Holland Kadett B Club Forum
25 April 2024, 19:11:16 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Speling differentieel  (gelezen 13044 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Olaf
Global Moderator
Hero Member
*****
Berichten: 1209


Bekijk profiel
« Antwoord #15 Gepost op: 03 Februari 2019, 18:09:58 »

Hallo,

Het aluminium staartstuk is inderdaad nooit op de B kadett geleverd, echter past het wel op de B-kadett as. Of het aslichaam echt van een C-kadett is kun je alleen maar controleren door de breedte van de as op te meten, hij is aan beide kanten iets van 1 cm breder. Van de C-kadett past alleen de achteras van de city of de caravan want die hebben net als de B-kadett schuine schokbrekers. De coupe en sedan hebben staande schokbrekers en dus ook andere bevestigingspunten aan de achteras.

Op zich hoeft het geen probleem te zijn, ik heb wel vaker gehoord dat mensen probleemloos met een C-kadett achteras rondrijden.

Groeten Olaf
Gelogd

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #16 Gepost op: 03 Februari 2019, 18:40:54 »

Geen idee waar je woont, maar als je in de buurt van Tilburg / den Bosch woont, mag je er een van mij lenen om te kijken, of het met een andere versnellingsbak rubber beter wordt.
Hahaha lenen en kijken of het beter word, als het niet beter word gewoon dat papperige rubber er onder laten zitten met alle gevolgen van dien ??  Voor die €20 ga je toch zeker wel een nieuwe er onder zetten  Grijns
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #17 Gepost op: 03 Februari 2019, 19:32:34 »

Hey Rob, kijk voor alle zekerheid even de ophang rubbers na van de aandrijfas, deze zijn na +- 50 jaar meestal versleten, zie foto  Knipoog

Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Rob
Newbie
*
Berichten: 30



Bekijk profiel
« Antwoord #18 Gepost op: 03 Februari 2019, 19:55:29 »

Ik ga volgend weekend een nieuwe versnellingsbak steun instaleren, en dan zal ik ook meteen naar de tussen as rubbers kijken. Ik heb de achteras nog niet opgemeten maar ik zag wel dat de aansluiting van de panhardstang er later op is gelast. misschien verklaart dit ook dat voor mijn gevoel de as niet helemaal in het midden ligt, waardoor het rechter wiel aansleept aan de binnenkant van de wielruimte bij scherpe bochten naar links.

Groet Rob
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #19 Gepost op: 03 Februari 2019, 22:22:56 »

Bij een kadet-c word de panhard stang steun op een andere positie er opgelast,  dit kan dus wel kloppen, dan heb je dus wel zeker een c-as.
Ik ben heel benieuwd wat de voordelen zijn van een c- kadett diff, deze zal een hele andere overbrenging hebben.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Olaf
Global Moderator
Hero Member
*****
Berichten: 1209


Bekijk profiel
« Antwoord #20 Gepost op: 04 Februari 2019, 07:36:53 »

Ik ben heel benieuwd wat de voordelen zijn van een c- kadett diff, deze zal een hele andere overbrenging hebben.

De overbrengingen zijn hetzelfde als die er ook zijn voor de B-kadett dus dit zal geen verschil maken. Het enige wat ik mij voor kan stellen is dat je geen B-kadett as ter beschikking hebt en wel een C-kadett as.  Verbaasd

Groeten Olaf
Gelogd

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #21 Gepost op: 04 Februari 2019, 20:26:12 »

een c kadett  met steekassen van een b kadett met smalle trommels of steekassen  met grote trommels  . als je dan ook nog de goede anker oaten hebt dan heb je achter brede rem schoenen  . met de gewone ankerplaat kan je alleen maar smalle schoenen er op
Gelogd
Rob
Newbie
*
Berichten: 30



Bekijk profiel
« Antwoord #22 Gepost op: 19 Februari 2019, 21:32:50 »

Ik heb de nieuwe versnellingsbak steun geïnstalleerd, Ik heb ook gekeken naar de rubbers van de aandrijfas die zagen er nog goed uit, ik denk dat die ook van een c kadett zijn want het bestaat uit een groot rubber in plaats van meerdere kleine. Ook heb ik een kort testritje gemaakt en het probleem lijkt grotendeels verholpen. soms begint de auto nog een beetje te schudden en dan hoor ik nog wel een licht tikje uit het differentieel maar het is al een stuk minder.

Groet Rob
Gelogd
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines