Holland Kadett B Club Forum
18 April 2024, 05:28:32 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 6   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Vragen over een trekhaak  (gelezen 45464 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #15 Gepost op: 18 Februari 2018, 21:05:40 »

Bedankt. Dan kan ik je nog een tip geven. Als er nog geen trekhaak onder de Kadett heeft gezeten, zit er in de kokerbalk een gaatje van 3 mm. Zowel links als rechts. Van hieruit kun je de hoek en radius uitmeten.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
Sideburn
Full Member
***
Berichten: 236



Bekijk profiel
« Antwoord #16 Gepost op: 22 Februari 2018, 08:51:00 »

Mijn excuses!!! De maat 165 en 168 is inderdaad een schrijffout! Ik heb de platen destijds overgetrokken op mm papier en even snel natellen leert dat ik me inderdaad 100 mm vergist heb.
Kan iemand misschien een textvakje met de juiste maar over de tekening heen fotoshoppen?
Gelogd

'72 Kadett B 12S Automatic  --  '65 Rekord A 1700 L --  '68 Diplomat A 4.6 V8  --  '73 Fiat 124 Sport Coupé 1800  --  '98 Jaguar XK8 Coupé
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #17 Gepost op: 22 Februari 2018, 10:30:12 »

@Sideburn, mijn doel is om een handleiding te maken over het monteren van een Brink trekhaak. Ik heb de strips opnieuw getekend en van de juiste maten voorzien. Alleen toen ik ze gekopieerd en uitgeknipt had, bleek dat ze in mijn kofferbak niet tegen de achterzijde komen  Verbaasd. Klopt dat?

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
mdevette
Sr. Member
****
Berichten: 351


64-88-PX 1100n limosine special 1971


Bekijk profiel
« Antwoord #18 Gepost op: 22 Februari 2018, 19:32:48 »

Bij mij heeft er inderdaad nog geen trekhaak onder gezeten. Ik zag vandaag de 2 3mm gaatjes zitten. Kan je die doorboren voor je eerste bout ? Het gat wat daarnaast zit zit op 70mm en kun niet gebruiken voor het tweede gat. Als ik ze nameet tov de carrosserie zit er qua positie 5 mm verschil tussen. Zou dat de verklaring zijn waarom de 2 platen ook verschillen in lengte?
Gelogd
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #19 Gepost op: 22 Februari 2018, 22:39:32 »

Ja, deze kun je doorboren tot 10 mm dan de binnen strips ertegen, zodat je de andere gaten kunt aanboren. Strips er weer uit gaten voorboren en naar 10 mm opboren. Let wel op dat je ze zo goed mogelijk recht boort  Grijns. Bussen zoeken, hiervan de buiten diameter nemen en de binnengaten naar deze maat opboren. Let op, de boor kan "happen" de bussen 1 a 2 mm langer afzagen dan de diepte van de koker. De bouten kun je het best vastzetten met nylock moeren (moeren met een nylonring).

En ik denk dat het lengte verschil daarin zit.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
mdevette
Sr. Member
****
Berichten: 351


64-88-PX 1100n limosine special 1971


Bekijk profiel
« Antwoord #20 Gepost op: 22 Februari 2018, 23:10:17 »

Het wordt steeds duidelijker inmiddels. Ik denk dat de afstandbussen lastiger te vinden zullen zijn. Dus de belatsting komt dus op de buitenkant van de chassisbalk terecht. wederom weer bedankt!
Gelogd
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #21 Gepost op: 23 Februari 2018, 00:13:25 »

Nee hoor, er is hydrauliek pijp 16x2,5. Deze heeft een buiten diameter van 16 mm en een binnen diameter van 11 mm. (16-5). Of je gebruikt 16x2 (binnen diameter 12). Voor zover ik kan beoordelen zitten deze busjes klem tussen de schetsplaat (binnenzijde) en koker (buitenzijde) zodat je de koker niet kapot drukt met het aandraaien van de bouten.

Graag reactie als ik het fout heb.

Groet, Willem.

PS, had je de handleiding al? Hierin hebben ze het over 15 mm buis.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
mdevette
Sr. Member
****
Berichten: 351


64-88-PX 1100n limosine special 1971


Bekijk profiel
« Antwoord #22 Gepost op: 23 Februari 2018, 20:45:50 »

Ha Willem vandaag eens bezig geweest om een begin te maken. Eerst eens een mal gemaakt met de maten om te kijken hoe het uitkomt. En na veel pielen en meten komt er voor mij wel een andere vorm uit. De hartlijn voor de gaten ligt bij mij lager op 24 mm ipv op 20mm. Als je alleen de boot vorm in de plaat maakt komt hij niet vlak te liggen. De steun voor de achterplaat en bumper steekt iets uit. Op mijn plaat heb ik dat weg gehaald. Maar je hoeft op zich niet de tegen de binnenkant van het plaatwerk aan te komen. Als je gewoon een rechte plaat maakt van 250 mm met 3 gaten op 80 mm afstand ben je er ook. Scheelt een hoop werk. De plaat kan achter de steun beginnen en klaar. Ik was nou eenmaal aan de complexere vorm begonnen dus ik laat hem zo. Ik heb ook even bussen laten zagen bij de plaatselijke staal boer.
van inderdaad 16 mm buis van 2mm dik. De maten zijn links 40mm en bij de tank 45 mm diep. Het geweldige is dat dit bedrijf mij meteen hielp en voor niks.
Ja het kan nog ! Wat een service. Dus iedereen naar CM Staal in Wateringen, een top bedrijf !!!!. De voorste gaten heb ik al geboord. Makkelijker is eigenlijk eerst alle gaten boren op 3 mm en daarna pas opboren naar 10 of 16mm. Ook even de trekhaak naar de smederij gebracht voor het richten, en ze zetten er een varkensstaartje op.
Ik zal zo nog even de foto's erbij zetten
Gelogd
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #23 Gepost op: 23 Februari 2018, 21:15:26 »

Top, maar wateringen is bij mij nogal een stukje uit de buurt  Lachen.

Gisteravond nog eens wat doorgelezen over het monteren van een trekhaak. Hier zag ik een foto van de Kadett coupe van Martin. Hier zat de de plaat wel helemaal tegen de achterplaat. Ziet er wel anders uit dan de sedan dacht ik. Ook mijn 3 mm gaten zitten lager dan de mal.

http://i.imgur.com/WDxhSFY.jpg

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
mdevette
Sr. Member
****
Berichten: 351


64-88-PX 1100n limosine special 1971


Bekijk profiel
« Antwoord #24 Gepost op: 23 Februari 2018, 21:22:13 »

Ja het kan geen kwaad, ik heb een L profiel gebruikt leek mij steviger. Ik merk geen verschil in hoek tussen links en rechts ook niet qua radius. De radius is wel groter als 20 of 25 mm. De kartonnen mal maken is het belangrijkst daarna het 3 mm gat van het chassis overzetten op je plaat en dan de andere 2 op 80 mm van elkaar.
Gelogd
mdevette
Sr. Member
****
Berichten: 351


64-88-PX 1100n limosine special 1971


Bekijk profiel
« Antwoord #25 Gepost op: 01 Maart 2018, 17:22:08 »

Inmiddels is de trekhaak eronder geweest en het paste allemaal. Maar alle moeite tevergeefs want ik lig nu in de clinch met de RDW. Er staan geen aanhangwagen gewichten op het kentekenbewijs. Dus je mag geen aanhanger achter. Ben nu met een brief bezig naar de RDW......pfff
Gelogd
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #26 Gepost op: 01 Maart 2018, 18:21:09 »

Ook niet gebruiken voor een fietsendrager?

Als ik me niet vergis heeft Ralph hier ook al een keer iets over geschreven.

EDIT: http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,12461.0.html

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
kadett-b20
Administrator
Hero Member
*****
Berichten: 1331


Kadett B AeroTop II - 1968


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #27 Gepost op: 02 Maart 2018, 09:49:11 »

Het document voor de aanvraag bij de RDW om de max. trekgewichten op kenteken te krijgen heb ik als bijlage toegevoegd!

Ralph
Gelogd

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
mdevette
Sr. Member
****
Berichten: 351


64-88-PX 1100n limosine special 1971


Bekijk profiel
« Antwoord #28 Gepost op: 02 Maart 2018, 10:49:05 »

Hoi, bedankt trouwens. Ik heb inderdaad deze gegevens meegestuurd. Überhaupt vreemd dat ze zelf niet meer over deze gegevens beschikken, of gewoon standaard op de kentekenbewijs vermelden. Het klinkt raar in deze tijden dat de overheid "data" weggooit.
Gelogd
kadett-b20
Administrator
Hero Member
*****
Berichten: 1331


Kadett B AeroTop II - 1968


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #29 Gepost op: 02 Maart 2018, 13:04:37 »

Klopt. Is ook vreemd.

Ook apart: Met een automaat met 12s motor mag geen aanhanger getrokken worden!

Gelogd

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 6   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines