Oly
|
|
« Gepost op: 19 November 2017, 11:48:20 » |
|
Ik ben al enige tijd onderdelen aan het sorteren en vergaren voor een volgend bouwtraject. De bedoeling is een Kadett met een snelle OHV motor te bouwen zoals die gebouwd had kunnen worden in de jaren '70. Verder zo origineel mogelijk. Wat ik daar nu voor wil weten is het volgende:
welk W-nummer van de snelheidsmeter hoort bij welke combinatie van: - velgmaat en banden. (12" / 13" diagonaal / radiaal, bandmaat). - automaat / schakelbak - achterasoverbrenging - tandwieltjes in de versnellingsbak. Bij een CIH bak kun je rode, blauwe of gele tandwieltjes aantreffen met verschillende aantallen tanden, is dat ook zo bij OHV bakken?
voorbeeld, weet niet of het klopt: W=666 12" 155 diagonaal 4-bak 4.11 ??
Henk.
|
|
|
Gelogd
|
Nooit hersteld van het B-Kadett virus (besmetting met 86-90-UU op 24-09-1980) Corsa A VAN 1.4SI Olympia A 1970 15S, onder handen (restauratie) Kadett A 1965, roestoratie, OHV speeltuin, even in de wacht.
|
|
|
apex4x4
|
|
« Antwoord #1 Gepost op: 19 November 2017, 12:36:11 » |
|
Hoi Henk, wat voor motor wil je hiervoor gaan gebruiken, een 1.1n of 1.2n of 1.2s . Mijn 1.1n motor is vrij origineel, de aanpassingen zijn geflowde cilinderkop, velleman ontsteking, 1.2n carburateur, dubbel uitlaatspruitstuk 1.2 motor. Met deze aanpassingen trekt de auto met gemak door naar de 150 km per uur. Ik ga nu een rallye motor bouwen van een 1.2s motor, ik laat je nog wel weten wat de aanpassingen allemaal gaan worden Groetjes Martin.
|
|
|
Gelogd
|
1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
|
|
|
Oly
|
|
« Antwoord #2 Gepost op: 19 November 2017, 12:59:22 » |
|
Hoi Martin,
ik hou jouw updates altijd extra in de gaten! Ik heb ook gemerkt dat er weinig echte kennis wordt gedeeld en dat maakt het wel lastiger, maar goed. Ik heb al een poos een 1.1SR onderblok in Duitsland liggen die ik binnenkort maar eens moet ophalen. Ik wil vanwege de originaliteit een 1100 tenzij deze zo versleten / verroest is dat ik niet kan volstaan met het opboren naar 74.295mm Vauxhall Viva zuigers die ik al heb. In dat geval ga ik naar 1200. De kop moet worden geflowd en krijgt grote Vauxhall kleppen die ik ook hebben kunnen bemachtigen. De carburateur moet een Weber DCD worden weet nog niet precies of dit een 36 of een 32 / 36 wordt. Wanneer is nog niet helder, wellicht ga ik eerst mijn Olympia restaureren (volledig origineel)
|
|
|
Gelogd
|
Nooit hersteld van het B-Kadett virus (besmetting met 86-90-UU op 24-09-1980) Corsa A VAN 1.4SI Olympia A 1970 15S, onder handen (restauratie) Kadett A 1965, roestoratie, OHV speeltuin, even in de wacht.
|
|
|
Jeroenvans
|
|
« Antwoord #3 Gepost op: 19 November 2017, 13:03:29 » |
|
volgens mij heeft een ohv handbak altijd hetzelfde tandwieltje in de bak en word het verschil vanwege achterasoverbrenging of bandenmaat in de teller goedgemaakt. (W-getal)
|
|
|
Gelogd
|
Kadett B L "super" 1968 LPG
|
|
|
Oly
|
|
« Antwoord #4 Gepost op: 19 November 2017, 13:54:39 » |
|
Dat was ook mijn idee, ik heb de bakken vaker in handen gehad en gedemonteerd maar nooit echt uit elkaar gehaald wat ik bij de CIH wel gedaan heb.
|
|
|
Gelogd
|
Nooit hersteld van het B-Kadett virus (besmetting met 86-90-UU op 24-09-1980) Corsa A VAN 1.4SI Olympia A 1970 15S, onder handen (restauratie) Kadett A 1965, roestoratie, OHV speeltuin, even in de wacht.
|
|
|
apex4x4
|
|
« Antwoord #5 Gepost op: 19 November 2017, 14:21:17 » |
|
Hey Henk, ik ga jou project zeker volgen, kan ik misschien wat ideeën van jou af pikken Plannen voor mijn blok zijn: een 1.2s motor, cilinderkop 1,5 mm laten vlakken, vliegwiel klein beetje lichter maken, nokkenas paar graden scherper slijpen, Deves sport zuigerveren, sterkere klepveren, Velleman ontsteking, cilinderkop flowen, dubbele SR 35 pdsi-2 carburateurs, spaghetti uitlaat.
|
|
|
Gelogd
|
1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
|
|
|
Sideburn
|
|
« Antwoord #6 Gepost op: 19 November 2017, 14:45:12 » |
|
W=850 13" (originele bandenmaat weet ik niet meer) 12S Automaat
|
|
|
Gelogd
|
'72 Kadett B 12S Automatic -- '65 Rekord A 1700 L -- '68 Diplomat A 4.6 V8 -- '73 Fiat 124 Sport Coupé 1800 -- '98 Jaguar XK8 Coupé
|
|
|
kermitc
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: 19 November 2017, 22:18:41 » |
|
mooie plannen
ik wil tzt ook met dcd gaan rijden 28/36,heb al spruitstuk.
probeer met 5 bak te gaan rijden
john
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
kermitc
|
|
« Antwoord #8 Gepost op: 19 November 2017, 22:19:49 » |
|
volgens mij zijn er ook tellers die af te stellen zijn
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
Jinny
|
|
« Antwoord #9 Gepost op: 20 November 2017, 15:57:19 » |
|
Nope, tellers kan je niet afstellen, dan klopt de afgelegde afstand immers niet meer?
|
|
|
Gelogd
|
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
|
|
|
Jeroenvans
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: 20 November 2017, 17:42:09 » |
|
de snelheidsaanwijzing kan je soms enigszins finetunen. het is een magneet die in een in een metalen kom waar de naald aan vast zit door het draaien van de magneet worde de kom meegetrokken. een veer houd hem tegen. de veerspanning tegen de snelheid waarmee de magneet ronddraait bepaald de stand van de naald. de gereden kilometers is een vaste overbrenging en die kan je dus niet zomaar afstellen.
|
|
|
Gelogd
|
Kadett B L "super" 1968 LPG
|
|
|
19Willem71
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: 20 November 2017, 18:58:34 » |
|
Voor de afgelegde kilometers moet de bak met achteras en kilometerteller w- nummer corresponderen?
Groet, Willem.
|
|
|
Gelogd
|
De groene dame is de 43-95-XX
Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
|
|
|
kermitc
|
|
« Antwoord #12 Gepost op: 20 November 2017, 19:51:34 » |
|
ok dacht dat motometer tellers af te stellen zijn
afstand maak ik me niet heel druk om
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
Jeroenvans
|
|
« Antwoord #13 Gepost op: 20 November 2017, 21:38:25 » |
|
na een kleine rondgang over diverse fora met hulp van google kan ik met jullie de volgende kennis delen: de W staat voor Wegdrehzahl en geeft het aantal rondjes aan dat je kmtellerkabel maakt per 1000 meter. en is dus zelf te berekenen of meten. en blijkbaar kan een snelheids aanwijzer geijkt worden door de magneet sterker of minder sterk te maken met behulp van een electromagneet. (specialistisch werk) omdat magneten door de jaren heen hun magnetisme verliezen geven ze dus steeds minder aan. ik heb in ieder geval weer wat geleerd
|
|
|
Gelogd
|
Kadett B L "super" 1968 LPG
|
|
|
Oly
|
|
« Antwoord #14 Gepost op: 20 November 2017, 22:16:20 » |
|
De theorie achter het W nummer was mij bekend. Wat ik niet weet en wat voor het berekenen nodig is, is de overbrengingsverhouding van het kilometerteller tandwieltje in de bak en het aandrijvende wiel hiervan. Daarom probeer ik vanuit bestaande combinaties deze terug te rekenen.
Welke W-waardes hebben jullie zoal in de teller staan? ik weet: 666 765 850 maar er zijn meer.
@Willem: de kilometerteller overbrenging van de bak, de achterasoverbrenging en de bandmaat bepalen welk w-getal nodig is voor een correcte aanduiding van snelheid en afgelegde weg.
|
|
|
Gelogd
|
Nooit hersteld van het B-Kadett virus (besmetting met 86-90-UU op 24-09-1980) Corsa A VAN 1.4SI Olympia A 1970 15S, onder handen (restauratie) Kadett A 1965, roestoratie, OHV speeltuin, even in de wacht.
|
|
|
|