Holland Kadett B Club Forum
29 Maart 2024, 13:15:29 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Keurings perikelen.  (gelezen 4493 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Gepost op: 15 April 2018, 10:55:37 »

Voor 15 mei dient mijn Kadettje gekeurd te zijn.  Op 10 april is ze al bij de garage geweest. Hier heb ik een lijst meegekregen met punten waaronder:
- benzineleiding vervangen.
- remleiding heeft corrosie.
- fusee hoezen vastzetten
- achterbumper steun sluit ra niet aan.
- en nog een paar kleingheidjes.

Nu ben ik bezig geweest met mijn achterbumper. Deze zit in het midden te dicht tegen de wagen, waardoor de twee steunen op de hoek van de carroserie weg gaan. Weet iemand hoe ik dit kan wijzigen, of heeft iemand een rechte bumper, welke ik een maandje op mijn Kadettje mag zetten voor de keuring?

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
roestkadett
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 15 April 2018, 11:14:58 »

ga naar roy-car in doetinchem.  deze zeikt niet . wat je nu beschrijft is absoluut overdreven gedrag.   belachelijk
Gelogd
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 15 April 2018, 12:02:48 »

Even vanuit Brabant naar Doetichem? Voor deze keer niet, dank je, voor de tip.

Voor mij is het keuren toch een moment, dat de veiligheid goed bekeken wordt.

Uiteindelijk wil ik het toch goed hebben. De achterbumper zat er toch al raar op. Links hoger dan rechts. Ten tijde van de aankoop zaten er maar twee, in plaats van vier, bouten in. En dat het een afkeurpunt is, geloof ik niet. De bout zat goed vast en ik kan er geen schade mee toebrengen aan medeweggebruikers. Mijn garagehouder zei ook al dat het meer om het visuele gaat  Grijns.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 15 April 2018, 12:31:58 »

De benzine leidingen en remleidingen vervangen is toch best een flinke klus.
Een tip is als je de remleidingen vervangt, doe dit gelijk in combinatie met nieuwe remslangen.
Ben wel heel benieuwd of je een complete remleidingset gaat kopen of de leidingen zelf gaat namaken van koper ?
De remleidingsets die te koop zijn zijn gemaakt voor kadett-b met rembekrachtiger, als je geen bekrachtiger hebt zijn de leidingen een stuk te lang en moet je er wat lussen in leggen.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 15 April 2018, 12:44:40 »

ga naar roy-car in doetinchem.  deze zeikt niet . wat je nu beschrijft is absoluut overdreven gedrag.   belachelijk
Buiten de bumper die wat scheef staat zijn de andere punten toch echt wel veiligheid aspecten, en ik neem aan wel terechte afkeur punten, Willem rijd met 2 kinderen in de auto, ik zou er niet aan moeten denken dat de remmen een keer zouden weigeren bij een noodstop.
Dus dat een garage hierover zit te "zeiken" vind ik toch echt geen "belachelijk" gedrag  Knipoog
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 15 April 2018, 13:26:16 »

Precies Martin. Daarom heb ik tegen mijn garagehouder ook gezegd, dat hij de remmen moet doen. Hij maakt leidingen op maat en kan daar de juiste koppeling op maken.


Benzineleiding heb ik zelf al gedaan. Dat was goed te doen. Wagen aan de voorkant op bokken. Achter de achterwielen een blok. Het enige lastige was dat ik een straaltje benzine in mijn mouw kreeg bij het monteren van de slang aan de tank  Knipoog. In het begin had ik met een stukje nieuwe slang en een bout een stop gemaakt. De oude slang van de tank, vinger tegen de uitloop en het stopje er op. De tank is tijdelijk dicht. Aan het eund de slang op de pomp, tankzijde aansluiten. Wagen van de bokken geduwd, slang weer van de pomp los genomen, totdat er benzine kwam. De slang weer op de pomp, starten en rijden. Bij elkaar ongeveer een uurtje werk.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines