gelogd
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #179 Gepost op: 17 Juni 2018, 10:16:54 »

Is dit dan uit het pijpje dat naar beneden wijst of naar boven?

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
Pagina's: 1 ... 10 11 [12] 13 14 15   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines