Holland Kadett B Club Forum
29 Maart 2024, 06:15:25 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Schakelaar achteruitrijlicht  (gelezen 4219 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Gepost op: 26 Oktober 2017, 21:07:22 »

Mijn versn.bak verliest druppeltjes olie bij de achteruitrijlichtschakelaar. Deze is er volgens mij uit geweest bij de laatste APK toen ook de versn.bakolie is vernieuwd. Bij een oude andere bak heb ik gezien dat daar onder deze schakelaar alleen een stalen verende sluitring zit.
Voor ik nu de schakelaar uit mijn bak draai zou ik willen weten of onder deze schakelaar een sluitring zit van of staal, of bijv. rood koper of van een ander dichtend materiaal. Wie heeft info hierover?
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
reusjep
Hero Member
*****
Berichten: 603


Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 03 November 2017, 12:59:22 »

Meestal zijn die ringen van alu of koper, omdat het gunstig is een relatief zacht metaal te hebben als pakking.
Ik zou kijken of je er een koperen/alu ringetje tussen kan doen om te kijken wat dat doet.
Of er iets hoort, geen idee, maar als de olie langs de schakelaar lekt, dan is het misschien de moeite om er iets tussen te doen ongeacht het origineel Knipoog
Gelogd
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 03 November 2017, 13:52:17 »

De dikte van de ring kan belangrijk zijn want bij een dikkere ring komt de schakelaar verder naar buiten en wordt de schakelaar aan de bakzijde minder ingedrukt. Iets dikker lijkt me echter geen probleem.
Vanuit Duitsland kreeg ik de tip dat lekkage daar vaak niet aan de ring of schroefdraad ligt, maar aan de schakelaar op zich waarbij de dichting tussen het bewegende binnendeel en het uiteinde met de twee contacten  niet meer goed afsluit.
In dat geval moet ik de schakelaar uitwisselen (ik heb er gelukkig nog 2 liggen). Iets om een keertje uit te proberen.
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Oly
Sr. Member
****
Berichten: 354


Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 03 November 2017, 18:43:06 »

Klopt, ik herken het van de schakelaar van de CIH bakken dat de olie door de schakelaar heen lekt.
Gelogd

Nooit hersteld van het B-Kadett virus (besmetting met 86-90-UU op 24-09-1980)
Corsa A VAN 1.4SI
Olympia A 1970 15S, onder handen (restauratie)
Kadett A 1965, roestoratie, OHV speeltuin, even in de wacht.
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 03 November 2017, 19:08:41 »

Gelukkig niet veel, na een rit een enkel druppeltje op de grond en een nat uiteinde van de schakelaar.
Bij een Engelse motor of auto zou je zeggen: hij drupt haast niet meer, zou de olie op zijn  Rollende ogen
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines