Holland Kadett B Club Forum
18 April 2024, 09:42:36 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 6   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Vragen over een trekhaak  (gelezen 45466 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #30 Gepost op: 03 Maart 2018, 15:04:38 »

Nu heb ik een aanvraag ingediend om de trekgewichten op mijn kenteken aan te vullen. Ook het bestand van Ralph, heb ik meegestuurd. Toen ik het formulier ingestuurd had, zag ik dat het een aanvullend formulier is  Grijns. Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen. Jullie worden op de hoogte gehouden.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #31 Gepost op: 08 Maart 2018, 18:20:17 »

Vandaag bericht van het RDW:

  Goedemiddag heer Goudsmits,
 
  De trekgewichten kan ga ik voor u registreren maar voor de zitplaatsen moet u langs een van onze keuringstations.

  Met vriendelijke groet,

  TM afd VRD


Of er nog kosten aan verbonden zijn, weet ik nog niet. Dit heb ik ook nog gevraagd  Knipoog.

Groet, Willem.
 
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
Jinny
Full Member
***
Berichten: 172



Bekijk profiel
« Antwoord #32 Gepost op: 08 Maart 2018, 19:11:19 »

Simpeler kunnen we het niet maken.... Beschaamd
Gelogd

Hoe doen vrouwen op TV dat toch?
Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen.....
Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #33 Gepost op: 09 Maart 2018, 22:14:16 »

Vanavond even op de RDW site zitten kijken. Wat schertst mijn verbazing .... De trekgewichten zijn al ingevuld. Top van de RDW medewerker. Hoe heeft topicstarter dit aangevraagd?

Deze link heb ik gebruikt  Knipoog: https://www.rdw.nl/particulier/formulieren/aanleveren-aanvullende-informatie

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
reusjep
Hero Member
*****
Berichten: 603


Bekijk profiel
« Antwoord #34 Gepost op: 10 Maart 2018, 22:00:44 »

Klopt. Is ook vreemd.

Ook apart: Met een automaat met 12s motor mag geen aanhanger getrokken worden!



Ik geloof dat het lange tijd de norm was dat niet met een automaat te doen, omdat die simpelweg aan gort ging door het zwaardere werk.
Gelogd
Sideburn
Full Member
***
Berichten: 236



Bekijk profiel
« Antwoord #35 Gepost op: 11 Maart 2018, 10:34:11 »

Het niet mogen trekken van een aanhanger met een automaat komt door het gebrek aan koeling in onze B Kadettjes (met automaat). De oliekoeler van de automaat is geïntegreerd in de radiator en vermindert hiermee ook de werking van de radiator van het koelwater, met name op warme dagen is dit direct merkbaar in de Kadett. Als je daar ook nog eens een aanhanger/caravan achter hangt waardoor de motor nóg harder moet werken kun je zo dus in de problemen komen.
Voor zover mij bekend heeft Opel voor de B Kadett (vanwege de beperkte koeling bij dit specifieke model) het gebruik van een trekhaak bij de automaat niet vrijgegeven om bovengenoemde reden. Een automaat is over het algemeen juist beter geschikt om lasten in beweging te brengen vanwege de koppelomvormer, die krijg je zo snel niet kapot in tegenstelling tot een koppeling. We hebben hier al eens een vrachtwagen met aanhanger uit een tunnel weggesleept met een Omega met automaat, daar zou je een koppeling meteen mee opbranden.

Gr.
Hans
Gelogd

'72 Kadett B 12S Automatic  --  '65 Rekord A 1700 L --  '68 Diplomat A 4.6 V8  --  '73 Fiat 124 Sport Coupé 1800  --  '98 Jaguar XK8 Coupé
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #36 Gepost op: 11 Maart 2018, 21:57:46 »

Vandaag mijn trekhaak onder de wagen geklemd, met een krikje. Eerst de 3 mm gaatjes opgeboord naar 10mm maar nu blijkt dat de gaten niet overeen komen  Boos. De gaten in de trekhaak zitten ongeveer 15mm te ver naar voor. En de trekhaak zit tegen de achterplaat. Zijn er verschillende Brink trekhaken in omloop?

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
mdevette
Sr. Member
****
Berichten: 351


64-88-PX 1100n limosine special 1971


Bekijk profiel
« Antwoord #37 Gepost op: 13 Maart 2018, 11:11:42 »

Hoi,

Ik was even ziek en op vakantie, maar inmiddels heb ik de aangepaste kentekencard binnen.
Ik heb inderdaad de link die hierboven staat gebruikt op de gegevens te uploaden.
Kostte niets, en staat er bij de aanhang wagen gewichten netjes in gevuld.
Gelogd
mdevette
Sr. Member
****
Berichten: 351


64-88-PX 1100n limosine special 1971


Bekijk profiel
« Antwoord #38 Gepost op: 13 Maart 2018, 11:18:04 »

Inmiddels zit de mijne erop, meteen maar even de roest ook meegenomen.
Gelogd
mdevette
Sr. Member
****
Berichten: 351


64-88-PX 1100n limosine special 1971


Bekijk profiel
« Antwoord #39 Gepost op: 13 Maart 2018, 11:18:36 »

tweede foto
Gelogd
mdevette
Sr. Member
****
Berichten: 351


64-88-PX 1100n limosine special 1971


Bekijk profiel
« Antwoord #40 Gepost op: 13 Maart 2018, 11:18:59 »

derde
Gelogd
mdevette
Sr. Member
****
Berichten: 351


64-88-PX 1100n limosine special 1971


Bekijk profiel
« Antwoord #41 Gepost op: 13 Maart 2018, 11:31:05 »

@ Willem

Dat er meerdere soorten en maten brink trekhaken zijn voor de kadett weet ik niet, maar lijkt mij onwaarschijnlijk.
Het was mij ook al eerder opgevallen dat de zogenaamde 3 mm gaatjes tov het plaatwerk inderdaad 15 mm afwijken.
Ook als ik bij de gemonteerde trekhaak aan de onderzijde kijk zie ik ook 15 mm verschil bij mij tov van het plaatwerk.
Ik twijfelde ook of hij nu wel recht eronder zit. Maar als je meet aan het einde van de zijplaat van de trekhaak naar de buitenzijde van de achteras
meette ik dat hij aan beide zijdes de zelfde maat. (uit mijn hoofd 58.5 of 85.5). Dus de mijne zit er recht onder maar als je naar het plaatwerk kijkt lijkt het scheef.
Ik hou de achteras aan die zit er wel recht onder. Het plaatwerk aan de achterzijde kan in de 45 jaar door deukjes en dergelijk wel iets opgeschoven zijn.

Heb je al gekeken of de kokerbalk echt recht is, de mijne was krom....
Gelogd
mdevette
Sr. Member
****
Berichten: 351


64-88-PX 1100n limosine special 1971


Bekijk profiel
« Antwoord #42 Gepost op: 13 Maart 2018, 11:35:04 »

Ik heb nu weer een andere uitdaging. De uitlaat past niet meer in de beugels daar de koker nu in de weg zit.
Dus weer een nieuw beugeltje maken met 3 extra centimeters....pff....
Gelogd
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #43 Gepost op: 13 Maart 2018, 12:50:24 »

Mijn koker van de trekhaak is recht. in de breedte past het perfect. Het lijkt mij, nu ik de foto van het achter aanzicht zie, dat jouw trekhaak lager zit. Ik kan de uitlaat wel aan zijn originele "tonnetjes" bevestigen.

Bij deze de foto van de trekhaak wat ik aangeboord heb.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #44 Gepost op: 13 Maart 2018, 12:53:04 »

Het achteraanzicht.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 6   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines