Holland Kadett B Club Forum
25 April 2024, 19:11:36 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Hallo allemaal 64-88-px  (gelezen 12356 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
mdevette
Sr. Member
****
Berichten: 351


64-88-PX 1100n limosine special 1971


Bekijk profiel
« Gepost op: 02 Februari 2018, 17:15:37 »

Hallo allemaal,

Ik en mijn bee-tje wilden ons even voorstellen, daar wij nieuw zijn bij dit forum en club.
Na veel maanden dagen en uren speuren naar de leukste oldtimer en er een aantal bekeken te hebben
is het de zilver blauwe 64-88-px geworden. Het is een 1100n special uit maart 1971.

Het was vroeger bij ons thuis altijd een opel familie, en daar is het eigenlijk een verwijzing naar.
Nou werden er in die tijd niet zoveel foto's gemakt als nu, maar ik wist dat er ergens 1 moest zijn in mijn herinering.
Na lang zoeken heb ik de foto gevonden

Ik heb dus eigenlijk de auto gekocht die mijn oom had en ik als kind bewonderde.
op de foto sta ik samen met hem naast zijn kadett, ook een special in bijna dezelfde kleur.
Ik kwam er pas achter eigenlijk toe de auto al een tijdje in mijn bezit was.
Hoe bedoel je...onbewust, dat blijft dan toch hangen, zo'n kadett!

Ik kocht de kadett van de 2e eigenaar Een auto-berger uit de regio Enschede. Deze heer had hem meer voor de verzameling, hij had meer oldtimers.
In de 22 jaar dat hij hem had heeft ze altijd binnen gestaan. In al die tijd is het kenteken geschorst geweest. Dat bleek ook volgens de rdw.
Er zal dus wel niet veel mee gereden zijn, dat blijkt ook wel uit de kilometerstand van 28.000.
De 2e eigenaar beweerde dan ook bij hoog en laag dat dit de orginele kilometer stand is, maar dat blijft moeilijk aan te tonen.
Ze is nog wel helemaal in originele staat en er is nog nooit aan gelast zo te zien,
Ze is wel een keer overgespoten in de orignele kleur. Ook is motor nog origneel.
Eigenlijk een beetje een survivor/schuurvondst waar iedereen het altijd over heeft.
De poging om met de eerste eigenaar in kontakt te komen liep op niets uit.
Het enige overgebleven kind wilde geen kontakt opnemen. Wel weet ik dat hij op zijn 99e door zijn kinderen geadviseerd is om de kadett weg te doen,
zodat de auto-berger hem bij een garage zag staan en hem kocht.

Toen mijn vrouw en ik de Kadett gingen ophalen, heeft de Kadett dat op eigen kracht gedaan.
We zijn in de spits van Enschede naar Den Haag gereden, een lange rit van 3 uur.
Maar ze gaf geen krimp, voor haar was er niets aan de hand. Ik moet eerljk zeggen, ik zat in het begin niet echt ontspannen.
Als je weet wat er allemaal fout kan gaan na 20 jaar stilstand hebben we wel geluk gehad.
Niet echt slim natuurlijk, maar je wil net aangekochte oldtimer meteen meenemen natuurlijk.

Ik ben de laatste weken hard bezig geweest om ze door zijn eerste keer apk te krijgen.
Maar eigenlijk op wat werk aan de remmen en stuurstang hoezen kwam ze er zo doorheen.

Verder heb ik de volgende zaken al aangepakt;
- linker achterlicht hersteld
- ruitenwisser pomp systeem gereingd + antivries
- kachel schuif gangbaar gemaakt
- motorkap sluiting windveer / gespoten
- accu houder vorm hersteld / gespoten
- radiateur lammelen gericht / uitgespoeld
- koel systeem uitgespoeld
- koelwater vervangen voor koelvloeistof antivries -30
- stuurstang hoezen vervangen
- achterremmen gangbaar gemaakt / afgesteld
- voor wielrem cilinders vervangen
- voor remblokken vervangen
- voor remleiding vervangen links
- voor remslangen vervangen
- olie ververst / filter met 10w40
- linker koplamp afgesteld
- blaupunkt radio + luidspreker 4*9 geplaatst
- kofferbak rubber vervangen
- binnenverlichting hersteld
- stuur gepoetst
- special embleem terug geplaatst
- rubber motorkap steun geplaatst
- hondje hoedenplank geplaatst
- buiten spiegel glas vervangen
- 2e sleutel laten bijmaken
- werkplaats handboeken aangeschaft
- 2 assteun aangeschaft
- accu vervangen door bosch accu
- suntune motor tuning set aangeschaft
- voor clignoteurs ontroest en gespoten
- verlichting rubbers voor en achter vervangen
- jaartal nl bord 1971 aangeschaft
- orginele Opel Gm sticker achterraam laten namaken
- oude benzine verwijderd
- kokosmatten vervangen
- kmteller glas binnezijde schoongemaakt

Best een hele lijst al. Ik ben nu met de tank meter / vlotter bezig en de klok werkt niet.
Ook moet de binnen spiegel vervangen worden ivm slecht spiegel werking.
Binnenkort meer en tot 22 april !

Gelogd
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 03 Februari 2018, 00:22:29 »

Welkom op het forum.

Wat jij beschrijft had ik ook zo'n beetje. Ze ziet er inderdaad netjes uit. http://www.kadett-b.nl/kenteken/kentekens.php?zoekstring=64-88

Je zegt dat je het speigelglas hebt vervangen van een buitenspiegel. Wil jij omschrijven hoe je dat gedaan hebt? Ik heb ook twee buitenspiegels, welke aan nieuw glas toe zijn. Voor zover ik het kan beoordelen is de metalen rand om het spiegelglas geperst.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
mdevette
Sr. Member
****
Berichten: 351


64-88-PX 1100n limosine special 1971


Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 03 Februari 2018, 08:03:10 »

Hoi, bedankt voor je reactie. Het klopt inderdaad dat het glas vastzit met een felsrand. Ik dacht daarom dat ze niet te vervangen waren. Want je krijgt het glas vaak niet los zonder te breken. Dus ik had via marktplaats op het oog een andere gekocht. De hartmaat van 6,5 cm klopte. Dus ik dacht dat past wel. Maar de steun had net een kleinere hoek zodat na montage het spiegelte tegen de zijruit aan kwam. Beetje jammer dus. De hoek aanpassen kan niet bij zo'n gietstuk. Dus ik heb dit spiegelte maar geofferd aan de onderdelenGod en het glas uit de felsrand geknipt. Vervolgens kwam mijn glas redelijk snel en makkelijk los uit mijn felsrand en heb het goede glas teruggeplaatst. Het zat toch wat ruimer, dus ik heb wat zuurvrije siliconenkit gebruikt om het goed vast te zetten. Niet helemaal zoals het hoort maar het werkt.

Ik heb ook even op jouw fotoserie gekeken en vond het leuk om te zien wat je allemaal bereikt hebt. Mooie kleur dat groen. En ik zag ook dat je White wals had, en hebt verwijderd. Vraagje, waarom?  Is ongeveer mijn droom om de mijne op White walls te zetten, echter ik kan ze nergens vinden.
Gelogd
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 03 Februari 2018, 13:51:36 »

De white walls zaten bij mij tussen de band en velg geklemd. Door het rijden en klapperen van de white walls waren mijn banden behoorlijk beschadigd. Twee tot op de staaldraad in de wangen. Tevens kan het extra lek kans opleveren. Dus maar gelijk 4 nieuwe bandjes erop laten zetten. En om het er wat mooier te maken een paar velgringen onder de wieldoppen gezet. En mijn motto is veiligheid boven alles. Er schijnt ook verf te zijn, waarmee je de banden van een witte baan kunt voorzien.

Morgen gaat mijn rechter spiegel eraan geloven  Grijns. Meteen maar een foto serie maken. Makkelijk om het nog een keer na te kijken hoe het ook alweer was.

Groet, Willem.

Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
mdevette
Sr. Member
****
Berichten: 351


64-88-PX 1100n limosine special 1971


Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 03 Februari 2018, 15:00:36 »

Och ja velg ringen. Das inderdaad niet aan te raden. Ik was nog vergeten te vertellen dat tussen de velsrand en de spiegel zelf nog een klein kunststof randje zit. Vaak is dat al een beetje vergaan. Houdt daar nog even rekening mee. Suc6.
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines