Holland Kadett B Club Forum
29 Maart 2024, 06:37:11 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: slecht starten na langer stilstaan  (gelezen 24715 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Sjaak Elmendorp
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: 25 December 2016, 10:10:24 »

Allen hartelijk dank, het lijkt dus een redelijk normale eigenschap te zijn en aangezien ik met pensioen ben is de oplossing simpel: meer rijden! Maar ik ga zeker een electrische brandstofpomp monteren,

Sjaak
Gelogd
kermitc
Hero Member
*****
Berichten: 597



Bekijk profiel
« Antwoord #16 Gepost op: 25 December 2016, 13:05:50 »

heb ook tijdje met 2,4 met webers gereden met elektrische pomp

startte altijd ook winter

moest ook elektrisch voor meer opbrengst

was nogal dorstig

Gelogd
Freek B.
Sr. Member
****
Berichten: 304



Bekijk profiel
« Antwoord #17 Gepost op: 20 Februari 2017, 16:43:36 »

De chineese pomp die hier eerder behandelt is maakt nogal veel lawaai. Is dit normaal?

Gr Freek
Gelogd

1973 Kadett b coupé
1971 Kadett b coupé (in onderdelen)
1986 VW T3 Panel Van
1966 Rekord C Coupe
Robbin
Jr. Member
**
Berichten: 67



Bekijk profiel
« Antwoord #18 Gepost op: 20 Februari 2017, 16:53:48 »

een membraam pompje gebruikt zeker? zou die zoiezo in de rubbers hangen of zetten anders resoneert het door de hele wagen
Gelogd

Een Kadett heeft geen roest, enkel dikke patina.
Freek B.
Sr. Member
****
Berichten: 304



Bekijk profiel
« Antwoord #19 Gepost op: 21 Februari 2017, 22:17:33 »

een membraam pompje gebruikt zeker? zou die zoiezo in de rubbers hangen of zetten anders resoneert het door de hele wagen

Ik denk het wel, heel de auto trilt er in ieder geval van.
iemand een link naar een betaalbaar stil pompje?
Gelogd

1973 Kadett b coupé
1971 Kadett b coupé (in onderdelen)
1986 VW T3 Panel Van
1966 Rekord C Coupe
Robbin
Jr. Member
**
Berichten: 67



Bekijk profiel
« Antwoord #20 Gepost op: 21 Februari 2017, 22:35:14 »

http://www.vwwebwinkel.nl/30.-brandstof-inlaat/benzinepomp/benzine-pomp-electrisch/?utm_source=twenga&utm_param=eyJlcyI6MCwicyI6ODY5NTUxNywiY2kiOiIwYWYzYmQ3MTAyYTQwZDIyNTQ3NDNhZjI3YTcwYTQ4ZCIsImkiOiIxODIyMTc3MzY4MjMzMDkyNDcwIiwidHMiOjE0ODc3MTI2OTAsInYiOjMsInByIjoyMy45NywiYyI6NzQ3MjIsInAiOjE2NzB9&utm_campaign=twenga&utm_medium=cpc
Gelogd

Een Kadett heeft geen roest, enkel dikke patina.
Robbin
Jr. Member
**
Berichten: 67



Bekijk profiel
« Antwoord #21 Gepost op: 21 Februari 2017, 22:38:48 »

Deze had ik op mn kever en mini maar wel op kleine swingrubbertjes hoorde je niks van wel zorgen dat een pompje onder het nivo zit van je tank inhoud
Gelogd

Een Kadett heeft geen roest, enkel dikke patina.
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #22 Gepost op: 15 December 2017, 16:08:28 »

Aansluitend op dit al wat oudere thema.
Ook mijn Olympia-A start na langere tijd stilstaan (paar weken) zeer moeizaam. Klinkt naar brandstoftekort.
Nu, na 2-2,5  maand stilstaan is de vlotterkamer leeg en ook de benzinefilter halverwege mechanische pomp-carburateur staat leeg.
Zou kunnen duiden op lekkage maar ik zie /zag geen lekkage, rook wel regelmatig benzinelucht.
De motorolie is op normale dikte en ruikt naar olie; het lijkt mij niet dat er benzine vanuit de pomp+filter in het carter lekt.
Mijn idee is de benzine middels een elektrisch pompje aan te voeren (goede pomp, geen herrieschopper) en dit pompje niet via de contactsleutel aan te zetten, maar met een niet in het oog liggende extra schakelaar (diefstalpreventie)
Om het origineel beeld te behouden, zou ik de mechanische pomp willen laten zitten en het in-en uitgaand slangetje koppelen. "Pompt" hij lucht rond en kan er ook geen vuil in komen.
Is zo'n pompje voorzien van een drukgevoelig element dat de pomp uitschakelt zo gauw de vlotterkamer vol is en de vlotternaald de instroomopening afsluit?
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Robbin
Jr. Member
**
Berichten: 67



Bekijk profiel
« Antwoord #23 Gepost op: 15 December 2017, 18:05:27 »

Aansluitend op dit al wat oudere thema.
Ook mijn Olympia-A start na langere tijd stilstaan (paar weken) zeer moeizaam. Klinkt naar brandstoftekort.
Nu, na 2-2,5  maand stilstaan is de vlotterkamer leeg en ook de benzinefilter halverwege mechanische pomp-carburateur staat leeg.
Zou kunnen duiden op lekkage maar ik zie /zag geen lekkage, rook wel regelmatig benzinelucht.
De motorolie is op normale dikte en ruikt naar olie; het lijkt mij niet dat er benzine vanuit de pomp+filter in het carter lekt.
Mijn idee is de benzine middels een elektrisch pompje aan te voeren (goede pomp, geen herrieschopper) en dit pompje niet via de contactsleutel aan te zetten, maar met een niet in het oog liggende extra schakelaar (diefstalpreventie)
Om het origineel beeld te behouden, zou ik de mechanische pomp willen laten zitten en het in-en uitgaand slangetje koppelen. "Pompt" hij lucht rond en kan er ook geen vuil in komen.
Is zo'n pompje voorzien van een drukgevoelig element dat de pomp uitschakelt zo gauw de vlotterkamer vol is en de vlotternaald de instroomopening afsluit?


De meeste elektrische benzinepompjes voor carburateur motoren leveren tussen de 0,3 en 0,6 bar en kunnen gewoon in serie met de bestaande brandstofpomp worden gemonteerd. de originele mechanische brandstofpompen persen in het algemeen ook tussen de 0,2 en 0,7 bar.
(dit type zou kunnen en is het klik type voor kleine motoren http://www.hoogstra-autosport.nl/index.php?route=product/product&path=94_57_140&product_id=176)
deze soort pompjes heb ik vaker gebruikt op kevers en zijn lekker klein en mits goed gemonteerd hoor je ze niet of amper met de motor uit.
Ze leveren zat volume zo'n 90ltr/uur.
je hoort ze klikken tot je carb vol zit en slaan dan af. Het gaat met het contact aan van toketoketoketok....dan is het stil en weet je dat je vlotter vol zit en dan start je Grijns en zal hij zo af en toe een tokje doen om je carb op peil te houden.
 
mocht je dan toch nog te veel druk hebben zodat je carb gaat overflowen dan kan er heel simpel een draai druk-regelaartje tussen zetten.
(dit type zou ertussen kunnen 1-5 psi is 0,07bar tot  0,35bar  http://www.hoogstra-autosport.nl/index.php?route=product/product&path=94_105&product_id=1173)

de linkjes zijn enkel als voorbeeld bedoeld Knipoog
Gelogd

Een Kadett heeft geen roest, enkel dikke patina.
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #24 Gepost op: 15 December 2017, 21:25:56 »

Als hij in serie komt met de bestaande benzinepomp, moet deze laatste dan niet ook pompen om de benzine naar de vlotterkamer te krijgen en moet dat pompen dan in eerste instantie ook d.m.v. de startmotor gebeuren?
Door alleen elektrisch te pompen kan de vlotterkamer gevuld worden, waarna je bij het starten direct brandstof beschikbaar hebt.
Ik zal, zo gauw ik tijd (en zin) heb de benzinepomp eens demonteren, de werking ervan uitproberen en de aansluitingen+leidingen controleren op ondichte plekken.
Daarna valt te overwegen een elektrisch pompje te monteren.
We zullen zien.
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Robbin
Jr. Member
**
Berichten: 67



Bekijk profiel
« Antwoord #25 Gepost op: 15 December 2017, 22:12:12 »

Mechanische benzinepomp is niets meer dan een membraam met een zuig en een persklepje. het membraam beweegt op en neer zolang je vlotterkamer niet vol is, is de vlotterkamer vol dan beweegt je membraam ook niet doordat deze word opgedrukt door een veer.
Vaak is de zuigklep na enige tijd stilstaan droog of lek en zal de benzinepomp niet lekker meer aanzuigen of hij zuigt wel aan maar doordat hij niet lekker afdicht de benzine met de neergaande slag weer terug stuwen in de aanzuig zijde.

Een elpomp in serie met de orig mech pomp gaat prima de benzine van de el pomp kan vrij door de mech pomp heen door die klepjes.
Echter enige kant tekening ...is het membraam vd mech pomp lek dan is er een kans dat er benzine in het carter terecht komt. Dit komt niet heel vaak voor omdat er bij de meeste mech benzine pompjes een klein gaatje onder in de behuizing zit om eventuele lek benzine af te laten.

Mijn persoonlijke voorkeur is daarom ook de el pomp als standalone op de bouwen. En let op het zijn bijna altijd perspompjes dus het beste onder de tank inbouwen. De wat duurdere types geven meestal ook aan wat de maximale aanzuighoogte is.
Gelogd

Een Kadett heeft geen roest, enkel dikke patina.
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #26 Gepost op: 15 December 2017, 22:27:56 »

Heeft een elektrische benzinepomp geen retour nodig naar de benzinetank ?? Een kadett-b heeft namelijk geen retour opening op de tank ??
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #27 Gepost op: 15 December 2017, 22:46:09 »

Heeft een elektrische benzinepomp geen retour nodig naar de benzinetank ?? Een kadett-b heeft namelijk geen retour opening op de tank ??
nee de elektrische pomp doet exact hetzelfde als de mechanische pomp maar dan elektrisch. er hoeft dus verder niets aangepast te worden.
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines