Holland Kadett B Club Forum
19 April 2024, 05:21:09 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 13 14 [15]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: 03-61-RD / Joyride 3  (gelezen 144360 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #210 Gepost op: 17 December 2018, 17:19:03 »

de extra aansluiting op de pomp is van een c-kadett of later. bij een b zit de aansluiting in de onderste radiator slang.
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #211 Gepost op: 17 December 2018, 19:40:30 »

Tja, vanmorgen lag er weer koelvloeistof onder de Kadett. Dus maar een nieuwe bestellen. Meteen maar eentje van de Kadett C.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #212 Gepost op: 18 December 2018, 22:36:39 »

Vandaag ongeveer 16 km gereden (op en neer naar het werk), met een kan extra koelmiddel. Geen grote verliezen van koelvloeistof gezien. Zal het dan toch nog meevallen?

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
daddyphilipsen
Full Member
***
Berichten: 122


Bekijk profiel
« Antwoord #213 Gepost op: 19 December 2018, 00:55:09 »

Het enige echte zwakke punt van alle modellen kadetten (B,C,D,E Manta/ascona A,B en corsa A,B allen met de ohv motor) buiten het roesten ( dat doen alle opels helaas erg graag) om is de waterpomp. Die dingen vreten waterpompen.
De enige manier om wat langer met een waterpomp te kunnen doen is om de v-snaar zo slap te zetten dat deze net maar dan ook net niet slipt met alle gebruikers van stroom aan.
Zet je de v-snaar wat te strak dan kun je zo maar elke 30.000km een waterpomp moeten vervangen.
Gelogd
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #214 Gepost op: 19 December 2018, 10:38:50 »

Dat is een goede tip. Om de v-snaar te spannen trek ik de dynamo naar het rechter spatbord. Ik zorg ervoor dat ik de snaar ongeveer de dikte van de snaar kan indrukken. Ben altijd bang dat deze gaat slippen.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
daddyphilipsen
Full Member
***
Berichten: 122


Bekijk profiel
« Antwoord #215 Gepost op: 20 December 2018, 00:20:56 »

Ik vervang liever een keer vaker een v-snaar van een paar euro als een waterpomp die en meer kost en een heel stuk meer werk is. Tong
Gelogd
Sideburn
Full Member
***
Berichten: 236



Bekijk profiel
« Antwoord #216 Gepost op: 20 December 2018, 12:37:24 »

Ik heb al heel wat OHV motoren gereden maar nog nooit een waterpomp moeten vervangen. Met één hand en een hamer als hefboom de snaar spannen en met de andere hand de bout vastdraaien.
Gelogd

'72 Kadett B 12S Automatic  --  '65 Rekord A 1700 L --  '68 Diplomat A 4.6 V8  --  '73 Fiat 124 Sport Coupé 1800  --  '98 Jaguar XK8 Coupé
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #217 Gepost op: 10 Februari 2019, 13:15:56 »

Kleine update  Grijns. Heb via marktplaats een aantal onderdelen gekocht. Waaronder een redelijk stuur, bijna elk stuur is beter dan mijn stuur. Nu heb ik het plan opgepakt om mijn oude stuur te bekleden met leer. Dit had ik nog liggen. Nu nog op mijn garen wachten. Daarna kan ik, met de handleiding van Martin aan de slag. Dit kan nog wel even duren, voordat het een vervolg krijgt.

Vanwege het koude weer een paar weken terug, heb ik toch maar een aftakking op de slang vanaf de onderste radiateuraansluiting naar de waterpomp (nog dezelfde waterpomp, die ik erin heb gezet en ik dacht dat ze ook lek was Knipoog. Een stuk koelslang gehaald bij een sloper in de buurt, deze op een stuk PVC pijp, met een slangpilaar, geperst en op de waterpomp. In eerste in stantie dacht ik ook nu weer, verdorie, het lekt. Maar nu na een paar weken rijden, geen verlies van koel water. En de kachel werkt ook weer. Jippie, dit is weer een aardige noodoplossing. Gelukkig zit er bij mijn laatste onderdelen ook een slang met een originele aftakking. Van de zomer deze slang maar eens monteren. Ziet er in ieder geval origineler uit, dan mijn hobby oplossing.

Verder heb ik een mede forumlid, gevonden die mij helpt bij de 2 plekken, waar lassen op korte termijn nodig is. Dan hoef ik me daar ook geen zorgen meer over te maken.

Mijn achterbumper begint redelijk wat roest plekjes te vertonen. Vorige week alles weggepoetst met de oude commadant. Nu na een paar regenbuien weer vol roestvlekken. Kan ik na een poetsbeurt de bumper ontvetten en in de blanke lak spuiten? Iemand ervaring?

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #218 Gepost op: 03 September 2019, 19:31:39 »

Weer een kleine update. Aan gezien het rijden in de Joyride 3 geweldig is .... Grijns Grijns

Maar toch. Al vanaf het begin dat ik op de weg kom heb ik het geviel gehad dat ze af en toe inhield, of een slag miste. Af en toe vermoede ik ook back fires. Zondag toch maar eens een lampje aan de ontsteking gemaakt. Met de informatie uit het forum kan het niet fout. Maar dan dien je wel een lampje in te zetten die het doet. Maar dat terzijde. Met het lampje bleek dat de ontsteking  te laat stond. Dus zo goed mogelijk op 0 graden gezet. Boel weer vast gezet en gemonteerd. Korte proefrit gemaakt en jawel boor het lijkt beter te gaan. Effe de maandag afwachten. Dus vol ongeduld op maandagmorgen de auto in, starten en meteen lopen. Dat was de laatste tijd wel anders  Droevig. Onderweg geen rare dingen gevoeld. Ook niet op de thuis reis. Hopelijk is dit het euvel geweest.

Misschien dat ik binnenkort met mijn 1100 motor verder kan. Zodat er weer een leeftijds origineel  blok in deze Kadett kan komen.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
Olaf
Global Moderator
Hero Member
*****
Berichten: 1209


Bekijk profiel
« Antwoord #219 Gepost op: 04 September 2019, 06:48:02 »

Hoi Willem,

Mooi dat je kadett fijner loopt. Ik wil je adviseren om eens te gaan kijken naar een stroboscoop lamp, dit is echt ideaal om je kadett fijn af te stellen. Nieuw zijn ze niet eens zo duur meer, en 2e hands op marktplaats staan er meestal ook wel wat.

Groeten Olaf
Gelogd

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
Pagina's: 1 ... 13 14 [15]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines