Holland Kadett B Club Forum
12 December 2017, 13:21:31 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Wil je een bijdrage leveren aan het clubblad van 2018? Neem dan contact op met olaf@spoolder.eu
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Lage oliedruk bij stationair toerental  (gelezen 288 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
christophs
Newbie
*
Berichten: 3


Bekijk profiel
« Gepost op: 01 December 2017, 16:33:47 »

Beste,
Ik merk dat het olielichtje lichtjes oplicht bij stationair toerental (bij uittrekken choke, gaat het uit door hoger toerental).
Een kennis wist mij te vertellen dat men dit een gekend euvel was bij Kadettjes (gaat om een 1.1), en dat dit eenvoudig verholpen kon worden door een langere veer of zoiets? Heeft iemand hier raad en/of ervaring mee. Voor de rest geen olieverbruik of dergelijke.

Alvast bedankt!
Gelogd
daddyphilipsen
Jr. Member
**
Berichten: 93


Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 02 December 2017, 00:31:33 »

Kan ook alleen een defecte oliedruksensor zijn.

Je weet wel zeker dat het het oliedruk lampje is en niet het bijlaadlampje?
Gelogd
ockdet
Sr. Member
****
Berichten: 376


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 02 December 2017, 17:03:22 »

zou de olie  sensor schoonmaken  en nieuw olie filter plaatsen kan zij dat je olie filter vol zit met rommel  .. 
Gelogd
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1232



Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 02 December 2017, 21:11:21 »

het kan ook zijn dat er iets tussen het overdrukventiel is komen te zitten. volgens mij zit die bij de kadett in het aluminium deel waar het oliefilter aan hangt. dit is een kogel die door een veer op op zijn plek word geduwd. de oliedruk kan de kogel terugduwen en dan stroomt de olie terug het carter in. als de kogel niet helemaal goed sluit heb je vooral bij stationair problemen.

afhankelijk van het bouwjaar van het blok heb je een distributiekettingspanner die op veerdruk of oliedruk werkt. als je bij stationair ook een klapperende ketting hebt dan zou ik daar eerst naar kijken. een totaal versleten hydraulische spanner kan ook de oorzaak van dit euvel zijn.
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines