Holland Kadett B Club Forum
18 April 2024, 01:20:37 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 12 13 [14] 15   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: 03-61-RD / Joyride 3  (gelezen 144329 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #195 Gepost op: 14 Augustus 2018, 19:58:34 »

Vandaag nog eens bezig geweest om mijn carburateur af te stellen. Maar waar ik ook aan draai ik hoor (en zie) bijna geen verschil in toerental. Kan dit komen door een lek tussen mijn spruitstuk en carburateurvoet?

Morgen verwacht ik een pakketje van OTR  Grijns Grijns. Met wat rubber delen om het een en ander af te dichten en stabieler te maken. Wordt vervolgt.....

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #196 Gepost op: 15 Augustus 2018, 07:20:42 »

Vrij simpel te testen, laat de motor lopen, spuit rem reiniger tegen het spruitstuk of carburateur aan, als er egrens een lekke pakking zit merk je dit gelijk omdat het toerental van de motor ineens veel hoger word, of de motor ineens gaat afslaan.
Je kan op deze manier heel snel en gericht een lek vinden.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #197 Gepost op: 16 Augustus 2018, 12:18:36 »

dat je niet of nauwelijks kunt afstellen kan aan dat missende gewichtje liggen

Gelogd
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #198 Gepost op: 17 Augustus 2018, 22:06:55 »

Gisteren is mijn pakje gekomen. Een week, ik vindt het niet slecht  Grijns.

Spuiten met remmenreiniger gaf (gelukkig) geen verandering in toerental of lopen. Vandaag bij Paul een gewichtje opgehaald. Gelijk er in gedaan bij Paul, maar daar bleek, dat er een klep los in de carburateur zat. Thuis deze vastgemaakt. Meteen aan het afstellen en nu reageerde ze wel op het afstellen. Ze loopt al beter, maar nog niet wat ik ervan verwacht. Maar stukje bij beetje ....

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
PaulBKadett
Full Member
***
Berichten: 142


Geniet van het Leven...


Bekijk profiel
« Antwoord #199 Gepost op: 20 Augustus 2018, 00:47:14 »

... krijg je een perfecte Kadett  Lachen Lachen
Gelogd

Veel Kadett-Rijders hebben half Europa doorkruisd,
maar nog nooit hun gereedschap gezien...
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #200 Gepost op: 26 Augustus 2018, 20:03:50 »

Vandaag maar weer eens onder de Kadett gekropen  Lachen. Was er wel perfect weer voor. De bedoeling was om de stabilisatiestang te verwijderen en van nieuwe rubbers te voorzien. Het uitbouwen ging als een trein  Grijns. Alle bouten kon ik makkelijk losmaken. Dit maakt het leuk om te sleutelen.

Na het uitbouwen snel een straalcabine in elkaar geknutseld. Waar een oude doos goed voor is. De doos heb ik helemaal dicht geplakt, behalve de boven zijde. Aan de voorkant twee ronde gaten gemaakt, waar ik mijn handen door kan steken. Aan de zijkant een gat voor de luchtslang en grit aanvoer. Om het af te maken, een plaat plexiglas op de bovenzijde. En weer € 180 bespaard. ( https://trad4u.eu/nl/sandblasting-cabinet-220-liter ).

De kleine delen gestraald, in de grondverf en matzwart gespoten. De stabilisatiestang licht opgeschuurd en in de Action antiroest. Na het drogen ook een laag matzwarte verf erover. Ziet er dus ook weer netjes uit. Tussen de straal en spuit werkzaamheden de hond nog uitgelaten, natuurlijk met de Kadett. Nou dan merk je wel dat de wegligging (heel) wat minder is.
 
Het plaatsen van de stang ging iets moeizamer, vanwege de nieuwe rubbers, maar na wat trekken en duwen is het gelukt Knipoog.

Volgend project zal een vooras opknappen worden.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #201 Gepost op: 26 Augustus 2018, 20:57:54 »

Mijn "straalkast".
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #202 Gepost op: 26 Augustus 2018, 20:59:40 »

Boven de nieuwe en onder de oude rubbers.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #203 Gepost op: 16 September 2018, 15:35:48 »

Na het vorig weekend in Dronten en omgeving doorgebracht te hebben, weer een kleine update. Volgens Paul, kinuyakkii, zou er een aansluiting voor de mistlichten achter het dashboard zitten. Dus zodoende heb ik mijn dashboard maar weer eens losgehaald. Voor zover ik het heb kunnen bekijken, geen losse, terug gebogen draden gevonden. Wat ik echter wel gevonden heb ...... het stekkerblok voor de alarmlichten  Verbaasd Het is me een raadsel, waarom er in mijn Kadettje van 1971, waarin een alarmlicht instalatie standaard zou zijn, geen alarmlicht schakelaar aanwezig was.

Verder vond ik dat mijn linker voor knipperlicht wel een update, in de vorm van een nieuwe reflector nodig had. Hiervoor heb ik een frisdrank blikje open geknipt. Opletten voor de bramen, die ontstaan. Aan de binnenzijde de doffe laag weggeschuurd met een soort scotisch brite, zo fijn mogelijke. Na het schuren met Ciff gepolijst en gepoetst met commadant. Hierdoor ontstond een behoorlijk blinkend oppervlakte. Van papier een malletje gemaakt en overgenomen op het blik. Dit uitgeknipt en in het knipperlicht geplaatst. Het resultaat is een fellere uitstraling. Het beste is om de drie losse delen met dubbelzijdig plakband te monteren. Ik had er een bakje van gemaakt, maar dat krijg je er alleen met enig geweld op zijn plaats  Knipoog.

Weer twee stapjes in de goede richting.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #204 Gepost op: 22 September 2018, 08:30:23 »

dat is ook een oplossing een reflektor van een blikje Cool ik heb er een oude zonnebank voor gesloopt Grijns de reflekterende achterwand kun je met een beetje moeite mooi vormen en het blijft glimmen.

gr Paul
Gelogd
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #205 Gepost op: 22 September 2018, 09:35:49 »

Dat had ik ook gelezen  Grijns, maar aangezien ik geen oude zonnebank heb, moet ik iets anders. Ook al eens gedacht aan TL bakken. Maar die heb ik ook niet voor handen. Dus maar op deze manier opgelost. Alleen nog een manier vinden om er nog meer glans op te krijgen.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1081



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #206 Gepost op: 22 September 2018, 12:47:44 »

Als je refelctoren voor tl lampen zoekt, kun je deze ook kopen bij de betere aquarium zaken.
Die reflectoren worden ook veel op de lampen van zee-aquaria gebruikt. Zijn denk ik rond de 10,-...

Mvg
Wouter
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #207 Gepost op: 30 September 2018, 15:06:58 »

@ Wouter, bedankt voor de tip, eens in de boeken van mijn vrouw neuzen. Met een dierenspeciaalzaak, zou zoiets wel binnen bereik kunnen zijn  Cool.

Afgelopen week de avonduren gebruikt om mijn reserve vooras te demonteren. Sommige delen, waar ik problemen had verwacht, vielen mee. Andere, waarvan ik dacht, dit is zo los, vielen tegen. Maar ze ligt zo goed als uit elkaar. Nu eerst mijn nieuwe compressor, dan kan ik echt gaan stralen  Grijns.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #208 Gepost op: 09 November 2018, 22:36:03 »

 Bij de partij onderdelen, die ik laatst gekocht heb, zat ook een lager voor de pook en een aantal poken. Samen met Marc heb ik het lager gemonteerd. Het was nog een exemplaar met 4 gaten. Bij een van de gaten heb ik een stukje weggeknipt, zodat het monteren wat soepeler ging. Na enig gepuzzel met verschillende poken hebben we gekozen voor een pook met een hele bol.

Bij het testen kregen we haar niet in de achteruit versnelling  Verbaasd. Blijkt, dat we de pook moeten optillen, om de achteruit te kunnen kiezen. Dit ging voorheen vanzelf. Bij een verkeerslicht werd dan niet zelden de achteruit aangedaan, voordat ze in de eerste versnelling pakte. ( gelukkig nooit in de verkeerde versnelling opgetrokken).

Dus weer een stukje veiliger op de weg.

Groet, Willem
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #209 Gepost op: 17 December 2018, 00:22:36 »

Al enige tijd heb ik gemerkt, dat ik ergens koelwater kwijt raakte. Nu ben ik er achter gekomen, mede door een collega, dat de waterpomp lekt. Geen probleem dacht ik. Er zit nog een waterpomp bij mijn onderdelen. Deze tevoorschijn gehaald, door mijn zoon een nieuwe pakking laten snijden. De v-snaar verwijderen, de vin en poelie verwijderd. Koelslangen los. Oude pomp los. Nieuwe pomp erin. Koelslangen weer vast.... he, hier mis ik een aansluiting  Verbaasd. Vlug een dikke bout gezocht op zolder en hiermee de aansluiting naar de kachel mee afgedopt. Zo kan ik weer verder. Op een Duits forum eens gelezen dat de vin ook verkeerd om gemonteerd kan worden. Dus maar weer de zoek functie van dit geweldige forum gebruikt. En jawel hoor. Martin had ook hier weer mooie foto's van gemaakt. De vin van mij zat voorheen verkeerd om. Ook had mijn oude pomp drie bevestigings gaten en de nieuwe vier. De vin had al vier gaten, daar had ik voorheen twee gaten bij geboord, zodat deze paste op mijn oude waterpomp. Maar mijn poelie nog maar drie. Hier ook maar drie gaten bijgeboord, zodat deze ook zou passen. Dus de poelie en de vin (in de goede richting) geprobeerd te plaatsen. Maar hierbij zit de radiateur in de weg. Dan die er ook maar uit. Vlug de vin er op, radiateur, slangen en niet te vergeten, de v-snaar. Koelvloeistof erin, starten en even gekeken. Vloeistof peil bleef netjes. Nu een slang met een aftakking op de kop zien te tikken en we kunnen weer vooruit.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
Pagina's: 1 ... 12 13 [14] 15   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines