Holland Kadett B Club Forum
21 Maart 2019, 12:51:42 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
Zondag 19 mei 2019: Voorjaarsmeeting HKBC in Amerfoort
5-6-7 Juli 2019: Kampeerweekend HKBC in Dronten
Zaterdag 6 Juli 2019: Algemene ledenvergadering in Dronten
Zie het forum voor meer info.
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Lage oliedruk bij stationair toerental  (gelezen 3144 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
christophs
Newbie
*
Berichten: 3


Bekijk profiel
« Gepost op: 01 December 2017, 16:33:47 »

Beste,
Ik merk dat het olielichtje lichtjes oplicht bij stationair toerental (bij uittrekken choke, gaat het uit door hoger toerental).
Een kennis wist mij te vertellen dat men dit een gekend euvel was bij Kadettjes (gaat om een 1.1), en dat dit eenvoudig verholpen kon worden door een langere veer of zoiets? Heeft iemand hier raad en/of ervaring mee. Voor de rest geen olieverbruik of dergelijke.

Alvast bedankt!
Gelogd
daddyphilipsen
Full Member
***
Berichten: 112


Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 02 December 2017, 00:31:33 »

Kan ook alleen een defecte oliedruksensor zijn.

Je weet wel zeker dat het het oliedruk lampje is en niet het bijlaadlampje?
Gelogd
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 587


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 02 December 2017, 17:03:22 »

zou de olie  sensor schoonmaken  en nieuw olie filter plaatsen kan zij dat je olie filter vol zit met rommel  .. 
Gelogd
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1286



Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 02 December 2017, 21:11:21 »

het kan ook zijn dat er iets tussen het overdrukventiel is komen te zitten. volgens mij zit die bij de kadett in het aluminium deel waar het oliefilter aan hangt. dit is een kogel die door een veer op op zijn plek word geduwd. de oliedruk kan de kogel terugduwen en dan stroomt de olie terug het carter in. als de kogel niet helemaal goed sluit heb je vooral bij stationair problemen.

afhankelijk van het bouwjaar van het blok heb je een distributiekettingspanner die op veerdruk of oliedruk werkt. als je bij stationair ook een klapperende ketting hebt dan zou ik daar eerst naar kijken. een totaal versleten hydraulische spanner kan ook de oorzaak van dit euvel zijn.
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 587


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 25 Februari 2018, 11:44:16 »

al opgelost VerbaasdVerbaasdVerbaasdVerbaasd?
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines