Holland Kadett B Club Forum
21 Januari 2019, 11:06:30 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Het bestuur is druk bezig met het clubblad 2019!
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 13 14 [15]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: 03-61-RD / Joyride 3  (gelezen 33399 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1282



Bekijk profiel
« Antwoord #210 Gepost op: 17 December 2018, 17:19:03 »

de extra aansluiting op de pomp is van een c-kadett of later. bij een b zit de aansluiting in de onderste radiator slang.
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 646


Joyride 3


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #211 Gepost op: 17 December 2018, 19:40:30 »

Tja, vanmorgen lag er weer koelvloeistof onder de Kadett. Dus maar een nieuwe bestellen. Meteen maar eentje van de Kadett C.

Groet, Willem.
Gelogd

19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 646


Joyride 3


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #212 Gepost op: 18 December 2018, 22:36:39 »

Vandaag ongeveer 16 km gereden (op en neer naar het werk), met een kan extra koelmiddel. Geen grote verliezen van koelvloeistof gezien. Zal het dan toch nog meevallen?

Groet, Willem.
Gelogd

daddyphilipsen
Full Member
***
Berichten: 110


Bekijk profiel
« Antwoord #213 Gepost op: 19 December 2018, 00:55:09 »

Het enige echte zwakke punt van alle modellen kadetten (B,C,D,E Manta/ascona A,B en corsa A,B allen met de ohv motor) buiten het roesten ( dat doen alle opels helaas erg graag) om is de waterpomp. Die dingen vreten waterpompen.
De enige manier om wat langer met een waterpomp te kunnen doen is om de v-snaar zo slap te zetten dat deze net maar dan ook net niet slipt met alle gebruikers van stroom aan.
Zet je de v-snaar wat te strak dan kun je zo maar elke 30.000km een waterpomp moeten vervangen.
Gelogd
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 646


Joyride 3


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #214 Gepost op: 19 December 2018, 10:38:50 »

Dat is een goede tip. Om de v-snaar te spannen trek ik de dynamo naar het rechter spatbord. Ik zorg ervoor dat ik de snaar ongeveer de dikte van de snaar kan indrukken. Ben altijd bang dat deze gaat slippen.

Groet, Willem.
Gelogd

daddyphilipsen
Full Member
***
Berichten: 110


Bekijk profiel
« Antwoord #215 Gepost op: 20 December 2018, 00:20:56 »

Ik vervang liever een keer vaker een v-snaar van een paar euro als een waterpomp die en meer kost en een heel stuk meer werk is. Tong
Gelogd
Sideburn
Full Member
***
Berichten: 220



Bekijk profiel
« Antwoord #216 Gepost op: 20 December 2018, 12:37:24 »

Ik heb al heel wat OHV motoren gereden maar nog nooit een waterpomp moeten vervangen. Met één hand en een hamer als hefboom de snaar spannen en met de andere hand de bout vastdraaien.
Gelogd

'72 Kadett B 12S Automatic  --  '65 Rekord A 1700 L --  '68 Diplomat A 4.6 V8  --  '77 Kadett C1 12S Coupé  --  '06 Vectra C2 GTS
Pagina's: 1 ... 13 14 [15]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines