Holland Kadett B Club Forum
07 December 2019, 16:12:58 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Voorjaarsmeeting Zondag 5 april 2020 in Amersfoort

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: De Polo koplamp - van waxinelichtjes naar H4 in veel omslachtige stappen.  (gelezen 16561 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #15 Gepost op: 03 Januari 2016, 18:06:37 »

het mooiste is als je dit met een originele h4 lens kan doen. de h4 lens en de normale lens van de kadett verschillen toch best veel ik denk dat je met een h4 lens een mooier lichtbeeld krijgt.

maar zelfs met de normale lens valt het mij mee hoe goed je lichtbeeld is.

Kadett B L "super" 1968 LPG
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #16 Gepost op: 03 Januari 2016, 22:05:08 »

Ik zag weinig verschil tussen beiden. De wijze waarop ik het doe verandert de afstand van de lamp tot het glas al, dus in hoeverre dat het lichtbeeld verbetert of verslechtert weet ik niet.
Ook weet ik niet of een dure spiegel (van Hella bijvoorbeeld) nog meer verbetering geeft. Deze lampjes zijn van DEPO/Van Wezel en voor 15 euro kun je niet veel verwachten.
Met dit beperkte verschil zou ik het originele koplampglas gewoon laten zitten, al is het maar omdat het er origineler uit ziet. Knipoog

Voor martin:
De lampen die ik besteld heb vind je bij Winparts voor de Polo 86C
Je komt dan bij deze link uit:
https://www.winparts.nl/verlichting-lampen/koplamp/volkswagen/polo-86c-80-bouwjaar-1981-10-1994-09/c28-492-12613/koplamp-rechts-links-rond-h4/p6886.html

Op de foto waar je de spiegel 'gemonteerd' ziet zitten, zie je ook een sticker waar 'Remove' op staat. Daaronder zit het gat voor het stadslicht.
Ik vond in een rommelbak in mijn garage nog originele polo stadslichtjes die daar in pasten.

Als je een complete polo-koplamp in het kadett-huis past dan is je koplamphuis niet meer waterdicht. Dan heb je afwatering nodig en moet je het gloeilampje afdekken met een rubber.
Ook moet je de steuntjes aanpassen en kijken hoe je het scharnierpunt maakt. Dat scharnierpunt zit nu in de ring die het glas op de plaats houdt, maar die verwijder je met het glas, anders past de hele polo koplamp niet in de ring die overblijft.
Ik weet dat Gert een stuk Kadett-spiegel heeft afgeslepen en dat op de Polo-spiegel heeft gekit. Dan hoef je al niet te lassen en kun je makkelijker zorgen dat alles recht is. En het kan wellicht ook met een complete polo-koplamp die nog uit één stuk bestaat.
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #17 Gepost op: 12 September 2019, 10:48:37 »

Niet actueel, maar ter aanvulling:

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
PaulBKadett
Full Member

Geniet van het Leven...

Bekijk profiel
« Antwoord #18 Gepost op: 12 September 2019, 19:43:42 »

Dank je wel Gert voor deze foto rijke aanvulling  Grijns
Ik heb nog 3 polo h4 lampen compleet met houder liggen,
nu ik de foto,s zie lijkt me dit een leuk ombouw-probeersel.

Heb wel vaker op ebay zitten kijken maar de meeste ronde lampen
die ik zie voor een jeep of dergelijke zijn 7"
Ik denk dat die te groot zijn voor de B-kadett

Veel Kadett-Rijders hebben half Europa doorkruisd,
maar nog nooit hun gereedschap gezien...
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #19 Gepost op: 12 September 2019, 20:41:38 »

Ik heb de H4 koplampen wel geschakeld middels relais om zo overbelasting van de stuurschakelaar te voorkomen. Ook heb ik vanaf het relais nieuwe bedrading naar de twee dim en de twee grootlichten gelegd.
De originele bedrading en de lamphouders heb ik gewoon laten zitten, zodat terugbouw naar originele koplampen probleemloos kan.

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  

Ga naar: