Holland Kadett B Club Forum
20 November 2017, 03:11:25 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Wil je een bijdrage leveren aan het clubblad van 2018? Neem dan contact op met olaf@spoolder.eu
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Kadett laad niet bij  (gelezen 901 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Mathijs Kadett
Newbie
*
Berichten: 5


Bekijk profiel
« Gepost op: 22 Augustus 2017, 18:47:17 »

Beste kadett liefhebbers,

Ik heb zojuist mijn eerste Kadett b gekocht. Het valt mij echter op dat de accu niet bijlaad. Op het elektrisch schema van de kadett b zie ik alleen een spanningsregelaar tussen de accu en de dynamo zitten. Ik zie dat er op mijn auto nog twee andere kastjes tussen de accu en dynamo zitten. Wat kunnen deze kastjes zijn en hoe kan ik dit systeem het beste doormeten? Op de foto's staan deze 'extra' kastjes.

http://imageshack.com/a/img922/1717/hfbV7h.jpg

http://imageshack.com/a/img922/1087/KeSRZL.jpg

http://imageshack.com/a/img923/1496/S79GwA.jpg

Alvast bedankt!


Groeten,
Mathijs
Gelogd
Jinny
Full Member
***
Berichten: 147



Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 22 Augustus 2017, 19:11:54 »

Geen foto's te zien...
Gelogd

Hoe doen vrouwen op TV dat toch?
Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen.....
Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
Mathijs Kadett
Newbie
*
Berichten: 5


Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 22 Augustus 2017, 19:27:23 »

Hallo,

Excuus. Nu wel als het goed is.

Groeten
Gelogd
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1228



Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 22 Augustus 2017, 20:44:35 »

zo te zien zit er een extrerne regelaar op. en of die origineel is durf ik niet te zeggen. het ziet er in ieder geval ingewikkeld uit.
je kan of je huidige situatie gaan repareren of een ander setje koolborstels met interne regelaar kopen. de lokale dynamo/electromotor reviseur kan je zo het juiste setje leveren.
je krijgt dan zoiets:

rechts is de moderne variant van de originele(links)
je hoeft nu enkel de blauw/witte draad(acculampje) aan te sluiten op de regelaar en het werkt.

mocht je dit willen herstellen:
branden er 2 lampjes als je hem op contact zet? (oliedruk en accu)
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
Mathijs Kadett
Newbie
*
Berichten: 5


Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 22 Augustus 2017, 20:58:31 »

Bedankt voor uw reactie! Misschien is de interne spanningsregelaar wel de beste optie. betekend dat dan dat alles wat er nu tussen de dynamo en accu zit weg kan?

Wanneer het contact aan staat branden er inderdaad twee lampjes. Een rode en een oranje.
Gelogd
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1228



Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 22 Augustus 2017, 21:10:01 »

alle externe doosjes die voor de dynamo zijn kunnen dan weg.

de blauw/witte draad naar de D+ aansluiting. de dike draad op de dynamo blijft.

en voor de reparatie:
als de motor loopt gaan dan beide lampjes uit? en zo ja wat is het voltage bij iets verhoogd toerental
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
Mathijs Kadett
Newbie
*
Berichten: 5


Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 22 Augustus 2017, 21:41:19 »

Oke top!

De lampjes gaan uit wanneer de motor is gestart. Het voltage van de accu blijft op hetzelfde niveau, als dat is wat u bedoeld.
Gelogd
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1228



Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 23 Augustus 2017, 06:56:52 »

dan is het waarschijnlijk een slecht contact. als je meet op de dynamo zelf(of daar zo dicht mogenlijk bij) wat is dan het voltage?
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
Mathijs Kadett
Newbie
*
Berichten: 5


Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 23 Augustus 2017, 09:56:26 »

Ik kreeg daar wat schommelende waardes tussen (-) 12 en 13v.
Gelogd
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1228



Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 24 Augustus 2017, 06:48:57 »

als het een mechanische regelaar betreft dan zijn waarschijnlijk de contacten vervuild die het veld steeds aan en uit zetten.
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines